Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Omlaag
Print
Auteur Topic: Klooster diorama  (gelezen 138488 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #75 Gepost op: 28 Juni 2018, 12:38:14 »

Nu het industrie diorama af is moet ik of iets nieuws beginnen of hiermee verder. Nu heb ik besloten gewoon hier mee verder te gaan maar ik wil wel meer kunnen gaan doen als huisjes bouwen. Het grootste probleem bij het verder aankleden is/was dat sommige stukken lastig zijn om (zittend) bij te komen. Om dat op te lossen heb ik vanmorgen de pizzaplank( van IKEA) waar het industrie diorama op lag uitgebreid met een rond tafelblad( ook van IKEA) dat ik nog had liggen en deze is iets groter als de pizzaplank zelf. Om wat meet grip te hebben het ik dat tafelblad van 4 stroken schuurpapier voorzien. Dit is nu groot zat om dit diorama te dragen dus heb ik met m'n huishoudelijke hulp de tafel leeg geruimd en het diorama op dit draaiplateau gezet zodat ik hem nu (bijna) rond kan draaien












Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:45:17 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #76 Gepost op: 28 Juni 2018, 21:45:43 »

Vandaag ben ik vooral in huis bezig geweest overal is van alles vervangen zoals een ventilator, 3 TL's en er hangt nu een RGB LED lamp.

Tussendoor ben ik met 4 waterputten begonnen.

Het is een plastic buisje met behang er overheen en een nietje als steun voor het dak, verder een half rond( bij gebrek aan driehoekig) profiel en wat behang.

Van koperen oogjes en wat stekkertjes maak ik lampen of fakkels voor aan gevels van de huizen.




Om op plekken waar ik slecht bij kan gaatjes in de gevels te kunnen prikken heb ik 2 aparte prikpennen gemaakt van maiskolfprikkers en naalden.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:46:08 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #77 Gepost op: 29 Juni 2018, 20:27:40 »

Die lantaarns of fakkels waar ik gister aan begon heb ik eerst met een lak stift zwart gemaakt. Daarna heb ik ze vandaag een laagje houtlijm voorzien zodat ze niet meer plakte. Daarna ben er met een vage donkere kleur die ik ook voor vakwerk gebruik overheen gegaan. Daarna heb ik ze met bruin, groen of roest gedrybrusht om ze hun eigen uitstraling te geven en ik heb ze 1 voor 1 in de gevels van gebouwen gelijmd.





Aangezien het resultaat me wel bevalt en gaatjes ervoor prikken met aangepast gereedschap verrassend makkelijk gaat ben ik met een 2e lichting begonnen. Nu probeer ik er wel aan te denken foto's van de diverse stappen te maken. De 2e lichting is zwart en net van een laagje houtlijm voorzien. Om een beetje door te kunnen werken heb veelvuldig m'n föhn moeten gebruiken vandaag dus dat was een warm werkje.


Morgen maar eens 6uurtjes( 3 heen en 3 terug) in de trein zitten en in Vlissingen van het mooie weer genieten en inspiratie op doen voor een ander diorama.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:47:12 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #78 Gepost op: 29 Juni 2018, 22:13:52 »

Ik heb nog even verder geprutst:






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:47:47 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #79 Gepost op: 1 Juli 2018, 22:56:59 »

Vandaag een beetje aan geklungeld met het diorama. Eerst wat extra van die fakkels opgehangen, daarna de plek waar de kruittoren komt te staan 3cm opgehoogd. Ik moest of het aangrenzende stuk verlagen of die plek verhogen. Ik heb nu het laatste gedaan omdat ik er dan nog huizen onder kan maken en dat komt denk ik mooier uit. Daarna ben ik maar eens aan een nieuw huisje begonnen.












Binnenkort moet ik dit diorama even 3 weken ophangen om de ruimte te bieden voor huisdieren van een vriend van mij die tijdens zijn vakantie hier komen logeren. Dat is voor mij een goed moment om met een ander diorama te beginnen en meters te maken waarover in een nieuw topic meer.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:48:51 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #80 Gepost op: 29 September 2018, 04:01:07 »

Zo het stof kan er af,.......het diorama staat weer op tafel en ik ben er weer aan begonnen. Vanavond eerst de nog ontbrekende raamkozijnen in het klooster gelijmd. Daarna alle ramen die nog moesten van glas(plastic) voorzien en aansluitend overal de gordijnen er achter gelijmd. Daarna met de eigenaar van het diorama 3 uurtjes op de bus mee geweest en toen was het tijd om eens aan de daken te beginnen. Die zitten er nu na 3,5uur allemaal op. Onder tussen zaten delen van het klooster al onbedoeld aan met T-shirt en buik vast gelijmd( altijd fijn weg lopende secondelijm).








Ik wil nu op dit diorama eerst het klooster af hebben zodat ik daarna de ruimte er omheen aan kan kleden. Zo kan ik meer verschillende soorten werkzaamheden aan dit diorama door elkaar heen gaan doen.

Onder tussen geniet ik ook wel van zo'n nachtje lekker prutsen met lekkere hardstyle en straks hardcore( sets van Defqon 1. 2018) aan. Zo nu en dan wel eens lekker om niet te hoeven gaan slapen maar lekker door te gaan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:49:46 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #81 Gepost op: 30 September 2018, 15:57:42 »

Ik ben vrijdag op zaterdag nacht ook begonnen met wat schilderwerk. Ik heb bij 1 vleugel de raamkozijnen geschilderd met een lakstift maar dat ging erg moeizaam en met te veel knoeien.


Daarna ben ik naar verf en penseel overgestapt en heb ik daar bij een ander deel nog 2 wanden mee gedaan. Daarna had ik een dip en miste ik de concentratie en controle om verder te gaan dus ben ik ermee gestopt. Vandaag heb ik tot nu toe 1 kleine wand gedaan en wil zo daar mee verder gaan.


Tot mijn verbazing was er gister bij Hans ook een handelaar uit Oldenburg die precies de poppetjes bij zich had en verkocht die ik voor het klooster diorama wilde hebben dus daar een zakje van 300 stuks van gekocht.

Ze hebben dan niet de uitstraling die men 200 jaar terug had, maar als die al te koop zijn word dat veel te duur en is dit het beste alternatief naar mijn mening. Voor mezelf moet ik dit spul ook nog eens kopen voor op kleine diorama's met weinig volk.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:51:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #82 Gepost op: 1 Oktober 2018, 21:29:41 »

Ik ben vandaag verder gegaan met het schilderen van het klooster en ik ben begonnen met de laatste vleugel van het klooster wat nog gebouwd moest worden.












Ik moet naast die vleugel ook nog dakkapellen in serie zien te maken voor ik echt verder kan met het schilderwerk.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:52:52 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #83 Gepost op: 2 Oktober 2018, 12:05:21 »

Hier even snel wat foto's van hoe het er nu bij staat:
























Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:53:47 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #84 Gepost op: 4 Oktober 2018, 19:36:14 »

Ik ben gister begin van de middag begonnen met delen voor dakkapellen voor het klooster uit te tekenen. Dat ging vrij snel en vandaag ben ik de eerste dakkapellen gaan bouwen.


















Nu nog iets van 40 dakkapellen te gaan, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 12:58:57 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #85 Gepost op: 5 Oktober 2018, 21:41:44 »

Ik ben vandaag bijna de hele dag met de dakkapellen bezig geweest en ik heb het nog niet af. Het bouwen van dit spul is te doen maar ik ben er nu eigenlijk wel even klaar mee. Aan de andere kant kan ik het ook niet los laten dus "even" iets anders doen of niks doen word ook nog een uitdaging.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 13:00:38 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #86 Gepost op: 6 Oktober 2018, 16:25:57 »

Ik heb alle dakkapellen er nu op zitten en ben gelijk verder gegaan met het aankleden van de kerk. Ik moet nu even gaan bekijken of ik het klooster ook van dakgoten en regenpijpen moet voorzien. De kerk heeft het wel maar volgens mij was dat 200 jaar terug nog niet gebruikelijk. In ieder geval de huizen uit die tijd en vroeger die ik uit mijn tijd in het Nederlands Openlucht Museum ken en in die oude staat waren hadden geen dakgoten.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 13:02:35 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #87 Gepost op: 10 Oktober 2018, 22:23:12 »

Ik ben nog steeds bezig met raamkozijnen en dakkapellen schilderen maar omdat ik even niet verder kon daarmee vandaag ook weer met huisjes begonnen.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 13:05:21 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #88 Gepost op: 12 Oktober 2018, 00:39:34 »

Gister avond ben ik nog vrij lang door gegaan met de huisjes en ook vandaag ben ik er voor zover ik thuis was druk mee geweest. Ik had vanmiddag al wat willen posten maar daar kwam ik niet toe. Nu ben ik net thuis en aangezien de pc toch aan ging maak ik hier nu even tijd voor. Ik ga langzaam aan het hele water front vol bouwen. Vandaag heb ik een nieuw gebouw gebouwd maar had me daarmee 1cm verrekend waardoor het te ver het water in kwam te staan. Dat heb ik opgelost door een stuk uit het gebouw te zagen daar strookjes van een bierviltje in te lijmen en dat tot een boog te schuren zodat het water er onderdoor kan.










Morgen zien dat ik me vooral voorbereid op zaterdag dat betekend o.a. kijken naar klassieke speelgoedwinkels in de regio Den Haag en evt. wat kringloopwinkeld. Aangezien ik dan ook door Utrecht kom en daar moet overstappen is het ook slim daar even bij de speelgoedwinkel daar te gaan shoppen. Daar komen de gevleugelde paarden en draken op dit diorama namelijk vandaan en ik zoek meer van dat soort spul evt. ook ridders, monniken of iets in die richtingen wat grote beelden kunnen worden.

Er gaat in de trend van dit diorama ook een veel kleiner 2e diorama komen waarboven ik dan test opstellingen voor verlichting wil gaan maken. In mijn beleving zou dit diorama het mooiste zijn in de toestand net voor de zon onder gaat. Dus met schuin van boven goud/oranje licht evt. van achter ondersteund door meer blauw achtig licht. Of RGB ledstrips daarvoor nuttig zijn betwijfel ik op basis van wat ik heb. Daarom wil ik ook met gele, rode en blauwe leds gaan testen wat ik daarmee kan bereiken en dat doe ik liever bij een klein diorama.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 13:08:14 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #89 Gepost op: 14 Oktober 2018, 13:53:21 »

Ik ben eergisteren met een nieuw gebouw begonnen maar er toen niet erg ver mee gekomen.

Nu maar eens zien hoe ver ik er vandaag mee kom en of ik nog een gebouw kan maken vandaag.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 13:09:24 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Klooster diorama
« vorige volgende »
Ga naar: