Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Hp Reckhaus, Langerberger Kleinbahn
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Hp Reckhaus, Langerberger Kleinbahn  (gelezen 23965 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 3 Juli 2010, 22:43:19 »

Ja jullie zullen wel denken wat heeftie nu weer bedacht, tja het gaat maar door hier, wat ik bedacht heb is het volgende:

Een tijdje geleden ben ik een plattegrond gaan maken van het gebied ten Noorden van Neu Dalhausen t/m Rheda-Wiedenbrück. Hier heb ik toen naast de buslijnen een later nog uit te werken ligthraillijn ingetekend.

Benteler, Langenberg en Rheda-Wiedenbrück versie 19-3-2010
Ik had nog wat ruimte naast het ND hbf U-bahn diorama voor een klein diorama'tje. Hiervoor had ik een idee van een U-bahn achtige lijn die op het punt van opheffen staat en waarvan de infra voor de helft niet meer gebruikt word en alles grotendeels overwoekerd is met groen. Hier kon dan wat vervallen industrie bij om de sfeer nog extra aan te zetten.

Dit kreeg ik niet passend in mijn visie voor de half geplande lightraillijn dus ik moest iets anders bedenken. Nog een extra lijn was geen optie in die regio maar, het maken van een zijtak bleek met het uitbreiden van de plattegrond wel mogelijk. Dus rechts de boel uitgebreid en meer dorpen ingetekend incl. de zijtak van de lightraillijn. Hierna volgde het tekenen van het sporenplan:

LightrailsporenplannetLangenberg
Het verhaal is nu als volgt, de lijn St. Vit - Batenhorst - Langenberg - Große Wietfeld - Mastholte word gemoderniseerd en omgebouwd van hoge vloer( lichtste blauwe sporen) naar lage vloer( donkerste blauwe sporen), de rode sporen zijn buitendienst. Op deze 2 stukken rijd dan ook verschillend materieel. Op het hoge vloer deel metro achtige motorrijtuigen die tot 6 bakken gekoppeld kunnen worden:

CB-TU2-2

Op het lage vloer deel rijden K4000 trams zoals je die o.a. in Köln vind, deze hebben met toestemming van Sander de MSW huisstijl:

LS-K4000-1
Deze kunnen dan tot 3 stellen gekoppeld worden ingezet.

Op de zijtak Langenberg - Reckhaus - Südesch- Bokel - Rietberg - Neuenkirchen is de lijn nog maar enkelsporig in gebruik met hoge vloer materieel. Het vervoer is terug gelopen door veranderingen in het gebied. De max. frequentie is nog maar 2x per uur en de lijn word met max. 2 gekoppelde motorwagens gereden waardoor de perrons die nog wel gebruikt worden ook deels overwoekerd zijn. Deze lijn zal na de ombouw van de andere lijn worden opgeheven en deels als busbaan en fietspad worden omgebouwd.

Dit vormde de basis voor een diorama van 25x17cm, "Hp Reckhaus":

DSC1224 (6)


DSC1225 (1)


DSC1225 (2)


DSC1225 (3)


DSC1225 (4)


DSC1225 (5)
Alles op dit diorama op de vervallen fabriek na is gemaakt van oude rommel. Leidingwerk is van krimpkous met koper draad er in en nog wat ander klein messing spul.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 12 Augustus 2017, 22:22:17 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 4 Juli 2010, 18:34:56 »

Heel gaaf! Ik zou er nog wat vervallen wachthokjes, verroeste bordjes etc. opzetten, dat maakt het af.

mvg Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #2 Gepost op: 4 Juli 2010, 20:52:07 »

Hoi Michiel

Het ziet er super uit. Maar dat had ik je gisteren al verteld.

Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 5 Juli 2010, 11:15:56 »

Heel gaaf! Ik zou er nog wat vervallen wachthokjes, verroeste bordjes etc. opzetten, dat maakt het af.

mvg Bjorn
Bjorn, dat gaat er zeker ook komen als ik de grote dingen af hebt, ik heb er nog wat leuke voorbeeldjes voor en genoeg zooi in de rommelbakjes/doos.

Daarnaast moet ik ook nog 3 van die motorwagens maken, 1 voor het diorama, 2 voor de vitrinekast.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 5 Juli 2010, 19:19:55 »

Inmiddels heb ik wat verder gebouwd:

DSC1226 (4)


DSC1226 (5)


DSC1226 (6)

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 12 Augustus 2017, 22:24:06 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 5 Juli 2010, 21:03:59 »

Mooi! Leuk gedaan met die zekeringen!

mvg Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 6 Juli 2010, 22:21:02 »

Vandaag heb ik wat verder geprutst aan het diorama, ik heb stukken muurplaat dubbelgevouwen en dicht gelijmd om ze zo als muren te gebruiken. Die heb ik achter het perron gelijmd waarna ik alles er achter gelijk van zand en groen voorzien heb. Later heb ik alle stukken steenplaat met vuil zwarte verf behandeld en ook de silo's heb ik daarmee wat bij geschilderd. Met de silo's was ik niet tevreden want de veroudering kwam niet mooi uit, dit heb ik later over gedaan met echte roestkleurige verf. ook het perron en de stukken karton er voor heb ik met vuil zwarte verf behandeld.

DSC1226 (7)

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 12 Augustus 2017, 22:24:52 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 11 Juli 2010, 22:15:03 »

Nadat ik gister van koperstaaf en spoorstaven bovenleidingsmasten heb gemaakt en gespoten heb ik ook vandaag aardig aan het diorama door gewerkt. Ik heb div. dingen geschilderd, waaronder ook 2 containers en de oude rijtuigbak en deze dingen ook geplaats en verder veel met groen bezig geweest:

DSC1230 (3)


DSC1229 (Cool


DSC1229 (9)


DSC1230 (0)


DSC1230 (2)

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 12 Augustus 2017, 22:27:38 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #8 Gepost op: 12 Juli 2010, 17:19:01 »

man dat ziet er gaaf uit.

groetjes  Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 14 Juli 2010, 08:33:58 »

Gister avond ben ik een beetje met wat bordjes en 2 abri's bezig geweest. Daarnaast Sander eens gevraagd hij nog ideeën had voor het diorama. Sander kwam met een hangplek en er moest meer kleur in. Zo gezegd zo gedaan, 1 abri als hangplek gebruikt en wie kleur zegt zegt graffiti, dus ook daar mee aan de gang gegaan. Daarnaast nog een bestemming/naam voor de fabriek gezocht.

DSC1231 (1)


DSC1231 (2)


DSC1231 (3)


DSC1231 (4)


DSC1231 (5)
Ik ben ook nog met wat hekwerk begonnen, dit moet nog verder afgemaakt worden. Ook moet er nog een kaart automaat en vertrekstaten komen en wat troep in het spoor, maar... het schiet nu wel heel hard op.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 12 Augustus 2017, 22:29:46 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 19 Juli 2010, 19:46:57 »

Dit diorama heb ik de afgelopen dagen beetje bij beetje afgemaakt. Nu dus tijd voor een afsluitende post met veel foto's:

DSC1240 (4)


DSC1239 (4)


DSC1239 (5)


DSC1239 (6)


DSC1239 (7)


DSC1239 (Cool


DSC1239 (9)


DSC1240 (0)


DSC1240 (1)


DSC1240 (2)


DSC1240 (3)

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 12 Augustus 2017, 22:35:30 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #11 Gepost op: 19 Juli 2010, 21:23:37 »

Hey die Michiel.

Ik kan niet anders zeggen dan een zeer geslaagt diotje.

Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #12 Gepost op: 20 Juli 2010, 16:55:38 »

Michiel,

zeer geslaagd!!!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #13 Gepost op: 20 Juli 2010, 21:40:42 »

Ik kan wel zeggen dat dit 1 van mijn top diorama's is, staat zeker in de top 3 van wat ik tot nu toe gebouwd heb.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bruce!!!
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 57


Brullende motoren! klagende mensen! perfect shot!


« Antwoord #14 Gepost op: 23 Juli 2010, 09:58:48 »

Hoi Michiel,

Ziet er goed uit!

Lekker veel groen ook!

Groet Bruce
Gelogd

Bekijk ook eens deze n-spoor site
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Hp Reckhaus, Langerberger Kleinbahn
« vorige volgende »
Ga naar: