Hoi Tis, dat zie ik niet snel gebeuren, daar zitten te veel rondingen in dus dat is een beetje een probleem. Alles wat ik teken gaat hooguit om verticaal of horizontaal lopende rondingen heen maar niet om combinaties van van alles wat schuin en rond loop en ik zou zo ook niet weten hou ik dat dan weer zou moeten tekenen.
Dan nog even wat anders;
Op het n spoorforum loopt een topic over scharfenberg koppelingen in N. In dat topic heb ik beschreven hoe ik imitatie koppelingen maak van bij geslepen Marklin C Rail schroefjes en karton. Nu heb ik op die WAE motorwagen ook imitatie scharfenberg koppelingen zitten maar die zijn wat anders opgebouwd.
Deze koppelingen zijn gemaakt van normale spoor N koppelingen waar ik de haak vanaf heb gesneden. Je houd dan alleen het achterste platte vlak over waar je dan 0,8mm karton in 2 lagen op kan lijmen zie foto;
_1327924430.JPG)
Ik had de koppelingen er al afgehaald en de zooi weg gegooid( ik verzuip in spoor N koppelingen) dus moest ik weer andere opzoeken toen ik bedacht dat ik ze dit keer toch hiervoor nog nodig had. Dus in een bakje er even 2 uitgezocht afgesneden en met karton opgebouwd. Daarna heb ik ze met secondelijm in de koppelingshouder gelijmd en het restant lijm even op laten zuigen door oasis strooisel, dat is de groene prut. Daardoor zit het wel gelijk extra goed vast en gaat echt niet meer los.
_1327924467.JPG)
Dan is het net als bij de andere optie, schilderen en verouderen net als met vele andere delen van die trein nog moet.
Groetjes Michiel