Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 239184 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #495 Gepost op: 25 Januari 2022, 13:29:00 »

De zilver nikkel platen voor de rangeerderplateaus zijn naar het schijnt onderweg, dus waarschijnlijk deze week hier in de brievenbus. Ook gisteren rekening gekregn in verband met de besteld onderdelen O schaal van Weinert en zoals verwacht zijn de prijzen omhoog gegaan maar zonder dat kan je onmogelijk een model compleet afwerken dan. Wink
Verder is het enkel nog de decals voor de TMY110 bestellen, dat ligt niet in het vuur. Nog genoeg prutswerkjes te doen aan verfraaiingen van de draaistelplaten, ook onderkant van de chassis voorzien van extra onderdeeltjes. Daar worden dan gaatjes in geboord om zo de onderdelen ofwel op te solderen ofwel in te kunnen verlijmen met gel lijm.
Met de platen voor relief te leggen moet ik wachten omdat eerst de extra bedradingen voorrang hebben.
Zo is het altijd wel iets om me bezig te houden. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #496 Gepost op: 25 Januari 2022, 19:05:22 »


Hier zit dus nu ook al een sound in, volledig anders dan de MY versie, deze is een TMY, kan je ook vinden in de donloads.
Nu nog alle functies er in stampen.
Eric
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16804


301 *


« Antwoord #497 Gepost op: 25 Januari 2022, 20:10:56 »

De TMY 101 van Tågåkeriet i Bergslaben heeft een GM 16-567C dieselmotor. Maar in feite is het de ex-DSB MY 1121 en daar zat dezelfde motor in. Het lijkt mij stug dat het geluid van de motor anders is. Zo wel, dan zegt dat veel over de gebruikte opnametechnieken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #498 Gepost op: 25 Januari 2022, 20:46:36 »

Normaal zou je de sound al moeten gehoord hebben door het filmke ik jou heb doorgezonden via Wetransfer, enkel, krijg nog steeds bericht dat dit nog niet gedownload is en dat zegt dan veel over jou belangstelling denk ik dan maar.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16804


301 *


« Antwoord #499 Gepost op: 25 Januari 2022, 21:06:05 »

Ik vrees dat er iets niet goed is gegaan met het mailtje, want ik heb recent geen transfers van jou ontvangen.

Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #500 Gepost op: 26 Januari 2022, 10:59:48 »

Oei, had jou op 19/12/2021 en op 27/01/2022 een film verstuurd.
Voor morgen kan het zijn dat ik nog wat aankopen kan verrichten. Grin
Ondertussen verder de draaistellen verfraaien.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #501 Gepost op: 26 Januari 2022, 18:06:26 »

Veel is het nog niet maar je moet nu eenmaal met iets beginnen.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #502 Gepost op: 27 Januari 2022, 17:48:26 »

Dit zijn de aankopen van deze namiddag, persoon heeft deze komen afleveren en moet dit dan ook weer juist lukken dat ik er nog iets mee kan doen. Grin
We kunnen weeral een tijdje verder.

Hebben nog tijd zat om na te denken welke we hier van gaan maken, eerst de TMY110 afwerken.Das nog tot bijna eind dit jaar werk aan dus....... Duim omhoog
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #503 Gepost op: 28 Januari 2022, 16:45:21 »


Ruw gesneden platen beginnen leggen voor heuvel en berg aan te leggen in de bocht.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #504 Gepost op: 29 Januari 2022, 12:01:23 »

Wel vree licht materiaal, al wat platen afgeschuint en verplakt.

Zal proberen, veel ervaring mat landschappen heb ik niet, maar als de loc ertussen staat zie je wel al een heuvelke rechts en achteraan hoog komt er een berghutje (staat hier anders toch maar in de kast)
Hoe het als kleur eruit gaat zien weet ik nog niet, denk eerder aan wat groen met sneeuw of helemaal sneeuw, zeker de hoge berg achteraan.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #505 Gepost op: 31 Januari 2022, 11:04:18 »


Oude plamuur is uitgedroogd , steekt nu nog niet nauw, verder de achterste berg wat voorzien van platen en maken dat het op een eenvoudige manier kan weggenomen worden voor verder afwerking later.
We zien wel hoe het verder afloopt, wie niet probeert weet ook nooit niet wat er kan en niet, das steeds het spannende aan de hobby. De muur zal sowiezo een andere kleur krijgen en dan moet Piccasso nog maar eens opgebeld worden. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #506 Gepost op: 3 Februari 2022, 14:41:53 »

Vorm van de berg begint stilaan wat vorm te verkrijgen, laag per laag verlijmen en wat versnijden.
Dit week end zal er niet veel gedaan worden dan staat de thuiskomst van de kleinzoon op de agenda, we zijn benieuwd, hebben hem nog niet  "live" kunnen zien wegens corona en ook omdat hij 2 maandjes te vroeg was. Maar da gaat allemaal in orde komen.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #507 Gepost op: 4 Februari 2022, 14:26:15 »


Al wat verder gedaan,
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #508 Gepost op: 5 Februari 2022, 11:04:30 »

Links gedeelte van de berg

Rechts gedeelte kan er tegen geplaatst worden, zit nog te twijfelen in delen op de baan zetten of de berg in één stuk te maken.

Zwaar is het zeker niet gebouwd en afzien zal het ook niet, eer het er staat blijft het als een dood voorwerp daar staan, zo simpel is het.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #509 Gepost op: 6 Februari 2022, 13:17:14 »


Wat verder gedaan aan de hoekberg. Onderdelen voor huis zpassen ook al, extra steuntje gesneden dan staat het wat passer. Nu kunnen we hier en daar nog restantjes plakken. Dan nog wat inkerven en hier en daar schuren (of zelfs niet nodig) Dan een laag hars overleggen en dan kunnen we zien of het in de grondverf gezet kan worden. En we zijn er hier nog steeds niet uit of het volledig in de sneeuw gaat gezet worden.
Andere heuvels zijn ook klaar en staan ook even ver als de grote.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: