Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10   Omlaag
Print
Auteur Topic: Klooster diorama  (gelezen 138493 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #45 Gepost op: 10 Mei 2018, 18:15:24 »

Vandaag wat verder geprutst aan 1 dubbel huisje en nu begint ook dit straatje echt vorm te krijgen. Alle huisjes die ik nu bouw schilder ik niet meer en spaar ik op voor station N-spoor. Zoals bekend moet ik ieder huisje precies passend maken en dit diorama wil ik gezien de grote en kwetsbaarheid niet mee nemen naar beurzen voorlopig. Maar ik kreeg al wel vragen over diverse huisjes dus spaar ik ze even op en schilder ze dan op station N-spoor.










Ik haal vannacht weer eens door( morgen demo'tje geven op de snuffelmarkt van de N-spoorstore) want de laatste keren dat ik dat voor een beurs of rondrit niet deed vielen me nogal slecht. Ik kan dus en nu aan het bier en vannacht nog zien 1 of 2 huisjes uit de grond te stampen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 11:55:21 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #46 Gepost op: 11 Mei 2018, 05:04:32 »

Na de vorige post ben ik nog 2 huisjes gaan bouwen om de rand rechts mee op te vullen:











Ik ga zo de huisjes in pakken om ze mee te nemen naar Lochem.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 11:56:23 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #47 Gepost op: 14 Mei 2018, 12:59:11 »

Dit weekend kon ik net op tijd bijna alle bestelde raamkozijnen in ontvangst nemen waardoor ik vanaf nu vrij door kan bouwen. Gister ben ik met een nieuw gebouw begonnen wat helemaal uit steen is opgetrokken en een kasteelachtige uitstraling gaat krijgen.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 11:57:05 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
jerry
Full Member

Offline Offline

Berichten: 127

2 rail FL roco tams


« Antwoord #48 Gepost op: 14 Mei 2018, 14:52:23 »

Lkker als je door kan
Die bekleding ,is datraufaser
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #49 Gepost op: 14 Mei 2018, 15:11:18 »

Dat is een standaard behang van de praxis of gamma, verder geen idee.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #50 Gepost op: 14 Mei 2018, 22:42:43 »

Ik heb het gebouw inmiddels een stuk verder opgebouwd en wat het moet gaan worden is al aardig te zien. Ik kan wel merken dat ik er weer in moet komen want ik heb een zooitje van de ramen gemaakt. Eigenlijk wil ik alles met de luiken op de zuid en oostzijde dicht hebben maar dat ben ik hier weer vergeten. Ik hoop dat ik daar vanaf nu weer wel aan ga denken.

















Er moet nog wel het een en ander op en aan zoals 2 stenenmuurtjes bij het dakterras, schoorstenen en waar mogelijk nog 1 of 2 torentjes.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 11:59:23 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #51 Gepost op: 15 Mei 2018, 22:28:58 »

Vandaag ben ik grotendeels weg geweest maar ik heb voor ik wegging een torentje geprutst en net nog wat stukjes muur rond het balkon.






Ik moet even bekijken of ik het hierbij laat of dat ik probeer ergens nog een 2e torentje aan te maken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:00:52 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #52 Gepost op: 16 Mei 2018, 12:54:41 »

Ik heb het gebouw uit de post hierboven alleen nog van een schoorsteen voorzien en ik laat het daarbij. Ik heb ruimte uitgesneden om het te plaatsen en nog wat kleine landschap aanpassingen gedaan en er zullen er nog wel een paar volgen afhankelijk van wat ik waar ga bouwen.













Ik zit ook al te kijken naar de afwerking rond het klooster. Eerst kreeg ik het idee om evt. nog wat gebouwen in het rood omlijnde gebied te plaatsen maar ik heb weinig ruimte voor een kloostertuin. Het 2e idee wat handiger is is in het rood omlijnde gebied een grote keermuur achter de huizen langs te plaatsen. De ruimte achter de muur kan ik dan weer opvullen en daar een stuk kloostertuin op bouwen. Dat vlak word dan groot genoeg om wat hoogstam fruitbomen te plaatsen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:01:49 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #53 Gepost op: 16 Mei 2018, 19:43:32 »

Ziet er werkelijk prachtig uit Michiel  Duim omhoog
Jouw idee van een kloostertuin vind ik een goede vondst.
Wellicht kan je in een hoekje wat verweerde grafzerken plaatsen. Vaak werden monniken/nonnen bij het klooster begraven.

PS: Hoe moet je nu de tanden poetsen?  Wink
Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #54 Gepost op: 16 Mei 2018, 19:47:59 »

Ondertussen ben ik aardig bezig met keermuren en het opvullen van open ruimtes rond om de keermuren en aanpassingen in het landschap.




Of ik ruimte ga hebben voor een kerkhof bij het klooster betwijfel ik, de tuin is al woekeren met de ruimte maar daar kijk ik later wel eens naar.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:02:37 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #55 Gepost op: 19 Mei 2018, 21:13:03 »

Ik ben de afgelopen dagen aardig aan het prutsen geweest met als resultaat weer wat huisjes. Wat focus en concentratie betreft moet ik er nog ff in komen want ik heb bij ieder gebouw wel foutjes gemaakt waardoor ik dingen moest herstellen of aanpassen.












Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:03:42 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #56 Gepost op: 19 Mei 2018, 23:43:04 »

Om nu in stappen verder te kunnen bouwen maak ik deels eerst een balkon( bruin) van karton om daar de bovenste huizen( oranje) op te zetten en de huizen helemaal beneden( rood) er later tegen aan te bouwen.






Morgen verder, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:04:43 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #57 Gepost op: 20 Mei 2018, 12:16:31 »

Wanneer gooi je iets weg en wanneer niet?.......dat was de openingsvraag van vandaag. Om in een strak tempo door te bouwen moet ik tussendoor ook wel wat opruimen en soms reststukjes karton weggooien.

Hier links en in het midden 2 stapels nieuw karton en rechts restanten van gister. Nu wilde ik die restanten eerst weggooien na ze na te hebben gemeten kan ik nog verdiepingen voor vakwerkhuisjes uit halen. Die zijn 15 tot 21mm hoog dus waarom daarvoor een nieuw plaatje aanbreken als dat uit die restanten kan. Dus die voorlopig even bewaard en gelijk ook voor de volgende gevel gebruikt.





Ik hoop vandaag 1 of heel misschien 2 huizen te bouwen maar het belangrijkste word foutloos werken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:05:18 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #58 Gepost op: 22 Mei 2018, 13:05:02 »

Ik ben weer een aardig stukje verder, ik ga rond de huizen die nu aan het bouwen ben wel nog wat open ruimtes in het landschap moeten opvullen maar dat komt wel als de huizen af zijn.














Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:06:06 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #59 Gepost op: 23 Mei 2018, 19:12:09 »

Ik heb er inmiddels weer een huisje bij. Deze laatste 3 sluiten nogal onstabiel op elkaar aan en om verder te kunnen bouwen moet ik deze 3 eerst schilderen en aan elkaar lijmen. Ik heb inmiddels meer dan genoeg spul om op station N-spoor te schilderen dus deze kan ik best vast thuis doen. Ik heb bij 2 van de 3 huizen de deur wat te hoog zitten maar dat laat zich met een trap aardig oplossen.








Ik nog weer wat nieuwe inspiratie gekregen waar ik ook nog even mee aan de gang wil om te kijken wat ik daarmee kan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:06:46 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Klooster diorama
« vorige volgende »
Ga naar: