Kees, je hoeft niet altijd heel veel plaats te hebben om O of zelfs spoor 1 modellen te laten rijden hoor. Ken verschillende collegas die O hebben met maar een recht stuk en 3 wissels dus ook maar een 45 cm breedte. Spoor 1 ken ik zelf iemand waar het enkel links en rechts doodloopt en enkel met 1 wissel wat rangeerwerk doet. Het is allemaal wat jezelf wilt. Al de gebouwen en atributen zijn zelfbouw en niet te koop in winkels. Niet afgewerkt zoals met interieur en extraatjes hier en daar, al deze gebouden komen op een 90 cm van waar je staat dus al heel moeilijk om al die fantastische niets ziende details ook niet te kunnen zien. Neen vind een mooie façade en mooi afgewerkt met alle nuttige details diewel opvallen dan das gek genoeg voor mij, trouwens het is nog steeds mijn O baan.
Ik maak het zelf met "de natten vinger" methode, wil zeggen niets afmetingen en tekeningen van echte gebouwen, enkel fantasie die ik gebruik. Kon ook delen aankopen op website van O afgewerkte loodsen en perrons, vree duur maar moest dan nog alles aanpassen omdat ik een schuine kant heb, trouwens ook als je veel geld inpomt en daarna wil verkopen krijgt er enkel een aalmoesje voor in de plaats, dat ben ik gelukkig al afgeleerd. Maak het op maat voor hier op de baan, stop ik ermee is het enkel wat "hout" dat verbrand kan worden (daar heb ik dan ook nog wat warmte aan
) en geen dure aankopen.
Of alles perfect is ? Weet ik niet, enkel aan de nOhab modellen investeer in nog geld om materiaal aan te schaffen voor de juiste verbouwingen ervan te kunnen maken, daar hecht ik méér aandacht aan aan het rollend materiaal dan scenery.
Als er wat te zien gaat zijn, lees dan maar vergevordert stadium zullen er wel wat foto's hier verschijnen van de werkzaamheden.
Nu is het wat stillekes op de baan.
Eric.