De flats passen goed in de sfeer maar 1 blok voor op gaat toch verhuizen naar de achterkant. De 9 lagen vind ik toch te hoog dus ik ben wat aan het testen en schuiven gegaan aan de hand van foto's ga ik jullie even mee proberen te nemen in mijn (onvoltooide) denk proces.
Het gebouwde flatgebouw op een plankje en doosje staat er om de hoogte te testen en dit is de hoogte waarop ik wil uitkomen. Dan houd ik het verdwijnpunt in stand en heb ik een groter kijk gat en meer zichtlijnen. De breedte van een nieuw gebouw mag net zo breed zijn als de hoge. Die hoge verplaats ik naar achter maar of ik het Auhagen blok er dan voor moet laten staan is de vraag.
Zoals je ziet is de ruimte er tussen vrij krap en misschien te krap. Het Auhagen blok omdraaien zodat de ingang daarvan en die van de hoge flat tegen over elkaar komen aan het zelfde pleintje steegje. Een optie die ik niet op de foto heb staan maar net wel getest heb is het Auhagen blok zover mogelijk naar links te verschuiven. Dan ontstaat er een ruimtelijker effect en evt. ruimte om een klein winkelpand tegen dat blok aan te bouwen.
Ik heb de 2 gebouwen ook naast elkaar gezet maar dan zie je dat ze strak tegen elkaar zouden komen en dat werkt niet en ziet er niet uit.
Als ik het Auhagen blok elders plaats hou je een lege plek over die met groen of lage winkelpanden op te vullen is maar het creëert minder diepte als wanneer ik het Auhagen blok er wel neerzet.
Ik heb het Auhagen blok op proef even naar links voorop verschoven. Daar past het opzich wel maar dan verlies ik de mogelijkheid links een verdwijnpunt voor de weg en tramlijn te creëren. Aangezien ik dat heel belangrijk vind is dat de hoofd reden daar het Auhagen blok in ieder geval niet te plaatsen.
Moet ik dat Auhagen blok dan wel willen gebruiken? Er zijn een aantal redenen waarom ik het wel wil gebruiken op dit baantje: 1; ik vind het mooi, 2; het blijkt te groot voor de meeste diorama's en 3; ik had me voor genomen op dit baantje zo min mogelijk zelf te bouwen en zoveel mogelijk gebouwen uit mijn voorraad te gebruiken. In dat laatste ben ik zoals jullie zoals jullie hebben kunnen zien en lezen in ieder geval niet in geslaagd maar een goed resultaat blijft op 1 staan ook als dat meer werk betekend.
Word vervolgd, groetjes Michiel