Ik schreef eerder:
Helemaal links is de aansturing voor de draaischijf te zien. Ik ga van de gelegenheid gebruik maken om die aan te passen. De draai15 schakeling blijft, maar die wordt nu nog door een parallel63 aangestuurd. Op zich werkt dat wel, maar als ik een probleem met de treinen-pc krijg, is het uit met de pret, de vervanger heeft geen parallele poort meer. Dus dan het beste nu maar de aanpassing doen, zodat de draaischijf netjes door Koploper aangestuurd kan blijven worden.
Die aanpassing had ik op een uurtje of twee werk ingeschat, maar heeft me uiteindelijk een groot deel van de dag gekost.
Maar inmiddels zit het op zijn plek.

Waar eerst een decoder63 print hing, is nu een DCCNext en een rijtje optocouplers te vinden.
Vooral dat kleine printje met de optocouplers kostte aanzienlijk meer tijd om maken dan verwacht.
Of het werkt, weet ik helaas nog niet. Alle losse onderdelen zijn wel getest, maar voor het geheel moet ik wachten tot het weer min of meer op zijn plek ligt. Vanuit het verleden weet ik namelijk dat de draaischijf het niet leuk vindt om te moeten draaien als ie op zijn kant staat.
Misschien lukt dat volgend weekend.