Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 171   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 1048651 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 10 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8902


268*


WWW
« Antwoord #165 Gepost op: 11 Maart 2017, 21:56:43 »

Kijk aan! Nog een smeerpoets to be!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8743


WWW
« Antwoord #166 Gepost op: 13 Maart 2017, 21:25:01 »

Nog wat kleur en ballast en hij kan in raadplaatje!

Genoeg ballast?  Wink


Betreft trouwens een klein gedeelte van een van mijn twee aankopen op ontrax.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8902


268*


WWW
« Antwoord #167 Gepost op: 13 Maart 2017, 21:46:59 »

Wat denk je zelf?  Grin
Veel te schoon ook  Tongue Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8743


WWW
« Antwoord #168 Gepost op: 14 Maart 2017, 09:28:00 »

Ik vind het zelf eigenlijk wel mooi zo, less is more...  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2025


« Antwoord #169 Gepost op: 14 Maart 2017, 13:23:40 »

Hubertus, jij hebt met ballasten nog wel wat les nodig.... Grin
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8902


268*


WWW
« Antwoord #170 Gepost op: 14 Maart 2017, 13:29:18 »

Ik vind het zelf eigenlijk wel mooi zo, less is more...  Cheesy

Zei hij nadat hij een wissel had bijgeplaatst...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8743


WWW
« Antwoord #171 Gepost op: 14 Maart 2017, 14:57:26 »

Nieuwe inzichten na ontrax, Jakop.  Cool Grin

Maar goed, ik zal beloven nog wat meer te doen.
Aan de andere kant van de overweg in aanleg ligt trouwens al een tijdje ballast, waarvan een deel inmiddels weer is verwijderd omdat het spoor er iets verlegd moest worden.
Ook elders liggen her en der al wat stukjes, zoals hier

En zo ben ik eigenlijk wel tevreden mee. Een acceptabel compromis tussen inspanning en resultaat. Nog wat glanzend spoor wegwerken en hier en daar wat smeerboel, maar dan vind ik het eigenlijk wel prima.

Het ultieme voorbeeld voor ballasten blijft voor mij overigens dit:

20110819_FZ28_1020299, Schöllkrippen [DE] by hb foto, on Flickr

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8902


268*


WWW
« Antwoord #172 Gepost op: 14 Maart 2017, 15:27:34 »

Slecht geasfalteerde trambaan... Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8743


WWW
« Antwoord #173 Gepost op: 15 Maart 2017, 20:40:45 »

Tussen het stemmen en Noren fotograferen door, wordt er ook nog wel wat gebouwd, maar het gaat niet hard.
Daarom maar wat hulptroepen ingeschakeld, die zelfs de zware middelen niet schuwen.


Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8743


WWW
« Antwoord #174 Gepost op: 19 Maart 2017, 16:57:40 »

De wegenbouwers zijn weer weg, de overweg is klaar, de treinen rijden er netjes overheen.


Nou ja, er moet natuurlijk nog wel wat gebeuren. Ook irgendwo is men tot de conclusie gekomen dat er wel erg weinig ballast ligt en dat een weg er nirgendwo zo maagdelijk bij ligt.
Het asfalt houd ook overal abrupt op. Vooraan wel logisch, want daar gaapt een afgrond van zo'n 90 meter, maar op de ander plekken moet er nog wat ge-Dasfalteerd worden. De plantsoenendienst heeft ook nog wel wat werk, al zijn ze inmiddels begonnen.
En hoewel de Bundesbahn soms heel pragmatisch kon zijn, is het uitgesloten dat deze overweg het zonder bomen moet doen. Zelfs als het wegverkeer maar wat staat te staan, zoals hier.

Kortom, wordt vervolgd...

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8743


WWW
« Antwoord #175 Gepost op: 23 Maart 2017, 21:08:31 »

Zoals eerder geschreven wordt het wissel naar het nieuw aangelegde spoortje handmatig, d.w.z. buiten koploper om, bediend.
Maar naar het spoor waar dat wissel in ligt, stuurt koploper wel gewoon treinen.
Het risico bestaat dat het wissel door een onverlaat wordt omgezet, terwijl koploper denkt een trein naar het schaduwstation te sturen.
Nu is irgendwo in Deutschland de jeugd best goed opgevoed en zal dit natuurlijk nooit doen, maar toch vind ik dit een iets te groot risico.

Een beetje zoekend naar mogelijkheden om dit te beveiligen die praktisch maar ook leuk zijn, bleek een andere hobbyist het denkwerk al voor me te hebben gedaan.
Beter goed gejat dan slecht verzonnen, dus in navolging van Reinout ga ik met oplegsloten werken. Wat anders dan hij doet, maar het principe van de sloten is hetzelfde.
In mijn geval zijn het twee sloten en één sleutel. Eén slot blokkeert het omzetten van het wissel, alleen met de sleutel kun je het slot openen waarna de schakelaar voor het wissel bediend kan worden.
Het andere slot geeft een melding aan koploper als het slot gesloten is. Het is vrij eenvoudig in te stellen dat koploper dan geen treinen naar dat spoor stuurt. Alleen als dat slot gesloten is, kan de sleutel worden uitgenomen.

Vanavond met dit andere slot aan de slag geweest.
Hier is de schoot naar binnen. Een schroefje verhinderd het verder draaien van de sleutel die er dus niet uitgehaald kan worden.


De schoot is naar buiten, zo kan de sleutel worden uitgenomen.


Gemonteerd met de bijbehorende schakelaar. Schoot naar binnen, schakelaar is open.


Schoot naar buiten, schakelaar is gesloten.


En zo ziet het geheel er van de andere kant uit. Dit wordt nog achter de rand van de baan gemonteerd. Vandaar dat ik me niet druk heb gemaakt over de vorm van dit plankje.


En tenslotte is er gisteren nog een zakje snoep aangekomen. Altijd lekker.


Huub

« Laatste verandering: 23 Maart 2017, 21:12:46 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8902


268*


WWW
« Antwoord #176 Gepost op: 23 Maart 2017, 21:15:01 »

Past dat snoep wel in je tijdperk?  Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8743


WWW
« Antwoord #177 Gepost op: 23 Maart 2017, 21:34:51 »

Eigenlijk niet, ik geef ze maar weg.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8902


268*


WWW
« Antwoord #178 Gepost op: 23 Maart 2017, 21:42:17 »

Zat er ter attentie ook nog een model bij het bestelde snoep?  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8743


WWW
« Antwoord #179 Gepost op: 23 Maart 2017, 22:01:32 »

Ze hadden inderdaad wat erbij gestopt om de ruimte op te vullen.
Een Düms905 van Roco, een Gbs253 en een Hbis297 van Brawa en een gleissperre van Weinert. Maar die laatste is zo klein, hadden ze als opvulling wel achterwege kunnen laten...
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 171   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: