Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 244345 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #525 Gepost op: 12 Februari 2022, 10:34:47 »

Groene worden achteraan dus wit, een snelle inpressie van dirakt van herfst naar winter te gaan.

Het leven gaat nog niet snel genoeg? Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #526 Gepost op: 12 Februari 2022, 16:17:44 »

Hier een paar fotookes van de vorderingen in de sneeuw


Machinisten en personeel in de locomotieven zullen wel verrast zijn als ze de eerste keer gaan doorrijden.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #527 Gepost op: 13 Februari 2022, 17:42:47 »

Volgede donderdag komt er iemand met zittende figuren, die print ze zelf. Dus we zijn hier benieuwd van het resultaat. Als ze nuttig zijn gaan er wel wat aangekocht worden, moet immers nog een 6 tal locomotieven voorzien van een machinist.
Voor de Heljan modellen daar heb ik al wat ervaring in echter die van NMJ zal een andere paar mouwen zijn denk ik?
Morgen maar nog eens naar de groothandel om lijm en opvulmateriaal dan kunnen we beginnen aan de afwerking van de grote berg die in de hoek komt te staan.
Er liggen nog een 27 bomen klaar die er eventueel op kunnen te staan
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #528 Gepost op: 15 Februari 2022, 10:33:30 »

Bericht ontvangen dat ze de defecte decoder willen omruilen, normaal doen ze dat niet, je hebt immers "GEEN" garantie. Op sommige verkoopsites schrijven ze dit met koeien van letters maar helaas der is geen ballen van waar. En ik spreek weldegelijk uit ervaring, reeds 4 maal meegemaakt. Het hangt enkel af van de verkoper zelf of die erachter staat of niet. Enfin, ben tevreden over die verkoper zijn na service.
Deze komt weeral van pas om volgende locomotief te voorzien van een geluid, de speakers lagen hier al aangekocht.
Vandaag nog wat verder de grote berg onder handen gaan nemen, hoop wat te kunnen presenteren tegen eind deze week.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #529 Gepost op: 16 Februari 2022, 10:05:46 »

Gisteren de berg voorzien van witte primer. Alle spleten en openingen had ik reeds opgevuld met Polifilla. Is nu droog staat op de plaats waar het moet komen.

Bovenste stuk met barak moet nog gedaan worden, LED maken en aan de barak is de verlichting reeds voorzien.
Bomen komen er hier en daar ook op te staan, vandaag zouden er nog een 100 tal afgeleverd worden, dan kunnen we zeker verder. Voorzien van sneeuw en wat witte verf.
Ook komen er rots kleuren op deze berg en onderaan een schutting voor eventuele steentjes, hangmat tegen de berg behoort ook nog tot de mogelijkheden, enfin nog veel denk en prutswerk in het vooruitzicht.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #530 Gepost op: 16 Februari 2022, 12:38:17 »

Zo, juist geleverd, 100 stuks, we kunnen weeral een tijdje verder.

Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #531 Gepost op: 16 Februari 2022, 17:19:39 »

Reeds wat bomen onder handen genomen, sneeuw voorzien en verschillende kleuren groen.


Geen paniek derliggen er nog. Grin
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #532 Gepost op: 18 Februari 2022, 11:35:08 »


Rails moeten nog ingekleurd worden, rest daar komt sneeuw, ook tussen de balken en zeker tussen de 2 sporen. Schutting aan de berg en hier en daar een rotsmotief voorzien, bomen komen er ook nog.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #533 Gepost op: 21 Februari 2022, 10:33:16 »

Vandaag nog een plateau bijmaken met veel bomen op, gaat niet hoog worden maar wel zichtbaar in loop van de bocht.

Aangezien er nog bomen genoeg in voorraad zijn mag het dus geen probleem worden.
Eric
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3593



« Antwoord #534 Gepost op: 21 Februari 2022, 11:38:39 »

Hoi Eric, mooi om je baan zo te zien groeien Duim omhoog, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
bollen neus
Gast
« Antwoord #535 Gepost op: 21 Februari 2022, 11:50:24 »

Dag Michiel, dank. Tja het verandert erg veel als je wat onderdelen en stukken afwerkt aan de baan. In feite heb ik nu een gedeelte met groen (kan zomer of lente zijn) en nu sneeuw landschap dus winter. Er is hier nog een gedeelte waar niets aan gedaan is dat is dan voor een volgende keer. Kan dus nog alle richtingen uit.

Tweede stuk gesneden, nu schuine kanten versnijden , dan lijmen en laag primer witte verf opzetten, daarna is het inkleuren en voorzien van bomen.
Dan kan ik dit onderdeel ook terug opzij zetten. ben nu aan het wachten op struiken en matten van Martin Weldberg, denk dat die normaal (?) donderdag hier kunnen zijn.
Maar eerst nog afwachten met al de stormen of deze firmas alles op volle snelheid  kunnen verwerken.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #536 Gepost op: 21 Februari 2022, 20:35:09 »

Is nu zo goed als klaar.

Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #537 Gepost op: 23 Februari 2022, 14:30:47 »

Normaal gaan morgen de herfst struiken en de matten hier afgegeven worden en hopelijk voor vijdag dan de rollen draad. Deze kan ik gebruiken dan om de 3 weg wissel te voorzien van de magneten en drukknoppen. Das wel handig voor we beginnen aan alles in te vullen en af te werken.
Voor ogenblik een beetje aan het inkleuren van een rots aan de berg.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #538 Gepost op: 24 Februari 2022, 18:16:30 »

Gisteravond nog bezoek gekregen van Peter van de 3D-Studio.be en daar heb ik een paar O figuren van overgenomen, ze zijn echt knap van afwerking.
Deze morgen dan de bestelling binnen met materiaal, struiken en matten van Martin Welberg. Dus we weten weeral wat te doen de komende dagen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #539 Gepost op: 25 Februari 2022, 12:12:13 »

Vandaag wat struikjes zetten op afgewerkte helling

Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: