Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Industrie diorama-1  (gelezen 15540 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 13 Februari 2016, 01:42:23 »

Als kado'tje voor een oom en tante van mij ben ik een diorama aan het bouwen met een stuk vervallen industrie. Het formaat is 28x15,5x15cm. Even een beetje lekker prutsen met de meest vage materialen zoals oude stoppen( uit de meterkast) een omhulsel van een USB stekker en nog veel andere meuk.






















Word vervolgd, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 2 Maart 2019, 05:25:34 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 14 Februari 2016, 12:12:34 »

Gister ben ik de hele dag aardig bezig geweets maar als je niet simpel wat gebouwen en andere meuk aan elkaar kan lijmen gaat het een stuk minder snel. Bij het deel waar ik nnu mee bezig ben heb ik eerst de voorgevels aan elkaar gelijmd en daarna de rest uit karton gemaakt. Als laatste heb ik gister alle wanden in de tipp-ex gezet en nu hoef ik alleen de delen te schilderen die niet wit blijven.














Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 2 Maart 2019, 05:29:16 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 16 Februari 2016, 19:16:40 »

Dit diorama is nu af:
























Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 2 Maart 2019, 05:33:10 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Raages
Newbie

Offline Offline

Berichten: 17



« Antwoord #3 Gepost op: 8 Maart 2016, 20:21:33 »

Zo, de tand des tijds heeft er behoorlijk huis gehouden. Knap werk hoor op zo'n mini stukje. Duim omhoog
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 8 Maart 2016, 20:36:08 »

Leuk Michiel. Is de dioramawedstrijd niks voor jou?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #5 Gepost op: 9 Maart 2016, 10:57:50 »

Altijd boeiend om te zien hoe je met beperkte middelen en het creatief gebruik ervan interessante eindproducten weet te maken.

Groet,
Ruud
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 9 Maart 2016, 15:47:24 »

Bedankt voor de leuke reacties.

Is de dioramawedstrijd niks voor jou?

mvg,
Gert
Gert, tot nog toe heb ik geen diorama wedstrijd gevonden die mij past. Toch steeds te veel eisen of beperkingen.

Daarnaast ben ik inmiddels zo druk met m'n eigen ideeën en dingen voor/met anderen dat ik geen behoefte meer heb om me vooraf voor een wedstrijd in te schrijven.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #7 Gepost op: 10 Maart 2016, 20:22:31 »

Het zou inderdaad leuk zijn je een keer als deelnemer te mogen begroeten waarbij je kan laten zien wat er met een creatieve kijk op de dagelijkse middelen kan worden bereikt en volgens mij heeft de A4 Diorama wedstrijd maar een eis/beperking...... een A4tje.... Grin Wink

Jeffrey

Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 11 Maart 2016, 00:39:56 »

Volgensmij wel meer Jeffrey:
Citaat van: A4 Diorama Wedstrijd- Informatie, Regels en Voorwaarden
Regels/voorwaarden

-1; Het diorama moet de afmeting hebben van een A4tje,  210mm bij 297mm en mag niet hoger zijn dan een A4tje 297mm.

-2; De grondplaat moet in totaal 18mm bedragen. Dit kan door een plankje te kiezen van 18mm dik of een dunner plankje maar dan met pootjes waardoor het in totaal weer 18mm is. Let op als er bedrading nodig is om aan te sluiten moet dit binnen de afmeting (18mm) van de grondplaat passen.

-3; Er mag geen achterwand en of zij wanden worden gebruikt en er mag ook geen verlichting van het diorama worden aangebracht. Er mag wel licht worden gebruikt in het diorama.

-4; Als er verlichting of een motor voor een bewegend element o.i.d. aangesloten moet worden zal er een trafo achter de achterwand van de presentatie kunnen worden geplaatst.  Daarbij is er een aansluit snoer vanaf de achter zijde van het diorama nodig van ten minste 40cm om een zelf meegebrachte transformator te bereiken.

-5; Er zijn twee deelnemerscategorieën, te weten:

 * Jeugd categorie voor deelnemers tot en met 17 jaar
  * Volwassen categorie voor deelnemers van 18 jaar en ouder

-6; Per categorie is er een prijs te winnen van de publieksjury en van de vakjury, die later bekend zal worden gemaakt. Daarnaast is er een extra prijs te winnen voor een bewegend element.

-7; Het diorama of delen ervan mogen niet eerder zijn tentoongesteld of deel hebben uitgemaakt van een publicatie, anders dan die in de bouwdraadjes van het diorama op het forum van Modelspoorwijzer.net of in een bijdrage van de Railhobby over de bouw van het diorama voor deze wedstrijd.

-8; Inschrijven kan tot en met 31 augustus 2015 doormiddel van het invullen en verzenden van het aanmeldingsformulier, en wordt pas definitief na het betalen van de borg van € 10,-.

-9; De borg krijgt u direct terug bij het aanleveren van uw diorama op Eurospoor 2015 of bij 1 van de inleverpunten.

punt 1; een maximum prima, een minimum.....bepaald ik zelf wel.

punt 2; totaal niet boeiend naar mijn mening als ik het anders wil moet dat kunnen.

punt 3; ook dat bepaal ik zelf en niet een wedstrijd organisatie.

punt 4; dat heb ik dan wel in m'n diorama en m'n eigen achtergond weggewerkt.

punt 5; prima

punt 6; leuk

punt 7; tja als ik het bouw verslag elders ook wil posten doe ik dat gewoon.

punt 8 en 9; prima.

En ja ik laat mijn werk op genoeg beurzen zien, je moet die beurzen alleen wel bezoeken natuurlijk. Bijna iedere beurs in Lochem en Zutphen en diverse kleinere beursjes) staan er wel 1 of meer diorama's( omdat ik daar vaak met m'n pa met de auto heen ga). En ja dan heb ik niet de behoefte naar Eurospoor met een diorama in het OV te gaan kloten.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Maart 2016, 00:55:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #9 Gepost op: 11 Maart 2016, 07:04:54 »

De genoemde punten waarvan jij vind dat je ze zelf bepaald zijn voor Msw punten om te zorgen voor een gelijkwaardige presentatie.
Dat kan overigens zowel in je voor- als nadeel zijn.
Wees creatief, afgelopen jaar was Eric met een afmeting kleiner dan A4, op zijn grondplaat na, die had de afmeting van de gestelde eis.

Na het evenement ben je vrij om je biuwverslagen te plaatsen. Dat doe je nu ook wel eens ver na de bouwtijd dus ook daar zie ik geen probleem.

Uiteraard ben je geheel vrij om mee te doen. Persoonlijk denk ik dat je diorama's in de smaak zullen vallen bij het publiek.
 
Gelogd

mvg,
 Sander
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 11 Maart 2016, 11:41:18 »

Laat ik als eerste opmerken dat we deze discussie al vele malen hebben gevoerd ook op de beurzen zelf, dus jullie weten heel goed hoe ik over alles denk.

In dit geval vind ik het het niet erg dat nog eens over te doen want ik weet toch wat ik belangrijk vind en baseer mijn keuzes daarop.

Voorlopig heb ik nog zat aangenomen werk en dingen voor mezelf te bouwen en dan stem ik het af op de wensen van de gene waar het voor is of als het voor mezelf is wat ik handig vind en waar bij precentatie mijn voorkeur naar uit gaat. De basis precentatie die modelspoorwijzer hanteerd is leuk voor wie daar behoefte aan heeft en zin heeft zijn werk daarop aan te passen. Ik heb er geen behoefte aan en vind het van begin af aan een onnodige beperking. Ik heb daar van de start af aan met Sander en Jeffrey over van mening verschild en ik geloof ook niet dat dat op korte termijn gaat veranderen.

Mijn kleine standaard voormaten zijn de laatste tijd 27,5x29cm om de stapel plankjes die ik  heb dat formaat hebben en omdat er dan precies 2 naast elkaar in 2 van grote vitrinekasten passen. Die plankjes ga ik dan ook niet onnodig afzagen, dat kost me onnodig werk en rotzooi en verminderd m'n bouw oppervlak onnodig. Ik heb er voor een andere vitrinekastje ook een aantal van 28x17cm gebouwd maar dat kastje is nu vol. Die laatste zouden met een onder zet stuk aan te passen zijn geweest. Ik heb daar totaal niet over gedacht, ook geen behoefte aan dat extra werk gehad want die tijd kan je ook in een volgend bouwwerk steken en die diorama's hebben toch allemaal beurzen gezien en 2 of 3 uit dat groepje gaan waarschijnlijk naar Zutphen volgend weekend.

Als ik ooit echt niet meer weet waar ik met m'n tijd heen moet dan kan ik er misschien nog eens over na gaan denken.

Wat beurzen zelf betreft heb ik er in 2015 11 gedraait waarvan 10 met demo's in de 23 beursdagen zijn nog zo'n 46 dagen voorbereiding gaan zitten. Voor mij is beurzen draaien een soort vrijwilligers werk geworden. Ik vind het nog steeds wel leuk maar ik heb mbt beursdeelnames zat om aan te denken en voor te bereiden en dan is het wel lekker om tussendoor ook nog vrij uit zonder ergens rekening mee te hoeven houden iets voor mezelf te bouwen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #11 Gepost op: 13 Maart 2016, 11:55:59 »

Michiel,

Het was niet mijn bedoeling een discussie op te starten over het wel en waarom niet.... dat is aan ieder voor zich.

Ik wilde enkel kenbaar maken dat ik je manier van bouwen zeer waardeer en dat best in de wedstrijd zou willen terug zien.

Groetjes en bouw vooral lekker door op de manier waar je nu mee bezig bent... Duim omhoog

Jeffrey
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 13 Maart 2016, 12:22:57 »

Helder Jeffrey, bedankt, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Industrie diorama-1
« vorige volgende »
Ga naar: