Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 177 178 [179]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 1433722 keer)
1 Gebruiker en 6 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 18187


330*


« Antwoord #2670 Gepost op: 15 Juni 2025, 22:21:57 »

Mooi werk.   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1666


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2671 Gepost op: 15 Juni 2025, 22:40:08 »

Zeker! Ballasten maakt het wel af.  Duim omhoog

Pokkewwerk, maar wel een mooi resultaat.
Gelogd
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2125


« Antwoord #2672 Gepost op: 16 Juni 2025, 21:20:17 »

Fraai Huub! Duim omhoog
Gelogd

mvg,
 Sander
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8953


WWW
« Antwoord #2673 Gepost op: 16 Juni 2025, 21:48:36 »

Dank jullie.
Inderdaad een pokkenwerk, maar door het elke dag bij max. een cm of 20 te houden, blijft het redelijk zen om te doen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8953


WWW
« Antwoord #2674 Gepost op: 22 Juni 2025, 11:56:49 »

Hoewel de Deutsche Bundesbahn de naam heeft één grote familie te zijn is er toch (of juist daardoor...) veel onderlinge kinnesinne.
Als voorbeeldje de diverse Meistereien.

Vooral de Fahrleitungsmeisterei klaagt nogal over hoe ze werden behandeld.

Goed, de Signalmeisterei is natuurlijk best belangrijk, maar is het echt nodig dat die met twee ruime voertuigen op pad zijn?
Kan het vullen van de gasflessen


en het controleren van de Indusi


niet met één voertuig worden gedaan?


Of de Bahnmeisterei..? Oké, hun inspectievoertuig is niet groot, maar ze zitten wel droog.


En er gaan geruchten dat ze binnenkort zelfs een Klv 53 krijgen, dan hebben ze helemaal niks meer te klagen.


Als je dan het "voertuig" van de Fahrleitungssmeisterei ziet, lijken ze met hun klagen wel een punt te hebben.


Kortom, er moest wel iets gedaan worden om een escalerende ruzie binnen de familie te voorkomen.
Bij een bezoek aan een Bahndienstfahrzeugelieferant in Detmold werd ter plaatse een oplossing gevonden.
Een moderne Drehgestell-Turmtriebwagen Baureihe 704 (toevallig begin van de maand een exemplaar gespot in het Ausbesserungswerk in Kassel) doet in Plettenburg zijn intrede.


En zo is in een klap de Fahrleitungsmeisterei de Meisterei geworden waar met jaloerse blikken naar gekeken wordt.

Over het model, een erg fraai exemplaar van Liliput. Het bordes en de reling daarop, zijn met de hand te bewegen. Schijnt echter erg zwaar te gaan, dus dat geloof ik verder wel. Wel is het hele model verlicht, inclusief de werklampen op de dakrand. Gelukkig met de decoder wel allemaal uit te schakelen.
Die decoderinbouw was trouwens de makkelijkste die ik ooit zelf heb moeten doen. Aan de onderkant een afdekplaatje afnemen, de dummystekker los en de decoder erin. Und fertig ist der Franz.
Rijeigenschappen heb ik nog niet goed bekeken, maar op de testbaan in de winkel reed hij analoog heel rustig.

groet, Huub

« Laatste verandering: 22 Juni 2025, 14:32:27 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 9183


278*


WWW
« Antwoord #2675 Gepost op: 22 Juni 2025, 13:24:29 »

Mooie aanwinst Huub  Duim omhoog
Nu kunnen er echt meters gemaakt worden met de Oberleitung  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1666


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2676 Gepost op: 22 Juni 2025, 16:56:19 »

 Grin

Mooie aanwinst inderdaad. Is je onderhoudsploeg nu helemaal voorzien of staat er nog meer op het verlanglijstje?

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 18187


330*


« Antwoord #2677 Gepost op: 22 Juni 2025, 17:15:56 »

Zeg, had je niet even een waarschuwing kunnen plaatsen: 'Het volgende bericht bevat een hoog gehalte bovenleidingsexhibitionisme en kan door dieselliefhebbers als schokkend en kwetsend worden ervaren'.

 Wink

mvg,
Gert





PS: toch een mooie aanwinst. 
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8953


WWW
« Antwoord #2678 Gepost op: 22 Juni 2025, 18:07:16 »

@ Niels,
Die Klv 53 is inmiddels in uitlevering van Rivarossi en zal ook wel hier op de baan komen.
Verder geen concrete wensen, maar wie weet wat mijn pad in de toekomst nog kruist.

@ Gert,
De volgende keer dat ik een foto van die ladder plaats, zal ik je vooraf waarschuwen...  Wink

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8953


WWW
« Antwoord #2679 Gepost op: 13 Juli 2025, 17:59:02 »

Voortbordurend op de laatste aanwinst, op de baan staan inmiddels al de meeste bovenleidingsmasten op hun plek.
Of de bovenleiding zelf er ooit gaat komen, weet ik nog niet, maar het is wel de bedoeling dat de locs met een panto omhoog gaan rijden.
Die panto's zullen begrensd moeten worden om schadevrij onder de uithouders van de bovenleidingsmasten door te kunnen, maar dan ben ik er nog niet.
Er zijn twee plekken in de onderwereld waar de doorrijhoogte zo laag is, dat begrenzen niet genoeg is.
Daar moet dus iets van tunnelbovenleiding komen.
Als ik verstandig was geweest, had ik dat direct bij de aanleg al gedaan, maar berouw komt na de zonde.
Al eens eerder mee bezig geweest, maar ik kwam er niet uit hoe het voor elkaar te krijgen.

Nu speelt in Arnhem ook het probleem dat de doorrijhoogte niet altijd genoeg is, dus op het idee gebracht door Niels, besloten dat nu ook in Plettenburg maar een keer op te pakken.
Niels had ook een leuk idee om het te verwezenlijken, maar voor mij helaas niet zomaar toepasbaar.
Na wat appjes over en weer en een een heel goede bijdrage van Daan in de discussie, een iets aangepaste constructie bedacht en daar afgelopen dagen ook op de baan mee begonnen.

De basis is een portaal uit draadeind en geprinte koppelstukken.


Omdat het allemaal in een bestaande baan moet, is er soms wat creativiteit nodig.


Met deze twee portalen kon er ook getest worden met de geleider voor de panto's.
Eerst geprobeerd met 1,5mm VD-draad.



Ja, het werkt, maar ik was niet enthousiast.
Oude spoorstaaf is wat stijver, kun je voorbuigen in ongeveer de straal die het moet hebben, dus leek me iets betrouwbaarder.
Maar hoe te bevestigen?
Ik ben vast niet de eerste, maar bedacht om raillasjes op messing moeren te solderen.
Voor de test zijn er vier nodig.


Daarna de portalen wil deels loshalen, moeren bevestigen en tenslotte de spoorstaaf inschuiven.


Testje of de panto netjes de spoorstaaf volgt.


Er moeten hier nog twee portalen komen om de "vang" goed te geleiden, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit gaat werken. 

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 9183


278*


WWW
« Antwoord #2680 Gepost op: 13 Juli 2025, 18:16:37 »

Ziet er goed uit, maar ik ben wel verrast door de zware uitvoering van de draadeinden…. Wel errrug stevig  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8953


WWW
« Antwoord #2681 Gepost op: 13 Juli 2025, 18:30:37 »

Deutsche Gründlichkeit...  Grin

Het ontwerp van de blokjes was op 6 mm, dus vandaar dat ik dat heb aangehouden.
Verder geen dieperliggende gedachte, hoewel het niet verkeerd is als in de ondergrond dingen tegen een stootje kunnen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 18187


330*


« Antwoord #2682 Gepost op: 13 Juli 2025, 18:45:27 »

Respect voor je doorzettingsvermogen.   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 177 178 [179]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: