Tsja .... van mij mag het nog wel even zo blijven, geen bezwaar tegen
Ik kreeg laatst een vraag van iemand die niet begreep waarom ik nu zo aan het bouwen was en niet kon rijden.
De baan reed toch al met Koploper zei hij.
Ja de baan heeft gereden met Koploper terwijl het station Blausee-Mitholz en de boog in feite nog blinde stukken waren voor Koploper.
De baan in het station lag nog los net als de boog. Hier en daar waar nodig enkele melders provisorisch aangebracht.
Nu eindelijk de grote slag gemaakt.
1- rails definitief leggen met railbedding (lees gelegd op kurk)
2- Wissels van servo aandrijving voorzien.
3- terugmeld secties voor Koploper definitief ingedeeld.
4- Ringleidingen en elektronica aanleggen en aansluiten.
Als deze slag klaar is zal de modelbaan in feite technisch gereed zijn.
Het deel van het station Blausee-Mitholz verhuist naar zolder.
Het deel omgekeerd. Hier voorzien van de elektronica en volledig bedraad. Links het voetgangers tunneltje
waarmee dit draadje begon. Links de servo van het wissel met de servo decoder
in dit geval van Rosoft In de middel de Loconet terugmelder van Rosoft. Rechts de Loconet verdeler waar de aansluiting naar beneden plaats vindt.
Loconet draad gelegd komende van beneden af en wordt langs een staander naar boven geleid.
De mijlpaal bereikt
De baan is nu compleet voorzien van ringleiding en er kan weer gereden worden.
betekend niet dat de slag al afgerond is. Wat moet er nog gebeuren?
A- nog 8 servo's plaatsen met servodecoders
afwijkende contructie dan toet nu toe gebruik dus dat moet ik nog uitvogelen of het werkt zoals ik bedacht heb.Voor de servo's moet ook nog een nieuwe ringleiding voor externe voeding gelegd worden.
B- Bediening tableau maken op basis van Uhlenbroch Track-Control.
C- Koploper aanpassen op de nieuwe situatie, de grootste uitdaging
Wat er dan nog overblijft is de senery. Daar wil ik
onder begeleiding van Harry ook zelf mee bezig gaan.
Mvg, Johan