Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Ww WAE versie  (gelezen 36669 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 1 Februari 2018, 00:36:07 »

De titel van het diorama is gelijk een lesje in Prorail verkortingen, Ww is de Prorail afkorting voor Winterswijk. Dit diorama word een diorama van station Winterswijk. Dit diorama word zoveel mogelijk zoals Winterswijk in 2001 in was maar dat word in de basis al gehinderd doordat ik weinig info kan terug vinden. WAE versie word het omdat in mijn wereld de lijn naar Borken niet is opgeheven maar gewoon elektrisch met 3kv in dienst is. De sporenbundel die ik daarvoor nodig heb bleek er vroeger = jaren 30/50 ook daad werkelijk te bestaan dus in zover pak ik ook wat elementen uit het verleden erbij.

Zie midden boven in mijn sporenplan van WInterswijk

Nu probeer ik zoveel mogelijk het bestaande stationsgebouw na te bouwen maar bepaalde ramen maken en uitsnijden word mij te lastig en die vervang ik door de zelfde ramen die ook op de begaande grond zitten. Dit omdat ik de ruimte er omheen niet goed uitgesneden krijgen, hiervoor heb ik delen van een oud Baden-Baden stationsgebouw gebruikt. De raamkozijnen heb ik stap voor stap getekend op basis van uitsneden uit een foto.

Deze heb ik daarna naar 400% vergroot en overgetekend zodat het wel een soepel en gedetailleerd iets werd.




Deuren mogen ook niet ontbreken maar de rode en mint groene uitvoering bleek ik in mijn deel van het stationsgebouw niet nodig te hebben.




Ik bleek niet de ruimte te hebben om alle opstelsporen weer te geven dus de achterste 2 heb ik achterwege moeten laten.


Ik heb bij de wanden van het stationsgebouw de kunststof delen met karton moeten opvullen om de juiste verhoudingen te krijgen.







Ik wil het WAE gedeelte ook een eigen stationsgebouw geven maar dit moet wel passen in het bestaande straten patroon en ik moet nog even uitzoeken wat ik daarmee kan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 17:17:53 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 1 Februari 2018, 22:00:46 »

Vandaag heb ik de hele dag aan het stationsgebouw zitten prutsen. De dakkapel bleek het lastigste, ik had 3 pogingen nodig om het dak goed te krijgen.














Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 17:22:18 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 5 Februari 2018, 12:48:11 »

Bij mijn tripje door Duitsland zaterdag heb ik niet veel inspiratie voor dit diorama opgedaan. Later ben ik terug gereden via Venlo naar Nijmegen. Het stoppen in Boxmeer en Cuijk waar de oude stationsgebouwen nog staan heeft waarschijnlijk wat geactiveerd. Later in toen ik in de bus zat van Nijmegen naar Arnhem( als ik de trein nam moest ik 50min op een koud station wachten, dan liever een warme bus) kreeg ik de ingeving dat ik de inspiratie voor het 2e stationsgebouw in de Waterstaatstations moest zoeken. Gister heb ik dat verder opgepakt en ben ik voorbeelden gaan zoeken. Nou weet ik er nog zat te staan maar ze zijn er in verschillende klassen en de meest geschikte voorbeeld voor mij bleken de klasse 4 stationsgebouwen zoals je die in Delden en Lochem vind. Die in Delden is dicht bij de basis gebleven en heeft minder aanpassingen als die in Lochem. Maten van die gebouwen heb ik niet kunnen vinden dus heb ik aan de hand van foto's zelf de maten geschat en ben daarmee wat gaan doen.







Nou probeer ik niet een waterstaatstation na te bouwen maar iets wat wat sfeer betreft in de buurt komt. De maten bleek ik al snel niet helemaal goed geschat en mijn gebouw word vooral wat langer. Dat heb ik heb dan ook het aantal ramen aangepast om tot een goede invulling te komen. Wat ik nu bouw is het hoofdgebouw en ik wil daar nog wat zijvleugels aan maken maar hoe ik dat ga vormgeven moet ik nog bekijken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 17:26:42 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 7 Februari 2018, 11:18:50 »

Gister nog wat aan het NS stationsgebouw geschilderd en bij het WAE gebouw aan het dak gewerkt waar ik net nog de laatste delen toegevoegd.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 17:28:29 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 9 Februari 2018, 12:58:19 »

Ik heb gister het WAE stationsgebouw geheel grijs geschilderd als grondkleur. Daarna kon ik hem in 1 keer donker rood schilderen.




Verder ben ik voorbeelden voor een douane kantoor aan het zoeken geweest en daarna ben ik gister eind van de avond wat gaan bouwen.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 17:30:34 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 10 Februari 2018, 22:22:27 »

Vandaag heb ik wat aan de gebouwen verder geschilderd en ik heb de rails en perrons geschilderd maar die perrons moeten nog wel 1 of 2 keer.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 17:32:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 11 Februari 2018, 11:20:26 »

Gister eind van de avond heb ik het spoor nog van ballast voorzien:






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 17:35:21 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 12 Februari 2018, 11:28:43 »

Gister avond heb ik nog wat aan de gebouwen verder zitten prutsen. Bij NS stationsgebouw zitten de ramen er in, niet zo recht als ik graag zou willen maar het moet er maar mee door.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 17:37:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 13 Februari 2018, 20:57:48 »

Vandaag heb ik weer wat lakstiften gekocht waaronder een gele. Hiermee ben ik eerst wat proefjes gaan doen en daarna toch de keuze gemaakt dit ook voor het stationsgebouw te gebruiken. Het is wat grover als graag zou zien maar ik denk niet dat ik met een penseel een beter resultaat zou bereiken.




Daarnaast ben ik ook bezig met een overkapping voor aan het WAE stationsgebouw.


Aan de bouw van verdere bijgebouwen ben ik nog niet toegekomen en daarvoor ligt de overkapping nu ook nog in de weg.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 17:40:06 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 13 Februari 2018, 23:44:56 »

Inmiddels heb ik de overkapping aan het gebouw kunnen lijmen en daarmee ruimte op m'n werkblad kunnen creëren voor het volgende gebouw.










Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 17:42:47 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 15 Februari 2018, 11:34:44 »

Gister ben ik begonnen met het verouderen van de gebouwen en vandaag heb ik dat gelijk voort gezet.












Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 17:53:02 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #11 Gepost op: 21 Februari 2018, 22:15:57 »

Het is even geleden sinds de laatste bouwupdate. Naast dat ik veel weg ben geweest begon ook aardig te verzuipen in alle kleine dingen die erbij komen kijken en gebouwd moeten worden. Gevolg;......80% besteden aan denken( en vervolgens nog niet weten wat ik moet) en 20% chaotisch en wat doelloos prutsen.

Het advies wat ik donderdag kreeg was een lijst maken van alles wat ik moet maken. Maandag ben ik maar eens een poging gaan doen en in eerste instantie kwam ik er totaal niet uit. Toen moest ik onverwacht met een vriend mee met lijn 60 naar Tolkamer op en neer en ergens tijdens de terug rit kreeg ik het idee dat ik eerst een werkvolgorde moest maken. Hierin heb ik eerst op een rij gezet in welke volgorde ik het diorama het beste op kan bouwen. Daarnaast volgd dan een onderdelen lijst waarin ik verder kon uitwerken wat ik allemaal nodig heb en hoeveel ervan.

Door die lijst kan ik nu de bouw weer een beetje op pakken en hoop ik het tempo er weer in te krijgen.

Ik ben op dit moment met reclameborden, bankjes, prullenbakken en nog meer meuk bezig.







Dit worden 9 bankjes



Hier nog wat oudere foto's van het WAE stationsgebouw en ik heb om een beeld te krijgen van hoe ik het kan invullen wat materieel neer gezet.








Wat ik nu nog op korte termijn moet zoeken zijn geschikte reclames voor op de grote reclameborden. Dat heeft me al vele uren googlen gekocht zonder acceptabel( reclames uit 2001 zou natuurlijk het mooiste zijn maar ik heb me er bij neergelegd dat ik dat niet ga vinden) resultaat.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 18:02:00 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 25 Februari 2018, 20:17:54 »

Ik ben nu bijna zover dat de 2 stationsgebouwen op hun plek kunnen, het laatste wat nog moest was het plaatsen van poppetjes wat ik net heb gedaan.












Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 18:06:16 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #13 Gepost op: 26 Februari 2018, 00:43:29 »

Net de stationsgebouwen vastgelijmd zodat ze morgen droog zijn en vast zitten.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 18:08:25 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #14 Gepost op: 26 Februari 2018, 19:37:27 »

De lijm van de 2 stationsgebouwen is droog en de gewichten heb ik er net af gehaald. De seinen voor de WAE sporen heb ik geplaatst en daarna ben ik een dwergsein met 4e lamp gaan maken en ook die staat inmiddels. Wat vrijbalken liggen er inmiddels ook en ik heb de bovenzijde van de rails vast schoon gemaakt. Oohja de lantaarnpalen heb ook nog een likje verf gekregen.










Morgen avond ga ik denk ik iets aan de bovenleiding doen want dat word nu ook wel tijd.

Net heb ik nog wat aftekenwerk gedaan voor het klooster diorama zodat daar wat onderdelen voor kan laten zagen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 18:10:40 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Ww WAE versie
« vorige volgende »
Ga naar: