Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 239557 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 11 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #510 Gepost op: 6 Februari 2022, 17:05:39 »

Iets volledig anders, bericht met voorstel gekregen om een Heljan O schaal om te bouwen en herspuiten, voorzien van LED en alles afgewerkt naar groot voorbeeld. Nu de vraag aan de slimme mannen hier die dus dit al eens gedaan hebben voor derden, wat mag je daarvoor vragen als volledige basisprijs ?
Hij zou de locomotief versturen en ook voor terug ontvangst na de verbouwing de verzending op zich nemen.
Alle advies is welkom.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #511 Gepost op: 6 Februari 2022, 19:24:59 »

Noordwaarts, vandaag nog 2 keer iets proberen doorsturen via Wetransfer maar telkens "niet gelukt" na verzending geregen, dus tja der zal iets verkeerd dan zijn hé.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16811


301 *


« Antwoord #512 Gepost op: 6 Februari 2022, 19:42:18 »

Jakop appte me al dat mijn mailbox vol zit. Ik ben bezig die nu op te schonen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #513 Gepost op: 7 Februari 2022, 11:27:02 »


Platen zijn verlijmd en kunnen dan afgewerkt worden en aangekleed.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #514 Gepost op: 8 Februari 2022, 10:40:11 »

Poging om wat in te kleuren van stukje rots in de sneeuw, op kleine heuvel

Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #515 Gepost op: 8 Februari 2022, 14:50:40 »

Tweede test gedaan met andere materiaal gewerkt, tweede boom.

Zal wel bekijken als besteld materiaal binnen is om verder uit te testen wat er het beste meevalt om te verwerken.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #516 Gepost op: 8 Februari 2022, 18:24:12 »

Materiaal is besteld, misschien eind deze week hier in huis?
Wel al met verschillende locomotieven de bochten genomen, ook al omdat er rangeerder platforms staan op de locomotieven. Er komt nergens iets tegen de berg of heuvel, dus plaats genoeg gelaten.
Trouwens er is hier geen enkele locomotief met dezelfde sound in, zoals in het echt draait elke loc wel op zijn eigen karakterke, een afwijking nog maar in de uitlaat of scheurtje dan krijg je zowieso al een andere sound van de motor. Dit tussen haken vermeld voor de kenners van diesels.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16811


301 *


« Antwoord #517 Gepost op: 8 Februari 2022, 19:06:08 »

Heb je die verschillen in geluiden zelf in de decoders geprogrammeerd?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #518 Gepost op: 9 Februari 2022, 09:41:53 »

Ik niet dat kan één van de mannen die hier regelmatig komen helpen. Hoe ie het doet ? Weet ik niet, das niet mijn kennis hierover. Vind het al moeilijk genoeg om modellen te verbouwen.
Soms komt er ook iemand wat werk doen voor de baan, 2 weten en zien soms meer dan één. Grin
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #519 Gepost op: 9 Februari 2022, 10:54:53 »

Boompjes die gisteren wat verfraaid zijn waren droog, temperatuur in de kamer daalt nu met heel wat graden naar beneden.

Vandaag misschien nog een paar proberen te doen, alsook afplakken roze muur om die met een witte primer te voorzien. We zien wel, later komt er dan nog wel wat opgeschildert van berg of zo.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #520 Gepost op: 9 Februari 2022, 13:56:17 »


Muur is ook al afgeplakt, onderdelen heuvels staan nu in de primer.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #521 Gepost op: 9 Februari 2022, 18:42:14 »

Eerste laagje en dan laten drogen

Dan tweede laag opgezet, genoeg voor den dienst.

De twee stukken bedoeld voor de heuvels staan nu ook te drogen op de chauffage radiator.
Morgen andere dag. Cool
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #522 Gepost op: 10 Februari 2022, 12:49:50 »

Muur was veel sneller droog dan verwacht, das een meevaller dan.
Onderdelen voor de heuvels zijn ook droog. Kunnen beginnen aan wat inkleuren . heuvels zijn ook in delen gemaakt, tis maar bij de opbouw dat we van achter naar voor kunnen werken en afwerken (maar das sneller geschreven dan gedaan  Grin )
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #523 Gepost op: 10 Februari 2022, 13:59:53 »

Eerste stuk heuvel

En dan wat aan groter stuk met sneeuw (komt later bijgespoten dan?)

Lijstje opgemaakt voor alle te bestellen materiaal, amai das ellennang aan het worden
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #524 Gepost op: 11 Februari 2022, 19:37:49 »

De heuvel verder aangekleed met sneeuw, kleuren in het begin, gewone sparren en sparren met sneeuw.

Het echte beeld zal nog wel veranderen als de grote berg in de hoek komt te staan, zal nog net wat aanpassing en afwerkingswerkje worden.
Eric
Gelogd
Pagina's: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: