Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 46 47 [48] 49 50 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 249786 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 293


« Antwoord #705 Gepost op: 3 September 2023, 14:28:38 »

Voor voorbeeld te geven, deze gaat in de loop van de week afgehaald worden.


En ook deze week bezoek van mannen die graag een O baan zouden willen opstarten in hun club, dus druk genoeg hoor.(zolang het gaat van de pijnen) Grin
Den Eric
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16896


305*


« Antwoord #706 Gepost op: 3 September 2023, 17:48:08 »

De vraag was wel of er belangstelling in zou zijn om zoiets te laten bouwen zoals we dit dijkje hebben gemaakt, Verkopen doen we dit niet, en op jou vraag van een paar maand geleden over ombouw voor een Nohab model kunnen we heel kort zijn, zal niet gebeuren omdat we hier een zeer donkerbruin gevoel hebben dat het nooit goed zal zijn. Dus we denken dat je best een donor model zoekt en iemand aansteld uit jou vriendenkring om dit even volledig om te bouwen. Wij hebben hier job genoeg hoor en rijk zullen we er ook gelukkig niet van worden. Cheesy


Pardon? Jij vraagt of er belangstelling zou zijn voor dergelijke diorama's en noemt zelfs een prijs en als ik dan een suggestie doe om mogelijke belangstelling te toetsen, dan zeg je dat je ze niet wilt verkopen...

En maak je geen illusies: ik ken genoeg betrouwbare adressen voor ombouwen en omspuiten. Van onbeschofte reacties ben ik verder al helemaal niet gediend. Veel succes verder.

groet,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 293


« Antwoord #707 Gepost op: 3 September 2023, 17:53:38 »

Ave Maria beste vriend
Den Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16896


305*


« Antwoord #708 Gepost op: 3 September 2023, 18:24:21 »

Net mijn mailtjes nog even gecheckt: ik had niet gevraagd om het ombouwen en omspuiten van een model door jou, maar jij bood dat aan. Waarop ik alleen maar gereageerd heb door te zeggen dat ik mogelijk nog eens een bepaalde versie van een Deense loc zou willen hebben. Daarom vroeg jij wat ik daarvoor over zou hebben en heb ik een bedrag genoemd. En daarna werd het stil.

Ik ben absoluut niet gediend van jouw manier van doen en ben nu heel blij dat ik nooit met je in zee ben gegaan. Deze berichten blijven even staan zodat mensen die dit gevolgd hebben het even kunnen lezen. Daarna zal ik de moderatie (die hier gelukkig zelden hoeft op te treden) vragen hier naar te kijken.

Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 293


« Antwoord #709 Gepost op: 3 September 2023, 19:27:59 »

Je doet maar Gert.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 293


« Antwoord #710 Gepost op: 5 November 2023, 10:51:29 »

Deze week eens gans de kamer opgeruimd.Overtollige brol de vuilbak mee gevuld. Eens goed stofzuigen en de gemaakte onderdelen van de TMY110 geordend in een bakje gelegd. Mijn tweede helft ist ook tevreden. Weet natuurlijk niet hoelang het gaat duren voordat alles weer door elkaar gaat liggen?
Weet wel dat volgende woensdag er om 10 uur al bezoek komt. Ik zie wel of de deal doorgaat dan. Natuurlijk je ziet altijd beter in live wat je meedraagd. Goed voor mijn budget later om aankoopjes te doen.
Zullen wat figuren 3D Studio bijzijn. Heb er hier al een 15 tal van staan op de baan en zijn echt wel van een hogere categorie afwerking dan bv Preiser. En ja ze zijn iets duurder maar dat heb ik er ook graag voor over hoor.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 293


« Antwoord #711 Gepost op: 5 November 2023, 14:50:45 »

Deze morgen een lokale beurs gaan bezoeken, dit gekocht 3D print, bruikbaar om in de treinloods te zetten.

Misschien nog even contacten leggen om nog wat kleine zooi te laten printen, in een loods staat er wel wat rommel her en der.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 293


« Antwoord #712 Gepost op: 5 November 2023, 18:45:09 »

Er wordt gewerkt en geprint aan de dubbele loods voor op de baan hier te zetten, waarvoor een hartelijke dank en/of merci. Gaat er toch nog iets te gebeuren staan op de O baan.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 293


« Antwoord #713 Gepost op: 12 November 2023, 15:28:12 »

Laatste nieuwe aanwinst NMJ Di3b.643 in O natuurlijk uitgelezen en getest op de baan. Mooi model nu nog enkel wachten op de ontbrekende onderdelen hiervan. Komt allamaal in orde.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 293


« Antwoord #714 Gepost op: 23 November 2023, 15:03:08 »

Voor de verdere afwerking aan laatste gedeelte van de O baan ook eens wat geschreven wat er allemaal nog moet gebeuren.Zal niet in volgorde zijn zoals dit lijstje gaat aangeven, maar daar zal ook nog een pakje extra werk kunnen bijkomen. Het is maar dat ik steeds kan terug vinden wat wel en wat nog niet gedaan is.
-gepaste figuren aankopen om teferelen uit te beelden
-figuren schilderen en op hun vaste plaats zetten
rails naar de loods aankleden
-als loods beschikbaar is, samenstellen en verfraaien met extra attributen, zoals kastjes, werkbank, tonnen olie en dergelijke
-bokkraan op rails proberen te maken
-rails in de loods juist zetten, perrons maken en in het midden van de rails hier en daar wat roosters voorzien, deksels
-4 ventilatoren plaatsen om vuile dieselrook te verwijderen langs uitgangen dak
-stootblokken maken
-ramen voorzien van plexi materiaal
-binnen- en buitenkant schilderen
-buitenverlichtingen boven de 2 poorten
-buitenverlichtingen, hoge lantaarns plaatsen tussen de verschillende sporen naar de loods toe
-rond de loods aankleden met restanten van olie tonnen en groen, struiken groes en kiesel steentjes
Nog een ferme lijst zo te zien, komt allemaal wel snor.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 293


« Antwoord #715 Gepost op: 4 December 2023, 13:33:49 »

Een bestelling geplaatst bij 3D Studio om nog wat O figuren te leveren tegen de verjaardag van ondergetekende. En dan hoop ik dat we weer niets vergeten zijn.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 293


« Antwoord #716 Gepost op: 10 December 2023, 10:56:48 »

De O figuren zijn ondertussen reeds geleverd en liggen onder de kerstboom als kado voor de verjaardag binnenkort. Ook nog wat axtra attributen aangeschaft tweedehands, komt misschien nog van pas als de loods arriveerd. Dus voor volgend jaar een goede start van werken aan de baan.
De bestelde Lenz wagons daar is nog geen nieuws over van levering alsook de bestelling bij Lippe van O figuren en het jaar loopt op eind van zijn weken, zal nipt zijn ofwel voor 2024. (?) We zien het wel zei den blinden.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 293


« Antwoord #717 Gepost op: 10 December 2023, 18:59:09 »

Deze figuren hersteld, aan geweren de lopen voorzien, eentje 1 loop en de andere 2 loop van gemaakt, worden nog wel eens geschilderd.

In de doos liggen er nog een paar te wachten, meeste zijn machinisten voor in de Nohabs te zetten.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 293


« Antwoord #718 Gepost op: 13 December 2023, 11:50:37 »

En de jager? Die schoot verder raak.
Plaatje zetten lukte niet dus das voor later dan
Den Eric
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2531

Oude meuk in h0


« Antwoord #719 Gepost op: 13 December 2023, 18:03:34 »

Alvast gefeliciteerd Eric
Gelogd

Pagina's: 1 ... 46 47 [48] 49 50 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: