In het oude topic Blausee-Mitholz
dit bericht Ik was begonnen met de bouw van het bedieningspaneel op basis van Uhlenbrock Track-Control. Niet lang daar na tekende zich signalen af dat er een verhuizing aan zat te komen en werd met de bouw van de baan gestopt.
Nu zijn we dik twee jaar verder en na de verhuizing is de baan weer rijdend gemaakt.
Tijd op de draad weer op te pakken.
Met Track Control van Uhlenbrock kun je het net zo mooi maken als je zelf wilt maar daar hangt een prijskaartje aan. Ik heb het geheel low-budget opgezet.
In het oude topic schreef ik al dat seinen achterwege bleven. Wel gebruik ik de uitlichting van rijwegen, ik ben wel van mening dat alle mogelijkheden die in de modules zitten die je hebt wel gebruikt moeten worden.
Als je volgens Uhlenbrock werkt bouw je tussen de actieve elementen lege elementen in die alleen de stroomverbinding verzorgen. Dat vond ik een beetje prijzig worden en heb het opgelost om zelf draden te solderen tussen de actieve elementen. Op deze manier kon ik het aardig low-budget houden.
Links onder de officiële draad naar het Uhlenbrock loconet kastje.
Het paneel waarmee ik lekker kan rangeren op Mitholz. Het is Loconet gestuurd de uitlichting wordt deels door Koploper en deels door de ECoS aangestuurd. De rode bezetmelding komt rechtstreeks van de Loconet terugmelding.
Na rood schakelt de ECoS de gele rijwegmelding weg op basis van vrijgave van de betreffende terugmelder.
Foto's zijn leuk maar met video kun je nog mooier laten zien wat er gebeurd
Op deze video zie je hoe Koploper de rijweg legt en de trein (op het paneel) binnenkomt.
https://www.youtube.com/watch?v=RVnXpmi8ibE&feature=youtu.beOp het paneel zit een knop
RangierfahrtWanneer ik die bedien wordt het ene hoofdstoop geblokkeerd voor Koploper en kan ik zelf handmatig met het rangeerdeel het hoofdspoor gebruiken om of om te lopen of naar het Kieswerk te rangeren.
Bij het rangeerwerk bedien ik de wissels en de ECoS legt dan de uitlichting van de rijweg goed.
Te zien op deze video
https://www.youtube.com/watch?v=icmKRCOI6yc&feature=youtu.beWeer een stap gezet wat ik al jaren in mijn hoofd had. Het rijden wordt zo steeds leuker
Mvg, Johan