Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 139 140 [141] 142 143 ... 160   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 919639 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 5 gasten bekijken dit topic.
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1982


« Antwoord #2100 Gepost op: 12 April 2023, 17:49:17 »

Uit de vorige post kunnen we vaststellen dat
- Iemand Denemarken er weer bij wil slepen
Zo saai is die slagboom toch niet? Wink
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8493


WWW
« Antwoord #2101 Gepost op: 15 April 2023, 16:41:39 »

Vandaag een eenvoudige spanningstester in elkaar gezet. Idee van Daan.
Een duoled, een 2k2 weerstand, een stukje montageprint en wat messing draad. Koper is denk ik een betere keus, maar die heb ik niet van voldoende dikte op voorraad.



Een wat ongedefinieerde geel/oranje kleur is wisselende spanning (in mijn geval digitaal, tenzij er iets goed mis is), groen gelijkspanning de ene kant op, rood gelijkspanning de andere kant op en gedoofd kan van alles betekenen, maar is meestal niet het resultaat wat je wilt zien.

Ik wil ook nog een luxe versie maken, bedraad met een krokodilklem aan de ene kant en een stift aan de andere kant.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #2102 Gepost op: 15 April 2023, 18:53:31 »

Of een oud wagonnetje met de LED op het dak  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8493


WWW
« Antwoord #2103 Gepost op: 15 April 2023, 19:05:32 »

Ah, jij bent ook van de overengineering...  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1639


HCC!m-IG


« Antwoord #2104 Gepost op: 15 April 2023, 23:28:43 »

Er is niets mis met over-engineering  Grin Grin
Gelogd

NI
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1639


HCC!m-IG


« Antwoord #2105 Gepost op: 16 April 2023, 14:26:48 »


Soms, maar dan ook héél soms, lukt het tegenovergestelde Grin
Gelogd

NI
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #2106 Gepost op: 16 April 2023, 16:18:05 »

Er is niets mis met over-engineering  Grin Grin

Gelukkig...want ik heb er nogal eens last van. Niet krabben, kuur afmaken!
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8493


WWW
« Antwoord #2107 Gepost op: 17 April 2023, 18:51:29 »

Over-engineering is a way of life.
Als over-engineers gaan under-engineeren, is dat toch een beetje spotten met natuurwetten.  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Cees Baarda
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 58



WWW
« Antwoord #2108 Gepost op: 20 April 2023, 16:22:31 »

Over overengineering gesproken.
Daar ga ik soms mee over de top...


Wat onderdelen uit de rommelbak...


maken samen een testpen, zoals Huub wil gaan maken.


Zo doet ie het in mijn testopstelling voor keerlus- en detectiemodules.

De onderdelen van links naar rechts op de bovenste foto.
2 soorten klemmen, stuk snoer 0,5, 2 mm steker, 2-kleuren led, weerstand 2k2, messing schroefje, pogo-pin.
Als pen dient een leeg gehaalde transparante viltstifthouder.

groet Cees
Gelogd

webmaster HCC!m
eigen website: http://home.hccnet.nl/c.baarda

06-2019: begonnen aan de bouw van een modulebaan.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8493


WWW
« Antwoord #2109 Gepost op: 20 April 2023, 17:10:24 »

Zoiets dus, waarbij de tweede stekker inderdaad over de top is...   Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8493


WWW
« Antwoord #2110 Gepost op: 23 April 2023, 09:38:56 »

Het externe tableau in Koploper, hoe realistisch is dat nou?.
Blijkt dus heel realistisch te zijn. Vanaf 2:50 en vanaf 6:00, bij de laatste wordt zichtbaar ook de overweg bediend, net als in Plettenburg.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1639


HCC!m-IG


« Antwoord #2111 Gepost op: 23 April 2023, 13:50:01 »

Overweg wordt geactiveerd, en ze rijden gewoon rechtdoor  Grin
Gelogd

NI
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8493


WWW
« Antwoord #2112 Gepost op: 23 April 2023, 14:17:44 »

De weg links het terrein op hoort ook bij de overweg, maar het is een maf gezicht.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #2113 Gepost op: 23 April 2023, 16:31:29 »

Rare jongens, die Duitsers…. Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8493


WWW
« Antwoord #2114 Gepost op: 24 April 2023, 21:40:15 »

Genau.  Grin

Afgelopen dagen wat met de Roco Köf lopen stoeien.
Bij het ontkoppelen is een "koppelwals" ingesteld. Dit is een automatisch proces waarbij de loc eerst richting de af te koppelen wagen rijdt om de spanning van de koppeling te halen, dan de koppeling bedient en tegelijk van de wagen wegrijdt. Met de standaardinstelling duurde met name het opdrukken te lang en reed de loc ruim een cm door. Met een andere instelling is het opdrukken teruggebracht tot enkele mm, genoeg om de spanning van de koppeling te halen. Ook het wegrijden is verkort.
Ook bleek de bediening net wat anders dan ik dacht. De functietoets die het ontkoppelen regelt, moet aanblijven tot de hele koppelwals is afgewikkeld, anders wordt die wals onderbroken. En dat gebeurde nog wel eens, maar bleek dus volledig te wijten aan de man aan de knoppen.
Ik heb wel de functiemapping aangepast. In plaats van F8 en F9, afhankelijk van welke koppeling moet worden bediend, gaat het nu altijd met F8. De rijrichting van de loc bepaalt vervolgens welke koppeling moet worden gebruikt. Het resultaat van dit alles is dat het afkoppelen nu veel betrouwbaarder gaat.
Wat poetswerk aan de rails lijkt ook effect te hebben gehad, waardoor het speulen met deze loc een stuk prettiger gaat.
Nog steeds wint de Lenz Köf het qua betrouwbaarheid, maar inmiddels heeft ook de Roco een aantal keren vlekkeloos de bediening van de fabriek uitgevoerd.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 139 140 [141] 142 143 ... 160   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: