Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 235760 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #405 Gepost op: 23 Juli 2021, 15:26:25 »

Vandaag een betere dag, mag ook al eens vermeld worden.
Deze avond bezoek avond aan de baan. Hier staan nu reeds een 9 afgewerkte spoor O nohabs opgeplaatst,6 Denen en 3 Zweden. Nog geen wagons kunnen plaatsen maar das ook nog mogelijk.
Aan modelbouw nog niet verder gedaan, soms ga ik naar de hobby kamer en wil ik eraan beginnen maar dan vloeit de goesting zo door de dakgoot en kom ik wijselijk terug naar beneden.
Enfin, welke modellen er op stapel zijn ben ik wel al aan uit. Een DSB MY1147 anno 1973 in de rood/rode schildering, gewone decoder in.
Dan een Tagakeriet/Bergslagen AB TMY103 anno 1996 versie, met sound V5 LX en visatron speaker ingebouwd. (de tijdsgenoot van de reeds gemaakte TMY101 versie die hier staat)
En dan de derde zou de GODS TMY110 worden anno 2019 versie, ook met sound V5 XL en misschien ook nog met 2 speakers in .
Veel nog te "willen" doen maar wanneer het ervan komt dat weet alleen Joost denk ik. Enfin, als het ervan komt zal er wel een fotooke van verschijnen. Huh?
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #406 Gepost op: 27 Juli 2021, 16:31:12 »


Deze namiddag rijden met treinen, te samen met collega die even op bezoek kwam.
Eric
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #407 Gepost op: 27 Juli 2021, 18:42:37 »

Mooie colectie Duim omhoog
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #408 Gepost op: 27 Juli 2021, 19:40:21 »

Dank Niels, collectie gaat niet op één foto, reken een 19 Nohab in schaal O.
11 zijn er al volledig afgewerkt, 5 met en 6 zonder geluid wel DCC digitaal allemaal.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #409 Gepost op: 28 Juli 2021, 09:45:26 »


Groeten,
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #410 Gepost op: 28 Juli 2021, 13:42:30 »

De vijf gemaakte boekjes over verbouwingen schaal O heljan locomotieven en opbouw van de baan in beeld en stap voor stap. Ho boekjes dateren reeds van een jaartje of 7 terug.

Zal er nog een paar moeten laten bijmaken voor de liefhebbers van deze locomotieven in schaal.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #411 Gepost op: 30 Juli 2021, 16:07:17 »

Ouwe tante in de maak een DSB MY1147 anno 1974/75 versie. Draaistellen nog een beurt geven, ruitenwissers aanbrengen en wat vervuilen. Alsook de wielen even wat zwarten.


Dit is andere kant van de baan, onafgewerkt en goed voor ander materiaal te laten stationeren.

En ja ,is hetzelfde model en zo zie je maar welk verschil het in klaur kan geven in een andere omgeving. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #412 Gepost op: 2 Augustus 2021, 10:44:01 »


Een beetje vervuild aan de wielen. rest moet ik afwachten de man voor de decals is in vakantie, iedereen heeft nu eenmaal recht op een vakantie ook in deze tijden.Draaistellen liggen gereed, nu beginnen aan de siliconen tubes aanbrengen en daarna een paar details schilderen met kleurtjes .
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #413 Gepost op: 2 Augustus 2021, 15:19:58 »


Tubes zijn aangebracht op de draaistellen.
De vervuiler van dienst heeft hier ook al mooi werk afgeleverd, onderkant van de locomotief ziet er goed uit, zelf hoefde ik nu ook eens niets te doen hieraan. Laat een leerling alhier af en toe eens een jobke doen hé.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #414 Gepost op: 6 Augustus 2021, 13:04:19 »

Deze week wat les gegeven aan een "leerling" die graag bereid was om wat vervuiltechniekjes aan te leren. Hij had zelfs een vree bekende compressor bij zich  Grin Zelf mocht hij aan model in wording wat werken, draaistellen en hier en daar wat op de body wat "mosen".

Het hoeft zelfs niet hard te zijn maar resultaat is goed voor mij.

Witte decals moeten nog geleverd worden, dus nog niet teveel vervuild op de neuzen.

Model staat op de baan.
Als alle materiaal van decals is geleverd komt de leerling nog even graag een dagje volgen tot deze volledig is afgewerkt.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #415 Gepost op: 7 Augustus 2021, 11:03:38 »

Ruitenwissers gemonteerd en glazen wat vervuild, rest is voor na de witte decals als ze hier bezorgd worden.

Vuil komt dan nog wel wat op de neuzen gezet.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #416 Gepost op: 7 Augustus 2021, 11:45:24 »

Op de baan zelf kan je gemakkelijk spelen met lichtinvallen, zo krijg je steeds weer een ander beeld over de Nohab locomotieven.

Geluid kan ik helaas niet meegeven op een foto. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #417 Gepost op: 8 Augustus 2021, 17:15:59 »

Mededeling tussendoor Roco 62856 MY1125 Santa Fé uitvoering is ondertussen ook verkocht.
Nog 33 modellen te gaan. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #418 Gepost op: 10 Augustus 2021, 10:07:00 »

Ben ik even in andere kasten aan het rommelen (in vorige kamer van één van de kinderen), vind ik daar nog allerlei onderdelen Ho en messing gemaakte onderdelen zoals trappen en stukken voor op daken te plaatsen. Zal deze kast dan ook maar eens volledig omkeren , wie weet wat er daar dan nog te vinden is. Zelfs al O sporen gevonden, nen mens is rijker dan ie denkt . Cheesy
Enigste nadeel is van niet te onthouden denk ik dan maar. Ze zullen ooit nog wel eens van pas komen voel dat aan mijn water.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #419 Gepost op: 11 Augustus 2021, 15:21:50 »


Eens een standaard schildering van de DSB op de baan, volledig iets anders dan alle andere schilderingen van de privé firmas die hier al rondbollen.
Aan deze locomotief moeten er enkel nog de witte DSB decals geplaatst worden, maar moeten nog gemaakt worden.
Kast is zo goed al uitgemest, niets speciaals meer gevonden maar gevonden onderdelen liggen nu klaar om verkocht te worden.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: