Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 133 134 [135] 136 137 ... 160   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 922027 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 12 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8497


WWW
« Antwoord #2010 Gepost op: 24 Oktober 2022, 19:26:03 »

De voorste boom gaat iets te snel, heb ik per ongeluk aangepast, dus dat gaat weer naar de oude waarde.
Het hoeft niet helemaal gelijk te gaan, maar wel iets meer dan nu.
Ik overweeg wel om de sluitopdracht van de bomen kort na elkaar te geven, zodat ze net op een ander moment gaan dalen.

Het stuiteren is met sommige servo-decoders in te stellen, maar ik heb nog geen geslaagd voorbeeld gezien waar dat ook overtuigend overkomt.
En bij deze decoder (Esu) kan het volgens mij sowieso niet, dus hoef ik daar ook niet over na te denken.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8497


WWW
« Antwoord #2011 Gepost op: 29 Oktober 2022, 18:04:13 »

Tussen het beoordelen van de antwoorden op de raadplaat door, vandaag ook nog wel wat tijd gehad om verder te gaan met de overweg.
Is vooral verder afwerken van de bomen en dan is het wel klaar.

Dacht ik tenminste, want ik kwam nog wat onderdelen tegen voor andreaskruisen en andere verkeersborden. Helemaal niet meer aan gedacht dat die er ook nog waren.  Undecided

Dus ook nog wat tijd besteed aan een soldeermal.



Helemaal af dit weekend gaat niet lukken i.v.m. droogtijd van de verf, maar ik moet een eind kunnen komen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8497


WWW
« Antwoord #2012 Gepost op: 30 Oktober 2022, 13:23:47 »

Met de mal, goed ontvette onderdelen, wat vloeimiddel en heel spaarzaam soldeer, waren de vier kruisjes vrij snel in elkaar gezet.



Door wat gewijzigde plannen voor vandaag zullen de overige borden nog een paar dagen moeten wachten.
Dan volgende week even de verfspuit aanslingeren, want er ligt inmiddels genoeg messing spul te wachten op een primer- en verflaag.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8497


WWW
« Antwoord #2013 Gepost op: 5 November 2022, 18:23:09 »

De andreaskruisen zijn klaar en op hun plek gezet.

En daarmee is de overweg zelf klaar, bijna acht jaar nadat het spul werd geleverd. Alleen de waarschuwingsborden dat er een overweg aankomt, zijn er nog niet allemaal.

De overweg zoals de gemiddelde weggebruiker hem het liefste ziet.

20221105_D7000_3468 by hb foto, on Flickr

Maar een overweg die open is, kan ook dicht gaan. Leuk voor de hobbyist, maar de automobilist die over 5 minuten een afspraak heeft in Plettenburg, weet dat hij dat niet meer gaat redden.

20221105_D7000_3469 by hb foto, on Flickr

De aansturing in Koploper is met de tweede boom iets aangepast, c.q. wordt nog wat verder aangepast.
In de eerste fase start het sluiten van de ene boom een seconde eerder dan de andere, uiteindelijk moet daar wat willekeur in komen.
Het openen zal wel steeds gelijktijdig starten.

Filmpje volgt als er weer treinen rijden in Plettenburg, maar ik denk niet dat dat dit weekend nog gaat gebeuren.

De mechanisch bediende overweg is trouwens een vreemde eend in de bijt in dit deel van het station waar lichtseinen Bauform 1969 staan. Logisch was geweest dat er bij de overgang naar lichtseinen ook de overweg was vervangen.
Maar in Plettenburg gaan vele dingen op geheel eigen wijze, dus om wat voor reden dan ook is die vervanging er niet gekomen. Dat geeft ook de mogelijkheid om nog een seinhuis neer te zetten dat puur voor de bediening van de overweg is blijven staan.
Ik meen dat ik een keer heb gelezen van een voorbeeldsituatie waar dat ook zo was. Zo niet, dan pech.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8845


266*


WWW
« Antwoord #2014 Gepost op: 6 November 2022, 11:52:31 »

Mooi Huub  Duim omhoog

Maar wel erg de glimmend-net-geschilderd-look...
Misschien een poedertje er licht overheen om de glans er af te halen zodat het net even ouder lijkt.  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8497


WWW
« Antwoord #2015 Gepost op: 6 November 2022, 17:53:12 »

Op de foto valt het veel meer op dan op de baan.
Ik sluit niet uit dat er nog wat gematteerd gaat worden, maar dat doe ik pas als de Begrünungsdienst is geweest.
Even afwachten hoe het dan overkomt, bedoeling is namelijk wel dat de bomen er wat uitspringen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8497


WWW
« Antwoord #2016 Gepost op: 12 November 2022, 16:42:57 »



De lengte van de Shell-trein is in één klap verdubbeld na een bezoek aan Houten.
De inflatie is trouwens ook enorm, want de prijs was ook het dubbele van de vorige keer, maar met €15,- nog net acceptabel voor het doel.
Want net als de vorige aankoop zal dit (ooit) een donorwagen worden, dus die Shell-trein gaat er never nooit komen.

Net als vorige keer weer gehoopt op een redelijk kloppende variant (lees als: bestaand en passend bij DB jaren '80), maar niet gevonden.
Ook andere dingen die op het lijstje stonden, waren er niet of heb ik gemist. Daar sta je dan met je geld om uit te geven...

Het fietstochtje heen en weer en het geouwehoer met wat bekenden ter plaatse, maakte het bezoek uiteindelijk toch wel geslaagd.
Ik blijf me trouwens iedere keer weer verbazen over de indeling van de beurs met enkele zeer krappe paden, terwijl een paar meter verderop een zee aan ruimte is. Er zal vast een logica achter zitten, maar ik zie die niet.



Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1982


« Antwoord #2017 Gepost op: 14 November 2022, 11:38:24 »

Inderdaad, Huub. Degene die de indeling van de beurs maakt, is onnavolgbaar. Ik vroeg trouwens waar MK stond. "Op de plek waar hij altijd staat", zei de dame. Niet dus, want waarom denk je dat ik het vraag? Ben de discussie maar niet aangegaan....
Gelogd

Groet, Frank
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7235


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #2018 Gepost op: 14 November 2022, 14:55:52 »

[sarcasme aan] Dat is een briljant antwoord  Cool [sarcasme uit]. Vanuit haar standpunt:

1) Ofwel is het een beursbezoeker die nooit of zelden is geweest, op zoek naar MK: in dat geval is haar antwoord niet behulpzaam, want de incidentele bezoeker weet niet waar MK altijd staat;
2) Ofwel is het een door de wol geverfde Houtenganger, op zoek naar MK: in dat geval is het antwoord "waar-ie altijd staat" hoogstwaarschijnlijk fout, anders had die bezoeker het zelf wel gevonden (zoals jij zegt).

In beide gevallen heeft de vrager er echter helemaal niks aan. Wie is de doelgroep van zo'n antwoord?
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8497


WWW
« Antwoord #2019 Gepost op: 19 November 2022, 23:10:34 »

Nu de overweg erin ligt, maar even verder gegaan in die hoek.
Er stond al ruim een jaar als proef een hek met blitzblank Stahlgitter.
Dat hek is uitgebreid naar de andere kant van de toegangsweg naar de fabriek en inmiddels niet meer blitzblank (zelfs Plettenburg lijkt niet veilig te zijn voor de vermoedelijk Waldijkse viespeuken  Cry ).


20221119_D7000_3476 by hb foto, on Flickr

Ze staan allebei nog los, er moet nog wat aan de ondergrond gebeuren. Eens kijken of het morgen lukt ze definitief te plaatsen.

Toen ik vorig jaar de foto van het hek plaatste rees de vraag of het niet eigenlijk andersom zou moeten staan. Dus tijdens mijn laatste vakantie goed opgelet.
Van wat ik tot nu toe heb gezien in Duitsland lijken dit soort hekwerken met betonnen palen eigenlijk altijd met de schuine kant richting het te beveiligen terrein te staan, terwijl de stalen exemplaren meestal omgekeerd staan. Waarom dat is, kan ik alleen maar naar raden.

groet, Huub

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8845


266*


WWW
« Antwoord #2020 Gepost op: 20 November 2022, 12:38:57 »

en inmiddels niet meer blitzblank (zelfs Plettenburg lijkt niet veilig te zijn voor de vermoedelijk Waldijkse viespeuken  Cry ).

Hmmmm....het lijkt me tijd voor de Schmutzpolizei om in te grijpen 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8497


WWW
« Antwoord #2021 Gepost op: 20 November 2022, 13:35:48 »

Inderdaad, want het is allemaal smeerpijperijAngry
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8497


WWW
« Antwoord #2022 Gepost op: 26 November 2022, 22:07:30 »

Omdat het in Plettenburg vaak een wat matte bedoening is, is er naar mogelijkheden gezocht om wat leven in de brouwerij te brengen.
Vandaag lijkt er in Gangelt de oplossing voor dit probleem te zijn gevonden.



Voor het luttele bedrag van € 11,50 kon deze ketelwagen im tadellosen Zustand aan het Plettenburger wagenpark worden toegevoegd.

Lading: chloor. En dat gaat hier echt niet 's nachts rijden, maar gewoon overdag tussen het overige drukke treinverkeer door. Als dat geen leven in brouwerij brengt in de vorm van protesten....

Ook werd de voorraad "rond de rails" van de firma Erbert nog wat aangevuld.
Komende tijd toch maar eens wat daarvan op de baan gaan plaatsen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1498


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2023 Gepost op: 26 November 2022, 23:49:37 »

Mooie aanwinst Huub.  Duim omhoog

Jammer dat we elkaar gemist hebben.

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8845


266*


WWW
« Antwoord #2024 Gepost op: 27 November 2022, 10:01:22 »

Voor het luttele bedrag van € 11,50 kon deze ketelwagen im tadellosen Zustand aan het Plettenburger wagenpark worden toegevoegd.

Je mag ‘m wel achter slot en grendel wegzetten want voor je het weet, gaat er een SR1 overheen…..  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 133 134 [135] 136 137 ... 160   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: