Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899031 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #975 Gepost op: 9 Oktober 2019, 16:24:00 »

In dit bericht had ik al aangegeven dat er nog een vangrail moest komen bij de brug over het spoor.
Vervolgens niets meer mee gedaan, want geen prioriteit, want de weg loopt van niks naar nergens.

Maar dat was buiten de Deutscher Verkehrssicherheitsrat e. V. (DVR) gerekend. Op een foto in het Plettenburger Abendblatt van enkele maanden terug hadden ze ontdekt dat er wel degelijk iemand op de brug stond, niks van niks naar nergens dus!
Omdat voor de DVR onduidelijk was wie nu verantwoordelijk was om dit op te lossen, stuurde ze een brief op poten naar zowel de DB als het Strassenverkehrsamt van Plettenburg, met als inhoud dat de situatie rond de brug echt snel veiliger moest worden.
Tja, een brief naar meerdere partijen, dat is vragen om oeverloze discussies wie de handschoen nu moet oppakken.
En zo kon het gebeuren dat het nog drie maanden moest duren voor er eindelijk iets gebeurde.

Maar nu is het dan zover, het hekwerk van de brug is verlengd, de vangrail geplaatst en en passant heeft de NAVO ook nog haar zin gekregen, want die misten ook nog iets cruciaals voor als de Russen zouden komen.



Ik geloof dat de staanders van een hek eigenlijk verticaal horen te staan, ook op een helling. Het is niet anders, ik vind dit goed genoeg.
Het bordje moet nog worden vervangen door iets anders. Of ik moet decals printen of gewoon op geel papier afdrukken, want de witte rand valt toch wel negatief op. Komt nog wel een keer.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #976 Gepost op: 9 Oktober 2019, 17:01:10 »

Ik kijk er waarschijnlijk volledig overheen, maar wat precies zou nou de reden zijn dat de opmars van de Russen bij Plettenburg zou vastlopen?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #977 Gepost op: 9 Oktober 2019, 17:23:37 »

Het gele bordje met getal 30.
Dit geeft de Military Load Classification aan voor de brug. Het is een gewichtsklasse waarin legervoertuigen zijn ingedeeld en aan deze borden is te zien tot welke gewichtsklasse je nog over de brug kunt. Elke brug in Westduitsland had een van de varianten staan, inmiddels zijn ze aan het verdwijnen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #978 Gepost op: 9 Oktober 2019, 18:54:36 »

En de Russen hadden alleen maar zwaar materieel?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #979 Gepost op: 9 Oktober 2019, 19:20:04 »

Dat niet, maar als je materieel wilt verplaatsen, is het wel handig om te weten dat een Leopard-2 niet over dit bruggetje kan.
Het is een NAVO-bedenksel uit de koude oorlog, al zijn de borden zover ik weet alleen in Duitsland geplaatst.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #980 Gepost op: 9 Oktober 2019, 20:03:57 »

Klopt volgens mij Huub. Buiten toenmalig West-Duitsland stonden ze nergens voor zover ik mij kan herinneren.
Gelogd

Groet, Frank
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #981 Gepost op: 9 Oktober 2019, 20:35:54 »

Volgens dat Wiki-artikel mochten ze na de Duitse eenwording niet in Ossiland geplaatst worden op grond van het Twee-plus-Vierverdrag (lees: dat wilden de Russen niet).
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #982 Gepost op: 10 Oktober 2019, 18:09:47 »

Was ook geen probleem, want welke Leopard-2 rijder wilde in die jaren naar Ossiland?

Het voordeel van een stil weggetje met een brug over een spoorlijn, je kunt er als treinfotograaf rustig je hobby uitoefenen. De ene drentelt wat rond tot hij de volgende poging kan doen de foto van zijn leven te maken, de ander vindt het uitzicht op station Plettenburg al genoeg voor een plaatje.



groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #983 Gepost op: 13 Oktober 2019, 17:18:06 »

Wat ik mij van de jaren 70 van veel Duitse steden herinner, is dat hele gebieden in de stadscentra een bouwplaats waren.
Deels was dat nog altijd een gevolg van de oorlog. Maar onder het mom, "als 80% van je stad verwoest is, kan die resterende 20% er ook nog wel bij" werden tot ver na die oorlog panden die het hadden overleefd, alsnog gesloopt om plaats te maken voor nieuwbouw of infrastructuur. Bij dat laatste betrof het meestal wegen, maar ook (ondergrondse) tram- en metrolijnen.

In Plettenburg is het natuurlijk niet anders, de hele binnenstad is platgegooid.


Hier voor de aanleg van een, in dit geval bovengrondse, tramlijn.
Eigenlijk was het gedachte trace totaal anders, maar dit bleek uiteindelijk makkelijker en sneller te realiseren.
Het gerucht gaat dat de verdwenen huizen niet gesloopt zijn, maar ergens worden bewaard om weer op min of meer dezelfde plek terug te keren. Eerst zien en dan geloven...

Nog wat over de techniek van de tramlijn. Gewoon een spoor zonder onderbrekingen, twee lichtsluizen zorgen dat de tram op de juiste plek stopt. De achterste lichtsluis is al definitief, die valt volledig uit het zicht zodra de huizen er weer staan.
De voorste zal nog wel wat aanpassingen krijgen om niet op te vallen. Ik weet nog niet wat, maar een bagagekar met koffers is deze keer niet waarschijnlijk.
Een bijzonderheidje is dat de tram op de spanning van de Intellibox rijdt. Normaal is die voorbehouden voor wisseldecoders, maar dit ding kan daar prima bij en geeft zo niet een extra belasting aan de booster. En het was gewoon makkelijker aansluiten.  Grin
Het geheel staat inmiddels in koploper, hier een filmpje van een luidruchtige rit.
De tram moet nog eens naar de werkplaats, dat is wel duidelijk...

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #984 Gepost op: 13 Oktober 2019, 18:34:17 »

Ik vermoed zomaar dat de Plettenburgse Straßenbahnfahrer stikjaloers zal zijn op NS-machinisten die klagen over hele rondjes om de kerk!   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #985 Gepost op: 13 Oktober 2019, 18:41:53 »

 Grin Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #986 Gepost op: 13 Oktober 2019, 20:14:59 »

Voor we ontevreden trambestuurders krijgen...



Zo hebben ze hopelijk niet in de gaten dat ze hemelsbreed nog geen 100 meter afleggen.  Grin
Over ontevredenheid gesproken, er wordt geklaagd over de frequentie.
Terwijl er op dit moment de hele dag een strakke 7,5 minutendienst is. Zolang het licht is tenminste, in het donker wordt er in Plettenburg uiteraard niet gereden.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #987 Gepost op: 13 Oktober 2019, 20:56:55 »

De ontvanger van de lichtsluis kan wel in de etalage, een paar boeken 1:87 van Gert er voor en klaar is Klara Huub. Nou ja, de LED moet nog ergens achter of in. Een geparkeerde vrachtwagen wellicht?  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #988 Gepost op: 13 Oktober 2019, 21:12:11 »

Die vrachtwagen is wel een goed idee.  Duim omhoog
Hoeft zelfs geen geparkeerde te zijn. Op de foto zijn de potloodstreepjes van de oorspronkelijk gedachte weg zichtbaar. Die wordt nu iets smaller in het kader van het verkeerscirculatieplan, maar een vrachtwagen past prima langs de trambaan.
Ontvanger in de etalage was als optie gedacht, maar ik ben een beetje bang dat de lichtstraal door het glas van de ruit de ontvanger niet meer (betrouwbaar) bereikt. Huidige gedachte is iets van een schuurtje met openstaande deur.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #989 Gepost op: 17 Oktober 2019, 18:50:50 »

Met de aanleg van de tramlijn is (op een heel klein stukje aansluitspoor na) de spooraanleg in Plettenburg afgesloten.
Hoogste tijd dus om me voor te bereiden op spoorvernieuwing.
Viel Spass.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: