Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mini Modelbaan Burg Holtheim
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mini Modelbaan Burg Holtheim  (gelezen 37603 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #90 Gepost op: 7 April 2021, 20:22:28 »

Vandaag is echt een kutdag, door de vele tremor aanvallen kan ik weinig doen. M'n telefoon heb ik al uitgezet want die kan ik helemaal niet vast houden. Na een heel heftige reiki sessie vanmiddag en later nog een fles wijn is/blijft het voorlopig nog een beetje uit te houden.

Lompe dingen doen gaat tussen de tremor aanvallen door nog aardig dus heb ik maar wat hobbithuis gevels met smeltlijm vast gezet. Daarna heb ik ze afgeplakt met tape en zo veel mogelijk de open ruimtes opgevuld. Dat is maar gedeeltelijk gelukt is zag ik toen ik het tape weg haalde.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #91 Gepost op: 7 April 2021, 22:51:35 »

Ik heb alles verder opgevuld met smeltlijm en daarna wat extra model aan gebracht met een afbreekmes en de hete schuimsnijder.




Daarna heb ik een laag primer over alles aangebracht.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #92 Gepost op: 8 April 2021, 15:14:28 »

Ik ben een beetje met landschapskleuren aan het prutsen en ik heb een aantal figuren vast op hun plek gelijmd. O.a. 4 luiaarden die ik ipv groene algen goud groene en roze op hun vacht heb gegeven. Een kameleon, een kikker, 2 draken, 2 stokstaartjes en een oerangoetan.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #93 Gepost op: 8 April 2021, 22:57:11 »

Ik heb vanavond nog het nodige schilderwerk gedaan rotswanden, grijze muren en pleisterwerk hebben een roestbruine wash en de stukken waar fijne begroeiing op komt een intensere roestbruine kleur.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #94 Gepost op: 9 April 2021, 22:15:19 »

1,5uur, 23 tubetjes secondelijm en ik heb hele stukken rond de hobbithuizen begroend en wat aangrenzende stukken.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #95 Gepost op: 10 April 2021, 16:40:50 »

Ik heb vandaag de laatste 5 ronde raamkozijnen voor een geveltje gebruikt.

Deze moet ik nu verder opbouwen.

Dan ben ik maar eens de rails schoon gaan maken en de rijdraad op gaan hangen.




Nou is nog de vraag of en zo ja welk seinbord ik moet plaatsen om het einde van het spoor aan te kondigen. Het gaat om een tramlijn en dat wijkt net even af van het seinregelement voor spoorlijnen. Helemaal op het einde komt dan zo'n rood bord met witte rand te staan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #96 Gepost op: 10 April 2021, 23:19:52 »

Het 1 na laatste gebouw in hobbithuis stijl staat nu ook. Ik heb de ruimte achter de gevel weer met smeltlijm opgevuld. Terwijl dat nog warm was ben ik alles al gaan begroenen.








hoe langer de bouw duurt hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ik de buitenkant in het lila van de primer wil houden ik vind het een fijne kleur.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #97 Gepost op: 12 April 2021, 22:20:07 »

Vandaag druk met heel veel behalve modelbouw, ook nu ben ik nog eten aan het koken( niet voor vandaag). Gister heb wat aan het laatste gebouw geprutst.





Matige belichting en trillende handen levert altijd matige foto's op.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #98 Gepost op: 14 April 2021, 23:14:32 »

Ik ben met het laatste huis aardig opgeschoten.


Dan heb ik een passend haltebord getekend.


Dan was er nog de vraag, een abri of een overkapping en in welke vorm. De lijn moet er uitzien als of hij vrij nieuw is dus alles wat ik op die gebieden bedacht had was te ouderwets en viel daarom af. Na googlen naar foto's tramhalte overkappingen kwam ik uiteindelijk de perfecte overkapping tegen en deze blijkt in Emmen te staan, zie hier. Bjorn merkte al op dat het op paddenstoelen lijkt maar het doet me ook aan waterlelies denken. In ieder geval is het de perfecte overkapping voor hier. Ik kan het niet zo op palen zetten want dan boor ik zeker weer door een draadje heen dus ze gaan de muur in. Ik gebruik elektriciteitsdraad voor de stam en een bierviltje voor de bladeren.


Ondertussen had ook de bovenleiding wat verf gekregen, de masten gaan vel groen worden.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #99 Gepost op: 16 April 2021, 22:03:58 »

Ik heb vandaag de overkappingen uitgeknipt, in elkaar gelijmd en 2 lagen primer gegeven.




Ik heb alle opschriften voor de tramhalte uitgeprint en ik ben de kaartautomaten aan het maken.




Dan heb ik de dakkapel bij het huis afgemaakt zodat ik die kan gaan schilderen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #100 Gepost op: 17 April 2021, 23:12:36 »

Vanavond ben ik het huis verder gaan schilderen nadat ik gister avond het groen al had gedaan.


Daarna heb ik met Bjorn de kleuren voor de overkappingen bepaald en ben ik die gaan schilderen. Daarvoor heb ik verf gemengd die voor de helft uit tacky glue bestaat zodat die weinig dekkingskracht heeft. Ik bleek om half transparante laagjes aan te kunnen brengen het nog wel veel met water te moeten verdunnen. Toen maar weer met die verf gaan tamponeren zoals bij het paddenstoelhuis en dat ging bij de lichte kleuren goed. Dat het bij de donkere kleuren minder ging komt omdat de overkappingen steeds weg wilde draaien. Dat moet morgen dus even bijgewerkt worden. Daarna moet de donkere kant nog een glitter laag krijgen en moet de rand nog licht lijken te geven, eens zien wat ik daar van te recht ga brengen. Als het niet lukt ligt het in ieder geval aan mij want ik het op youtube al lang gezien dat dat mogelijk moet zien.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #101 Gepost op: 18 April 2021, 22:45:12 »

het kleur verloop heb ik bij de bovenkant van de overkappingen goed voor elkaar gekregen. Allen de donkere kleuren boven op de steel bevielen me niet. Dat heb ik weer een laag primer gegeven en daar ben ik het lichter en lichter aan het maken. Dat is een goede oefening voor de buitenrand en dat bouw ik nog wat verder op.


De onderzijde is een mix geworden van donker paars, blauw en groengrijs. Ik hoop daarmee samen met de zilvere glitters een heelal effect te krijgen.






Bij het huis heb ik geprobeerd het dak met washes te schilderen maar dat blijft te fel en te goud. Eigenlijk zou het brons worden met goud overbrush maar omdat het al bijna goud was het ik het met washes geprobeerd. Ik moet nu even bedenken hoe ik het beste de kleur kan verbeteren.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #102 Gepost op: 21 April 2021, 12:03:11 »

Ik ben bezig de tramhalte aan te kleden. Ik heb om de overkappingen te kunnen plaatsen aangepast gereedschap gemaakt om de gaten te prikken. Na het passen bleek dat ik meer isolatie over de draden had kunnen laten dus dat met styreen buis even verlengd. Nu ben ik daarmee met het laatste schilderwerk bezig. Ondertussen moesten de bankjes en kaartautomaten op hun plek. Inmiddels blijkt het zinvol om boven op straat nog een infobord te plaatsen. Voor het haltebord kon ik geen goede plek vinden maar die komt nu boven op een overkapping als vierkante toren.






Nu ga ik eerst opzoek naar alcohol want ik sta onder stroom en ik word daar gek van en het is mega vermoeiend.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #103 Gepost op: 22 April 2021, 13:15:07 »

Hier eerst een foto van de 2 priemen die gemaakt heb.


Ik heb de halte-info en de overkappingen af en geplaatst, de muren bij geschilderd en poppetjes geplaatst. Het laatste huis staat nu ook op z'n plek al zal ik daar nog wel wat op moeten vullen.








Ik heb nog wat nieuwe lantaarnpalen in aanbouw want die waren bijna op.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #104 Gepost op: 22 April 2021, 21:38:43 »

Ik ben nu druk met figuren bezig.














Ik zag dat ik dit bij het klooster diorama niet had vast gelegd, daardoor moet ik weer opnieuw het wiel uit vinden dus nu alle stappen maar fotograferen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mini Modelbaan Burg Holtheim
« vorige volgende »
Ga naar: