Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Omlaag
Print
Auteur Topic: Klooster diorama  (gelezen 138508 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #30 Gepost op: 29 April 2018, 11:51:01 »

Ik ben begonnen met deze serie huisjes te schilderen:

Zonder flits


Met flits






Als je naar de hoogte van de deuren kijkt en weet dat de weg stijgt dan klopt er toch iets niet, dus wat meer foto's gemaakt.




De deur van het huis zou 2mm boven het schuim moeten zitten maar zit er 1 a 2mm onder ook al is dat op de foto's wat lastig te zien. Daar moet wat aan gedaan worden en daar is eigenlijk maar een manier voor namelijk; los snijden en opnieuw aan elkaar lijmen. Iets wat ik liever niet doe maar het alternatief is het gebouw opnieuw bouwen want die deur laat ik niet zo zitten.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:56:08 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #31 Gepost op: 29 April 2018, 21:57:19 »

Ik heb het gebouw inmiddels los gesneden en opnieuw aan elkaar gelijmd:




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:56:57 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #32 Gepost op: 30 April 2018, 13:06:27 »

Ik ben gister avond nog aan een huisje gaan schilderen maar dat bleek( zoals ik al verwachte) inspannender als structureel goed voor me is. Dus ben ik daarna wat extra tussen wanden in de huisjes gaan maken in de hoop dat ik ze nu beter vast kan houden en daarmee m'n handen minder belast.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:57:25 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
jerry
Full Member

Offline Offline

Berichten: 127

2 rail FL roco tams


« Antwoord #33 Gepost op: 30 April 2018, 15:43:57 »

Heb je wel eens gedacht aan een spons met een gat waar je vinger(s) in kan,en die in het huisje steken
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #34 Gepost op: 30 April 2018, 16:28:35 »

Nee nog niet moet ik die gaten zelf in die stukken spons maken of is daar al iets kant en klaar voor?

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
jerry
Full Member

Offline Offline

Berichten: 127

2 rail FL roco tams


« Antwoord #35 Gepost op: 30 April 2018, 18:01:27 »

Die moet je zelf maken
Ik weet niet of zo iets wel bestaat
Het is maar een idee
Ik heb ook wel dingen die zo niet lukken of makkelijk gaan
Dan kom ik soms op zulke gekke ideeën
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #36 Gepost op: 30 April 2018, 18:09:04 »

Dan ga ik zo eens met een schuurspons prutsen kijken wat ik daarmee kan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #37 Gepost op: 30 April 2018, 22:18:37 »

Jerry, dat idee van jou heb ik niet helemaal uitgevoerd in de zin dat ik geen vinger gat in heb gemaakt. Bij huisjes zonder tussenwanden werkt het goed om een spons er in te stoppen die drukt zich genoeg vast om het daarmee vast te kunnen houden om het te schilderen.







Ik moet m'n hand wel tegen buik aan zetten om het stabiel te houden.





Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:58:23 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
jerry
Full Member

Offline Offline

Berichten: 127

2 rail FL roco tams


« Antwoord #38 Gepost op: 30 April 2018, 22:25:52 »

Als je er maar wat mee kan zonder je hand te veel te belasten
Als het werkt voor jou dan is dat prima
en zeker als je minder last van je vingers hebt omdat je beter grip hebt op een groter deel
We kunnen de ideeen beter delen en hopen dat een ander er ook wat mee kan  Wink
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #39 Gepost op: 30 April 2018, 22:38:23 »

Ja ik heb nu dat huisje met die stal in 1x geschilderd, dat was anders niet gelukt. Ik ga nu ook op jacht naar net iets grotere sponzen voor in iets grotere gebouwen en dan heb ik gelijk iets meer vast te houden. Een 5 tot 7cm dik iets is ideaal want dan is een stabiel rustpunt voor m'n handen zo blijkt.

Zo heb ik in m'n rugzak altijd een "Pringles" koker met een rol bekers zitten. Toen ik laatst weer eens zo'n plastic bekertje met koffie niet vast kon houden heb ik die in die rol bekers gezet. Zo kon ik via die koker als nog m'n koffie vasthouden, het werkt niet altijd( soms zijn de spiertrillingen ook daarvoor te erg).

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #40 Gepost op: 5 Mei 2018, 20:06:18 »

Ik heb de serie huisjes inmiddels geschilderd en op het diorama vast gelijmd. Dat laatste ging niet helemaal zoals ik wilde en ik heb eerst 3 huizen met secondelijm aan elkaar moeten lijmen en daarna wat lijmsporen moeten weg werken.















De kleur van het dak van dit huis moest nog aangepast worden.










In het echt ziet de kleur groen er iets beter uit, maar bij een volgend dak wil ik het anders doen of met fijn strooisel of met aan iets donkerder groene verf.















Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 18:59:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #41 Gepost op: 6 Mei 2018, 22:14:08 »

Vandaag en gister avond wilde het niet echt opschieten met het uitdenken van het volgende bouwwerk. Mede daardoor eerst vandaag mijn rommeldozen grondig opgeruimd. Niet dat ik daarna wel wist wat ik doen moest maar ik had in ieder geval weer overzicht in wat ik aan materiaal had. Uiteindelijk ben ik begonnen met wat dun triplex met bogen er in wat ik van het klooster overhoud om daarmee wat kelderachtige dingen te gaan maken.

Met diverse kartelscharen heb ik het wat extra vorm gegeven.


De achterkant die in de bergwand schuift.


Die bergwand is dan ook wat uitgehold.


Zo komt het te staan, maar er moet nog wat decoratie op en aan en nog wat luiken voor een 2e verdieping en ik laat alles morgen even kennis maken met een spuitbus zwarte verf.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 19:01:18 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #42 Gepost op: 6 Mei 2018, 22:36:59 »

Zo even wat meuk er op gelijmd:

2 halve draken en 4 halve zombiehonden en 5 sets luiken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Januari 2019, 19:01:51 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #43 Gepost op: 7 Mei 2018, 22:13:51 »

Vanmorgen heb ik dit bouwwerk zwart gespoten en vanavond ben ik het van daar uit verder gaan schilderen. Na de eerste stap zat ik er weer zover in dat ik de verschillende stappen fotograferen ben vergeten en dan is het in eens af.









Met dit bouwwerk kom ik wel weer heel dicht bij mezelf en ik hoop meer van dit soort creaties in dit diorama kwijt te kunnen want is wel deel van wie ik ben.

Aan de ene kant duik ik steeds dieper het creatieve proces van dit diorama in en heb ik in m'n hoofd even bijna geen ruimte voor andere zaken. Aan de andere kant heb ik de komende 5 weekenden 3 demo weekenden waar ik heel veel in zin heb maar om me daar genoeg op voor te bereiden moet ik me deels uit dit diorama los worstelen en daar ruimte voor zien te maken in m'n hoofd. Die demo weekenden zijn aan de ene kant iets waar ik naar uitkijk doordat het meestal gezellig is en het ook achter af veel voldoening geeft maar vooraf leveren ze me vaak veel spanning en zeker zo kort achter elkaar. Als het uiteindelijk dan allemaal bij elkaar kan houden alles goed gaat en ik de weekend met een positief gevoel en voldoening afsluit is het het altijd ruim waard geweest. Alleen is er met mijn autisme niet heel veel nodig om mij dan over het randje te krijgen en overprikkeld of kort overspannen te laten worden. Veel zaken die niks met modelbouw te maken hebben maar niet lopen zoals het zou moeten leveren veel ballast op en houden veel werkgeheugen in m'n hoofd bezet net nu ik die ruimte hard nodig heb. Zo had ik vanmiddag even autisten moment waar in het lukte om net niet echt te ontploffen omdat 1 supermarkt gesloten en gesloopt bleek en een ander de die dingen waarvoor ik speciaal daar heen ging niet meer had en ook de inrichting zodanig had gewijzigd dat het heel onrustig en onoverzichtelijk was geworden waar ik dan overprikkeld van raak. Toen na een paar minuten in mezelf gekeerd staan rondkijken overprikkeld en klaar met de wereld boodschappen terug in de schappen gemikt en naar buiten vertrokken. Heel fijn( NOT) zo de week te beginnen en uitgerekend m'n beide begeleiders op vakantie te hebben( dit moest ik echt even kwijt).

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 11:53:02 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #44 Gepost op: 8 Mei 2018, 22:00:23 »

Gister avond ben ik aan het volgende huisje begonnen maar die heb ik een beetje verkloot omdat ik me in de maten heb verrekend en het huisje te hoog werd. Vandaag ben ik met een vervangend huisje begonnen en nu met iets meer ruimte in m'n hoofd( o.a. nadat ik de staking in het OV weer heb overleeft) wel de maten kunnen onthouden en dus iets gebouwd wat wel past. Een andere steenstructuur was achter af wel mooier geweest maar dat doe ik wel bij het volgende gebouw.



Hier goed te zien het dak is te hoog en komt voor het raam van het achterliggende huis.








Rechts het nieuwe huisje en links het te hoge huisje.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 11:53:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Klooster diorama
« vorige volgende »
Ga naar: