Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 104 105 [106] 107 108 ... 160   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 914378 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 7 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8485


WWW
« Antwoord #1575 Gepost op: 24 Augustus 2020, 12:50:52 »

Er zit inderdaad flink wat tijd in, zelfs als je de dia's al hebt gescand.
Maar wel leuk om te doen en het lijkt goed aan te slaan. Dat is een leuke bijkomstigheid, al vind ik het ook al best als ik maar één geïnteresseerde bereik.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8485


WWW
« Antwoord #1576 Gepost op: 26 Augustus 2020, 16:56:55 »

Ik heb vandaag de overwegboom officieel in gebruik genomen, in die zin dat hij nu dichtgaat voor treinen.
Het ging niet van harte, maanden niet rijden is niet goed voor de baan. Ik weet het en toch trap ik elke keer weer in die valkuil.
Al was er deze keer wel een goed excuus, zodra de temperatuur in de kamer rond de 30 graden of zelfs hoger uitkomt, gaan allerlei zaken klemmen en haperen, dus de laatste weken lag het treinverkeer bewust stil, daarvoor meer omdat ik met andere (modelbaan)dingen bezig was, waarbij de behoefte om te rijden niet erg groot was.

Nou ja, die boom dus. Nog steeds niet naar mijn zin, maar goed genoeg om een klein filmpje met treinverkeer te maken.
En wat altijd mislukt als je het probeert te plannen, had koploper zelf bedacht.
Kortom: Zugkreuzung am Bahnübergang

groet, Huub

p.s. het gebeier op de achtergrond is het geluid van de klokseinen in Filisur (CH). Drie verschillende geluiden waaraan ik kan horen over welk spoor er een trein op weg is naar het station.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16807


301 *


« Antwoord #1577 Gepost op: 26 Augustus 2020, 17:52:02 »

Ik vind het er behoorlijk overtuigend uitzien, Huub. Rustige treinenloop, dieptewerking door de achtergrondlaag en een fraaie overwegbomen die functioneert: lang niet gek!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7216


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1578 Gepost op: 26 Augustus 2020, 18:12:02 »

Dat Polizeibusje staat daar om de boomloze kant van de overweg te bewaken? En sinds wanneer ligt Filisur irgendwo in Deutschland? Tongue Maar wel een net filmpje, met een overweg die - typisch Duits - al eeuwen vóór doorkomst van de trein dichtgaat Grin. De dieptewerking die Gert benoemt zie ik inderdaad ook, mooi!
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #1579 Gepost op: 26 Augustus 2020, 18:32:40 »

Het zal dus typisch Duits zijn begrijp ik van Wesley, maar dat is precies waar ik over val: het zeer lang tevoren sluiten en ook duurt het wat lang dat de boom weer open gaat.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8485


WWW
« Antwoord #1580 Gepost op: 26 Augustus 2020, 18:35:06 »

In Duitsland zouden ze willen dat de trein zo snel komt, als ik er filmpjes van bekijk, zie ik toch regelmatig "um x Minuten gekürzt" waarbij de x vaak een 3 of zelfs meer is.  Grin

Maar overwegen zijn in Duitsland vaak in de beveiliging opgenomen. Als ze in de doorschietruimte achter een sein liggen, kun je zelfs meemaken dat de overweg dicht gaat voor een trein die voor het sein moet stoppen en zodra die trein stilstaat, gaan de bomen netjes weer open.

groet, Huub

p.s. Filisur schijnt een stedenband te hebben met Plettenburg. Dan kan er soms wel wat geregeld worden.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8485


WWW
« Antwoord #1581 Gepost op: 26 Augustus 2020, 18:50:14 »

Dit is wel een aardig voorbeeld uit het echie, bijna vier minuten dicht voor twee treinen.
Maar geloof me, het kan nog veel erger.
« Laatste verandering: 26 Augustus 2020, 18:56:34 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8485


WWW
« Antwoord #1582 Gepost op: 26 Augustus 2020, 19:13:20 »

Om alle twijfel weg te nemen....

>Maria Veen<

0:10 sluiten overweg
2:32 eerste trein
5:40 tweede trein
6:03 openen overweg

De Plettenburgers hebben dus niks te klagen.  Cheesy

Ik heb trouwens wel eens bij deze overweg gestaan, vlakbij staat het inrijsein van Maria Veen. Je kunt rustig eerst het sluiten van de overweg fotograferen en dan naar het inrijsein lopen om dat samen met de trein op de foto te krijgen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7216


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1583 Gepost op: 26 Augustus 2020, 19:54:25 »

In Konstanz heb je ook zo'n oord (tussen het station en de Rijnbrug) waar de overweg bijna vijf minuten vóór doorkomst van de trein dichtgaat... Vandaar "typisch Duits". In Oostenrijk is het trouwens hetzelfde verhaal.
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8485


WWW
« Antwoord #1584 Gepost op: 26 Augustus 2020, 20:28:52 »

Ook in Nederland hebben we nog één zo'n overweg, in Roermond, en daar sta je ook rustig een paar minuten te wachten.

De absolute topper op dit gebied is trouwens in de Porzer Ringstraße in Keulen, die kan rustig een kwartier of langer dichtliggen.
Maar daar wordt dan ook op borden voor gewaarschuwd met het advies om om te rijden als je haast hebt.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #1585 Gepost op: 26 Augustus 2020, 20:30:50 »

Wat een drama(s)  Grin

Nu hebben wij hier in Uitgeest ook een ‘wacht u voor de trein verleden’ toen er nog een overgang was tussen Uitgeest en de weg richting Heemskerk.
Wachttijden tot een kwartier kwam voor ook mede door de verkeerslichten direct na de overgang van het kruispunt met de provinciale weg.
Als de overweg open was, was het wachten op het verkeerslicht en met een beetje pech kwam er eerst weer een trein voor je groen kreeg bij de verkeerslichten  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2340


« Antwoord #1586 Gepost op: 26 Augustus 2020, 22:52:13 »

De absolute topper op dit gebied is trouwens in de Porzer Ringstraße in Keulen, die kan rustig een kwartier of langer dichtliggen.
Maar daar wordt dan ook op borden voor gewaarschuwd met het advies om om te rijden als je haast hebt.  Grin





Ik heb hem een keer meer dan een uur dicht zien liggen  Grin

Mvg, Johan
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2340


« Antwoord #1587 Gepost op: 26 Augustus 2020, 22:54:28 »


Mooie overwegboom  Cool

Alleen wat zit dat hijsblok van Franke lelijk in de war  Shocked Shocked Shocked Shocked

Mvg, Johan
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8485


WWW
« Antwoord #1588 Gepost op: 26 Augustus 2020, 23:00:10 »

Het heeft vannacht zwaar gestormd in Plettenburg.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #1589 Gepost op: 27 Augustus 2020, 14:54:56 »

Ik zie toch intussen aardig wat vooruitgang, Hubert Duim omhoog Wat betreft hapering in mechanische overbrengingen op schaal, dat heb ik wel eens opgelost door in 1 richting met een veertje spanning aan te brengen waarmee eventuele speling wordt ondervangen. Uiteraard moet het mechaniek daar wel de ruimte voor hebben en mag de veer ook niet te strak zijn... Ik had een locloods met een roldeur gemaakt, ook een onmogelijk concept in 1/87, aangedreven met een worm vanuit de onderkant. Daar werkte het aanbrengen van een trekveertje erg goed.

Verder mijn complimenten voor de kade, het resultaat ziet er geweldig uit!
Gelogd
Pagina's: 1 ... 104 105 [106] 107 108 ... 160   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: