Even een update.

Sein 130 staat inmiddels (zie Sporenplan OnLine of de NS tekening aan het begin van dit draadje). Alle seinen zijn omgenummerd naar de originele nummers in Weert (dankzij de medewerking van NSParts). Post T is een model (gebouwd door Henk Vos van Henk's Modelbouw) van Post T te Delft.

De westelijke kop van het emplacement met de weegbrug in spoor 10a die inmiddels in elkaar is gezet.

Van Markenburg kreeg ik de exacte maten van de ronde locloods van Roosendaal. In Weert stond een vrijwel identiek exemplaar. Met wat moeite kan ik toch de basiseenheid met één uitbreiding kwijt. Daar moeten twee kleine stukken spoor voor sneuvelen, maar ik vind het op voorhand aantrekkelijker ogen qua grootte.

De waterpas duidt de plek aan waar ik een voetbrug wil plaatsen. Geldermalsen dient daarbij als voorbeeld. Ik denk aan Auhagen 11363 waarvan ik dan drie exemplaren nodig heb om de vijf sporen te kunnen overspannen en waarvoor ik twee gemodificeerde pijlers moet febriceren die tussen de sporen moeten komen. Ook moet die voetbrug dan in NS infragroen (KLeinspoor 32) worden geschilderd.

De aandrijvingen van de wissels heb ik omgedraaid en verzonken in de dubbele laag blauwe platen. Daarna leg ik er plastic over en plak dat vast met dubbelzijdig tape. Dan gaat er ballast over die ik iets groter heb gekozen om te voorkomen dat het alsnog ergens tussenkomt. Overigens is daar in het echt ook verschil in. Vrijdag naar Vlaardingen geweest om onder meer mijn 1310 van Artitec op te halen en in station Schiedam ligt nieuwe ballast naast spoor 3 die duidelijk grover is dan de ballast die tussen de bielzen ligt. Bovendien maak ik verschil tussen de hoofdsporen en zijsporen. Daar komt een anderskleurig, fijner mengsel. Daar liggen toch alleen handwissels.