Zo het is even behoorlijk rustig geweest in dit draadje.
Tijdens mijn vakantie, eind juni begin juli ben ik bezig geweest met het voorbereiden op de bouw van mijn baantje.
Gedurende deze periode ben ik er achter gekomen dat het laatste baanplan wat ik had het toch niet helemaal was.
De ruimte die ik beschikbaar heb was toch te beperkt om een mooie weergave van station Maassluis na te bouwen, dit blijft iets voor in de toekomst.
Toevallig stond er in de Rail Magazine een leuk artikeltje "De halvezolenlijn in model" waar ik inspiratie uitgehaald heb voor een nieuw baanplan.
Tevens hebben de banen: Lage Zij, Gindsweid, Keuvelaarkade, Station Rolde ook als inspiratie gediend.
Het baantje zal Gravensluys blijven heten maar stelt een stationnetje voor aan een enkelsporig lijntje.
Qua treinverkeer zal het bestaan uit 2 delige treinstellen (elektrisch en diesel) en ook wat goederenvervoer.
Als stationsgebouw zal het station Zetten-Andelst van Tilly models gebruikt worden, naast het station ligt een laad en losweg waar ook de Artitec goederenloods bij komt te staan. Rechtsboven komt de industriefacade van Artitec (misschien ook nog met schoorsteen er bij).
Daarnaast heb ik ook al diverse bouwpakketten van huisjes van Tilly models en Holland Scale. Deze moeten nog een plaats krijgen op de modules.
Mijn eerste idee was om het Handy-Tube systeem te gaan gebruiken voor de modules maar hier toch van afgezien aangezien ik nog redelijk wat multiplex had van 2 vorige modules van een baantje wat destijds niet verder gekomen is dan de ruwbouw. Hiermee ben ik de afgelopen tijd bezig geweest om een 3 tal modules in elkaar te zetten:
mvg,
Matthijs