Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Omlaag
Print
Auteur Topic: Klooster diorama  (gelezen 138529 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #60 Gepost op: 23 Mei 2018, 22:59:51 »

Na de nodige uurtjes zoeken heb ik de afbeelding gevonden die ik in muziek van Nightwish op Youtube al tegen kwam zie hier. Nu nog zien hoe ik de geest uit die afbeelding met de zelfde transparantie op 1 of meer gebouwen geschilderd krijg en op schaal dus zo'n 12mm hoog. De basis word een mix van verf en vernis of houtlijm zodat het semi transparant op droogd, de rest moet ik met schildertechnieken proberen te doen. Wel een leuke uitdaging en een mooi extra "niet lief" element in het diorama als het lukt( vast wel uhhh denk ik).

Ps; ik heb de betreffende afbeelding ook gelijk maar als bureaubladachtergrond ingesteld, wel relaxt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #61 Gepost op: 24 Mei 2018, 22:41:58 »

Vandaag ben ik in de middag vooral met verfpotjes controleren, schoonmaken, bijvullen en verfmengen bezig geweest voor m'n demo dit weekend. Daarnaast heb ik ook nog kans gezien 3 vakwerkhuizen grotendeels te schilderen al zijn ze nog lang niet klaar. Verder ben ik net nog even wat proefstukjes muur gaan maken zodat ik het schilderen van de geest uit de vorige post kan gaan oefenen. De verf daarvoor heb ik net ook nog even gemengd.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:07:38 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #62 Gepost op: 25 Mei 2018, 12:48:03 »

Gister voor ik naar bed ging even het witte verf/houtlijm mengsel op een oud pasje en een transparant kapje geschilderd om te kijken of de dekking uit viel zoals ik wil en dat zit wel goed:


Daarna vandaag eerst met een cocktailprikker een proefje gedaan op ongeschilderd karton( links) en toen dat beviel het zelfde op de 3 stukken muur.


Toen ben ik het eerste proefje met drybrushen( de bovenste) gaan doen maar dat werd niet wat ik wilde door de structuur dus er moest eerst een laagje sterker verdunde verf op.


Toen kon ik wel met drybrushen aan de gang hier de eerste laag.


Daarna de 2 laag waarbij ik de linker zijde met meer verf heb aangetipt om een vloeiendere overgang tussen het dekkende en niet dekkende gedeelte te krijgen.


Daarna moesten de haren nog met iets verdunde grijze verf worden gedaan, dit heb ik met een heel fijn penseel gedaan.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:08:29 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #63 Gepost op: 28 Mei 2018, 12:21:17 »

Het afgelopen weekend heb ik in Hilversum alle gebouwen geschilderd die ik mee had genomen en wat ik na zaterdag niet had verwacht is dat ik ze nog allemaal af kreeg ook. Verder ook nog met de nodige spullen thuis gekomen voor dit diorama.

Bij Jaap Vriend wat bakjes strooisels gekocht, o.a. voor mos op een aantal daken.


Jaap had ook stammen voor hoogstam fruitbomen voor me en kwam met appels voor er in.






Dan mijn huisjes:
















Het blijkt dat ik wel op moet letten dat ik niet te snel de gebouwen op hun plek moet lijmen want ik had nog dingen willen doen die ik gister avond vergat en nu niet meer kan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:10:15 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #64 Gepost op: 30 Mei 2018, 10:48:21 »

Ik heb 1 vrijstaand vakwerkhuis wat opgeschoven en daarnaast wilde ik iets maken wat over de dalende weg naar het onderste niveau gaat. Daar ben ik dan ook mee begonnen en dat werd vrij snel iets van een toren alleen het is wel wat aan de grote kant geworden.







Op zich valt de hoogte nog wel mee met 19cm, maar doordat er nog niks omheen staat en er zoveel raamkozijnen in zijn gaan zitten lijkt het nogal groot.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:11:14 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #65 Gepost op: 30 Mei 2018, 20:48:47 »

Nu het gebouw in het landschap past en ik de binnenkant van de boog heb opgevuld en het dak er op zit ziet het er al beter uit.





Ik denk dat het aanbrengen van luiken ook nog wel een groot verschil gaat maken.

Er lijkt trouwens bij het verkleinen van de foto's regelmatig iets niet goed te gaan waardoor een randje van links in de foto rechts beland en van boven beneden zit, geen idee nog waarom dat is, daar ga ik bij de volgende foto's eens naar kijken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:11:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #66 Gepost op: 1 Juni 2018, 13:00:55 »

Ik heb gister nog wat figuren opgezocht die ik mogelijk in dit diorama kan gebruiken verwerkt in een gebouw of op torens aansluitend op de bruggen.




Verder ben ik met het hoge gebouw met poort verder gegaan.






Bij de 2 bruggen heb ik het spoorse brugdek er af kunnen slopen waardoor ik ze nu verder kan opbouwen.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:17:20 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #67 Gepost op: 3 Juni 2018, 12:54:01 »

Vrijdag heb ik de 2 stenenboogbruggen van een nieuw brugdek bestaande uit 2 laagjes karton met een laagje behang. Daarna heb ik wat hekjes gepakt van een merk wat al 15 jaar niet meer schijnt te bestaan. Deze heb ik net als bij de stenenboogbrug van het Diorama Uhu-tunnel Südportal aan beide zijde van een staafje spaghetti voorzien en ze daarna aan de brug gelijmd. Daarna heb ik de brug van een laag grijs verf/houtlijm mengsel voorzien.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:18:02 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #68 Gepost op: 6 Juni 2018, 15:15:20 »

Het gebouw met doorgang is zover af, de ramen zonder luiken verdwijnen nog in de ondergrond. Ik had boven de poort nog evt. iets met ornamenten ofzo willen doen maar dat ben ik even vergeten en nu is de kleur goed dus wil ik er niks meer aan doen.






Ik ben nu verder meer bezig met de demo van aankomend weekend en andere dingen die maar eens af moeten.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:18:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #69 Gepost op: 9 Juni 2018, 02:07:46 »

Vanmiddag ben ik de eerste straat van zand gaan voorzien en ik vond een mooie lichte terra kleur verf om het zand mee vast te lijmen. Alle nog los staande gebouwen zijn nu ook vast gelijmd en ik ben met 2 extra keermuren bezig.
















Alles voor het multi event in Blerick had ik donderdag al ingepakt op eten en drinken na dus ik kan nu gewoon lekker prutsen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:19:50 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #70 Gepost op: 12 Juni 2018, 13:33:20 »

Na het beursweekend ben ik verder gegaan met het volgende huis, die is nu klaar om geschilderd te worden. Daarna ben ik met een stadspoort begonnen voor aan de eerste brug.














Nu moet ik ook nog een 2e poort maken en daarna kan ik makkelijker verder met de volgende huizen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:20:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #71 Gepost op: 16 Juni 2018, 12:54:48 »

Donderdag heb ik nog aan de 2 poorten voor aan de bruggen verder gewerkt:






Gister in Velbert-Langenberg( tussen Wuppertal en Essen) de nodige foto's gemaakt van vakwerk en andere gebouwen. Wat vooral opviel is dat in vergelijk met de echte vakwerkhuizen te netjes en recht werk.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:21:45 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #72 Gepost op: 19 Juni 2018, 12:28:04 »

Afgelopen vrijdag kwam ik in Velbert-Langenberg een gebouw tegen wat precies de steensoort heeft die ik voor het klooster ook wil.







De zelfde steensoort wil ik ook op de rest van het diorama terug laten komen. Als je dan kijkt in de eerdere posts hoe ik de muren tot nu toe geschilderd heb dan lijkt dat totaal niet op elkaar. Dat moet dus anders. Nu ben ik het hele weekend voor zover ik thuis ben geweest met de bruggen en poorten bezig geweest die in de goede kleur te schilderen. Met mijn gebrek aan geduld probeerde ik dat niet op 1 ding uit maar op 6 tegelijk zodat ik steeds 6 bouwwerken had die niet werden zoals het moest. Gister ben ik het dan toch eens kleinschaliger gaan aanpakken en heb ik ook nieuwe verf gemengd omdat ik er met de bestaande verf niet kwam. Na veel proberen heb ik nu ongeveer het recept gevonden om tot de juiste kleuren te komen. M'n verstand zegt dat het klopt alleen m'n gevoel vind dat het donkerder moet zijn maar de foto's zeggen wat anders.

Deze brug is zoals het moet zijn en de poort sluit er zo goed mogelijk bij aan.


Deze poort heb ik nu zo vaak geschilderd dat dit het maximaal haalbare is.


Deze muur is het eerste waarmee ik de juiste richting vond maar dat van een vlakke muur vertalen naar zo'n stadspoort is nog knap lastig. Vooral omdat verf niet altijd gaat zitten waar ik het hebben wil en op de manier die ik hebben wil.

Andere stukken muur probeer ik nu ook lichter te krijgen. Er mogen en moeten wel kleur verschillen in zitten maar het moet wel op elkaar aansluiten. De basis daarvoor is alles overschilderen met verdunde geel/grijze( net geen beige) verf. Daarna met oker drybrushen zou de rest moeten doen omdat de donkerdere kleuren er dan nog deels doorheen komen.





Ook dit gebouw neem ik even mee anders springt het er op een negatieve manier uit.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:22:35 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #73 Gepost op: 20 Juni 2018, 11:03:41 »

Ik ben gister weer met wat huisjes bezig geweest, nu ook voor de variatie/eenheid een huisje ook in die gele steen aan het schilderen.




De andere is volledig vakwerk.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:43:28 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #74 Gepost op: 22 Juni 2018, 22:01:07 »

Vandaag heb ik de 2 huizen afgeschilderd en daarna op hun plek gelijmd. Ik heb nog geen foto's van de 2 op het diorama gemaakt dus het blijft even bij foto's van daarvoor.








Onder tussen ben ik ook nog met iets anders bezig en met m'n hoofd zit ik overal en nergens en wil eigenlijk ook iets voor mezelf doen maar ik heb ook het gevoel dat ik eerst dingen af moet maken voor ik iets nieuws begin.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:44:16 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Klooster diorama
« vorige volgende »
Ga naar: