Hoewel de Deutsche Bundesbahn de naam heeft één grote familie te zijn is er toch (of juist daardoor...) veel onderlinge kinnesinne.
Als voorbeeldje de diverse Meistereien.
Vooral de Fahrleitungsmeisterei klaagt nogal over hoe ze werden behandeld.
Goed, de Signalmeisterei is natuurlijk best belangrijk, maar is het echt nodig dat die met twee ruime voertuigen op pad zijn?
Kan het vullen van de gasflessen

en het controleren van de Indusi

niet met één voertuig worden gedaan?
Of de Bahnmeisterei..? Oké, hun inspectievoertuig is niet groot, maar ze zitten wel droog.

En er gaan geruchten dat ze binnenkort zelfs een
Klv 53 krijgen, dan hebben ze helemaal niks meer te klagen.
Als je dan het "voertuig" van de Fahrleitungssmeisterei ziet, lijken ze met hun klagen wel een punt te hebben.

Kortom, er moest wel iets gedaan worden om een escalerende ruzie binnen de familie te voorkomen.
Bij een bezoek aan een Bahndienstfahrzeugelieferant in Detmold werd ter plaatse een oplossing gevonden.
Een moderne Drehgestell-Turmtriebwagen Baureihe 704 (toevallig begin van de maand
een exemplaar gespot in het Ausbesserungswerk in Kassel) doet in Plettenburg zijn intrede.

En zo is in een klap de Fahrleitungsmeisterei de Meisterei geworden waar met jaloerse blikken naar gekeken wordt.
Over het model, een erg fraai exemplaar van Liliput. Het bordes en de reling daarop, zijn met de hand te bewegen. Schijnt echter erg zwaar te gaan, dus dat geloof ik verder wel. Wel is het hele model verlicht, inclusief de werklampen op de dakrand. Gelukkig met de decoder wel allemaal uit te schakelen.
Die decoderinbouw was trouwens de makkelijkste die ik ooit zelf heb moeten doen. Aan de onderkant een afdekplaatje afnemen, de dummystekker los en de decoder erin. Und fertig ist der Franz.
Rijeigenschappen heb ik nog niet goed bekeken, maar op de testbaan in de winkel reed hij analoog heel rustig.
groet, Huub