Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10   Omlaag
Print
Auteur Topic: Klooster diorama  (gelezen 138485 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #15 Gepost op: 30 Maart 2018, 15:36:44 »

De onderbouw van het diorama hangt voorlopig hier aan de muur, dan kan ik mijn tafel voorlopig weer terug.

Er zit een stevig kunststof koord aan waarmee hij over een schroef in de muur hangt waar normaal het haltebord aan hangt.

Ik ga binnenkort het landschap aansmeren met tegellijm maar dat moet ik eerst nog kopen en dat word na het weekend.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:36:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #16 Gepost op: 3 April 2018, 19:30:17 »

Ik heb de afgelopen dagen het laatste huisje afgemaakt waar ik 1,5 week terug in Roermond aan begonnen ben. Hij is nu geschilderd maar moet uiteraard nog wel verouderd worden.















Ook deze moet weer in het landschap verzinken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:37:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #17 Gepost op: 4 April 2018, 15:04:47 »

Ik heb voor de 2 huisjes die verzonken moeten staan een plek gezocht en 1 ding valt gelijk op. Ik heb ze veel te vlak gebouwd dus langs de steile hellingen passen ze niet. Ik was er al achter dat ik de overige huisjes 1 voor 1 voor een specifieke plek moet bouwen. De hoek waar nu de eerste 4 huizen staan ga ik eerst opvullen en als dat opgevuld is ga ik van daar uit naar buiten bouwen.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:38:36 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #18 Gepost op: 5 April 2018, 18:05:21 »

Vandaag ben ik maar eens de bedding van de rivier gaan uitsnijden:








Een vriend van mij bracht van de week allemaal spoor in spul mee waar hij vanaf wilde omdat hij niks meer met modelbouw doet. De nodige doosjes met dieren zijn goed voor dit diorama.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:39:31 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #19 Gepost op: 9 April 2018, 10:30:20 »

Gister werd het schuren van treinen niks omdat ik problemen had met wat lijmverbindingen die overnieuw moesten ben ik met dit diorama verder gegaan. Ik ben 2 huisjes gaan maken de kleinste daarvan is inmiddels beschadigd omdat het dak eerst niet vast wilde en het later aan de snijplank vast gelijmd zat wat niet de bedoeling was. De beschadigingen zijn wel weg te werken en ik ben met een iets complexer gebouw begonnen wat een dak krijgt in 2 richtingen. Er ging nog meer niet helemaal zoals achter af had gemoeten, namelijk de luiken had ik achteraf dicht willen hebben maar dat was ik even vergeten. Bij dat 2e gebouw heb ik gelijk 1 muur schuin staan om de ronding van de straat te volgen. Omdat het aanpassen van de gebouwen aan de rotswanden nogal lastig word maak ik nu ook de gebouwen zo dat ik ze in het landschap laat verzinken. Ik kan dan ook makkelijker het gebouw na plaatsing iets bijstellen.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:40:16 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #20 Gepost op: 13 April 2018, 10:00:32 »

Ik ben deze week heel veel weg geweest en heb dus niet heel veel aan diorama's kunnen doen maar ik probeer wel tussendoor aan huisjes hiervoor verder te bouwen. Ik begin nu een mooi rijtje te krijgen en ben begonnen de 3 nieuwe huisjes te schilderen.










Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:41:04 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #21 Gepost op: 13 April 2018, 23:18:45 »

Vandaag lekker bezig geweest en heb nu de huisjes op kleur. Op eentje na passen ze aardig aan elkaar en om de laatste passend te krijgen moet er nog een aanbouwtje tussen.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:41:44 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #22 Gepost op: 14 April 2018, 23:10:41 »

Hoe kan het ook anders als dat ik met de bouw alweer een stap verder ben:

Dit zijn de volgende 2 gebouwen, die komen rechts van wat er al staat. Eentje is schuiner of rechter te plaatsen afhankelijk van de breedte van de achterwand. Dit heb ik bewust gedaan omdat het lastig was af te meten hoe hij moet komen te staan.



Het schilderen gaat nu makkelijker als ik een aantal gebouwen tegelijk kan doen zodat de eerste droog is voor ik met de laatste klaar ben want dan word het een soort lopende band werk en dat is wel zo prettig en goed voor het bouwtempo.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:43:05 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #23 Gepost op: 15 April 2018, 19:28:04 »

Vandaag heb ik naast de hele dag brak zitten zijn( van het vroege opstaan om Formule 1 te kijken) ook wat aan huisjes zitten prutsen. Nu heb ik er 4 zover dat ze geschilderd kunnen gaan worden.




















Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:44:08 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #24 Gepost op: 18 April 2018, 17:25:49 »

Ik heb vandaag de 4 huisjes afgemaakt en ze op het diorama geplaatste, ik moet nog wel zien hoe de ruimtes achter de huisjes op vul.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:45:21 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #25 Gepost op: 19 April 2018, 22:57:52 »

Ik ben met 2 nieuwe huisjes bezig en deze heb ik vast even op het diorama geplaatst nu ik voor een vriend van mij ook even het klooster er op te zetten.














Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:46:10 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #26 Gepost op: 21 April 2018, 20:54:08 »

Ik heb nu ook de Kruittoren en de Belvedère tijdelijk op het diorama staan zodat ik er omheen kan kijken wat er aan huisjes kan komen. De kruittoren( links) staat ten opzichte van de rest wat te laag dus die haal ik wat omhoog. De nog te bouwen vleugel van het klooster moet iets korter worden als gepland om de kruittoren meer ruimte te geven zodat hij beter tot z'n recht komt.





M'n vader heeft aan beide gebouwen nog veel te doen. Hij is wat te spaarzaam geweest met de houtlijm zodat aan beide gebouwen veel randjes los zijn en opnieuw gelijmd moeten worden. Beide gebouwen zijn ook nog niet af en hij moet ook nog veel randjes schilderen en nog diverse dingen afwerken.

Ik kan nu weer aan wat huisjes beginnen en ga na het weekend even een grote voorraad secondelijm inslaan voor alle huisjes.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:47:00 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
jerry
Full Member

Offline Offline

Berichten: 127

2 rail FL roco tams


« Antwoord #27 Gepost op: 22 April 2018, 11:36:10 »

 Duim omhoog
Leuk karton bouwen
krijg de smaak ook te pakken
Nu nog een beetje verhoudingen te pakken krijgen
Dit ziet er fraai uit zo
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #28 Gepost op: 23 April 2018, 22:20:18 »

Gister buiten en vandaag binnen weer aan wat nieuwe huisjes gewerkt;










Morgen en weer eens shoppen voor het diorama en ik hoop dan daarna nog 1 of 2 huisjes te kunnen bouwen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:47:47 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #29 Gepost op: 25 April 2018, 21:59:05 »

Vandaag met hindernissen verder zitten prutsen aan wat huisjes en ook wat foto's kunnen maken waarbij karakter van het diorama al goed naar voren komt.



















Nu word de uitdaging om alles te schilderen zonder m'n handen te overbelasten, iets met doseren, geduld en andere dingen te doen zoeken, we gaan het zien.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:48:37 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Klooster diorama
« vorige volgende »
Ga naar: