Modelspoorwijzer.net - Forum

Algemeen => Mijn trein => Topic gestart door: Jakop de Bruin op 24 December 2016, 16:02:57



Titel: Artitec plan U
Bericht door: Jakop de Bruin op 24 December 2016, 16:02:57
Vanmorgen om 5 voor 10 lag ik bij MTE voor de deur, nou ja...zat ik in mijn auto te wachten dat ze open gaan om mijn afgelopen zomer bestelde Plan U op te halen.
De 128, inzetbaar van 1982 tot 2002 volgens Artitec, kwam binnenrijden op spoor 3 in Waldijk.

(http://upload.modelspoorwijzer.net/user/27/24-12-2016_Plan U_1482587591.jpg) (http://upload.modelspoorwijzer.net/user/27/24-12-2016_Plan U_1482587591.jpg)

Het stel is nu aan het inrijden waarna eerst de topsnelheid zal worden teruggeschroefd en het ijken voor (en met) Koploper van start gaat.

Ervaringen tot nu toe:
- het koppelen is een crime! Zeker als het 'klemnokje' iets naar onderen wijst en tegen de 8 polige stekker aanloopt i.p.v. in zijn tegenoverliggen holletje te klikken  :(
- 25 minuten met de motorwagen voorop geen problemen.
- met de motorwagen achter:
    - stel loopt vast op wissels. Blijkt het pennetje te zijn van de Scharfenberg
    - stel vertraagd op wissels op moment dat het aangedreven wielstel op de wissel is. Nu al ASB's op? Vereist nader onderzoek  :-\


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: hubertus op 24 December 2016, 17:00:07
inzetbaar van 1982 tot 2002
Ech nie...  ;)

Voor het koppelen, bij de buren wordt op zijn kant leggen als oplossing gegeven, maar dat lijkt me met het oog op mogelijke beschadigingen geen wenselijke. Maar daar had ook iemand het idee met een onderlegplaatje dat je onder de koppelingen legt zodat die bij het koppelen niet naar beneden kunnen zakken.


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Jakop de Bruin op 24 December 2016, 17:14:20
Dat op de zij leggen is inderdaad niet echt wenselijk, maar wel tot nu toe de enige manier waarop ik de bakken gekoppeld krijg.
Het punt was dat het het mannelijk deel van de koppeling zeg maar, wat naar beneden wees en de 8 polige stekker raakte terwijl hij daar bovenlangs moest schuiven.
Met een mesje een klein zoekrandje aan de stekker geschraapt en die hindernis is genomen.
Ondertussen zitten er nieuwe ASB's onder. Märklin 7154 past perfect  (y)
De originele hebben na 3 kwartier inrijden de rafels er aan hangen. Maak straks nog wel even een foto...  :-\
Overigens is het slippen op de wissels nog niet over. Vreemd dat dit pas na voornoemde tijd zich voordoet terwijl het treinstel daar voor gewoon z'n rondjes reed.


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Jakop de Bruin op 24 December 2016, 17:44:09
Dat laatste blijft vreemd, maar inmiddels is duidelijk waarom de trein op Engelsmannen stopt. (Märklin 2275)
Er is één as voorzien van ASB's en als die in het hart van de kruising is heeft ie geen grip meer en gaat slippen. Bij enige snelheid (schaalsnelheid > 50 km/u) is het slechts een vertraging, daar onder stopt de trein slippend.
Vermoedelijk dat 2 assen met ASB soelaas biedt...
Overigens op andere wissels (allemaal slanke 2271/2272) is het beeld wisselend; bij de ene niks aan de hand, bij de andere een kleine vertraging te zien.
Eens informeren of er losse assen verkrijgbaar zijn  :(


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: hubertus op 24 December 2016, 18:19:56
Wel raar dat één as met ASB niet voldoende is. Roco heeft niet anders. Dat is weliswaar 2-rail, dus je hebt niet de weerstand van de sleper, maar is die weerstand dan zo groot?
Je kunt nog proberen de ASB as en ASB-loze as onderling te wisselen, misschien dat dat net het verschil maakt.


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Jakop de Bruin op 24 December 2016, 18:35:49
Heel apart is het....de Rivarossi IRM heeft er heeft er geen moeite mee en die heeft geen ASB's, maar dan wel weer 4 assen aangedreven. Dat laatste concept werkte dan weer niet in mijn HK4 project. :-\


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Jakop de Bruin op 24 December 2016, 18:44:56
Nog een foto van de originele ASB's na 45 minuten rijden...

(http://upload.modelspoorwijzer.net/user/27/24-12-2016_Plan U_ASB_1482597886.jpg) (http://upload.modelspoorwijzer.net/user/27/24-12-2016_Plan U_ASB_1482597886.jpg)


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Noordwaarts op 24 December 2016, 19:25:20
Misschien toch maar even een mailtje aan Artitec aan wagen?

mvg,
Gert


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Bert Sprinter op 24 December 2016, 19:48:17
Die Plan U ziet er mooi strak uit  (y), hoewel ik persoonlijk de rode variant mooier vind omdat ik daar vroeger vaak mee gereisd heb tussen Dordt en Geldermalsen.

Die bandjes zijn wel heel snel kapot, die hebben ze zeker ook bij de Chinees gehaald. Je mag toch beter verwachten voor die prijs. Ik zou het zeker bij Artitec melden.

Hopelijk blijven de nieuwe wel heel.

Bert Sprinter


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Jakop de Bruin op 25 December 2016, 13:12:20
Klopt helemaal Bert, het is een prachtig treinstel om te zien. Daar mankeert niets aan. Echter rijden is nog een issue...

Ik had gisteren collega 3-railer Jeroen Water gemaild over dit probleem en naar zijn ervaringen gevraagd aangezien hij een aardig vergelijkbare 3-rail baan heeft met k-rail. Jeroen is niet op MSW actief, maar verslaat zijn belevenissen op BNLS in zijn draadje over Ermehuizen (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,55381.msg3221399844.html?PHPSESSID=7u0k3hrc6cj6or41dclkffphn7#msg3221399844)
Hieronder een paar citaten uit zijn antwoord.

Citaat
Ik heb nog amper in kunnen rijden. De losse mBDk heeft 15 minuten vooruit gereden. Dat verliep naar tevredenheid. Maar met achteruit rijden slipte hij direct door op het eerste de beste slanke wissel. Ik had toen geen tijd meer, maar blij word ik niet van je constateringen.

En ik trek daar uit de voorzichtige conclusie dat het dus niet exclusief op mijn baan zich manifesteert en dus kennelijk wel iets is wat aan het treinstel mankeert.

Citaat
Wat ik wel een probleem vind is je idee om beide aangedreven assen van ASB's te voorzien. Je bent dan op je kopdraaistel je detectie kwijt, waardoor de U met mBDk voorop in de blokken waar hij moet stoppen, verder door zal rijden dan wanneer de ABk voorop loopt. Dat geeft iig bij kopsporen problemen.

Dat had ik zelf ook al bedacht met de ervaring van mijn Fleischmann Plan V in gedachten die op het aangedreven draaistel geen detectie heeft omdat de assen geïsoleerd zijn (oorspronkelijk 2-rail model).

Citaat
Wat iemand in een van de draadjes die je me doorstuurde ook al schreef: we kunnen ook onderzoeken of het verschil geeft als de as met ASB's gewisseld wordt met de as zonder ASB's.

Die suggestie van Huub zat ook nog in mijn mogelijke opties, maar eigenlijk verwachte ik daar niet zoveel van. Probleem verplaatsen verwachte ik.
Daar over denkend (gisteravond/vannacht) bedacht ik dat de ASB's gekruist in het wielstel meer kans zouden maken.

Vanmorgen de zaak eerst eens bekeken.

(http://upload.modelspoorwijzer.net/user/27/25-12-2016_Plan U_probleem_open_wielstel_1482661597.jpg) (http://upload.modelspoorwijzer.net/user/27/25-12-2016_Plan U_probleem_open_wielstel_1482661597.jpg)

Als het dekseltje (links) er af geklikt wordt en de draaistel zijkanten iets naar buiten worden getrokken, kunnen de assen er uit.
Het lijken wielen te zijn met een dikke kunststof as met tandwiel en dat blijkt ook zo te zijn. De wielen zijn met enige kracht uit de kunststof assen te trekken.

(http://upload.modelspoorwijzer.net/user/27/25-12-2016_Plan U_probleem_assen_1482661816.jpg) (http://upload.modelspoorwijzer.net/user/27/25-12-2016_Plan U_probleem_assen_1482661816.jpg)

Wisselen zodat er 2 assen ontstaan die elk aan één kant van het wielstel een ASB hebben is zo gebeurd. De kunststof assen zorgen voor de flensafstand van exact 14,0 mm.
De wielen op 1 as zijn dus niet elektrisch verbonden. Hoe zit dat dan?

(http://upload.modelspoorwijzer.net/user/27/25-12-2016_Plan U_probleem_massa_1482662509.JPG) (http://upload.modelspoorwijzer.net/user/27/25-12-2016_Plan U_probleem_massa_1482662509.JPG)

De assen 'hangen' met een puntlagering in metalen delen in de draaistel-zijkanten (rode pijlen). Deze metalen delen vormen ook het steunpunt naar de bak toe (roze pijl). Deze steunpunten (aan beide zijden dus) hebben contact met een metalen plaat in de bak waardoor er elektrisch contact is tussen beide zijden en dus de wielen van beide zijden.
De steunpunten zijn tevens het kantelpunt van het wielstel waarop deze wat voor- en achterover kan kantelen.
Dit is overigens erg weinig en iets uitgestuurd nog minder tot niets eigenlijk, maar ik heb niet het idee dat dit invloed heeft op het probleem onder handen of überhaupt een probleem is.

Assen er weer in, wielstel naar elkaar toe geknepen, deksel er op en op de baan.
Maakt dus helemaal niks uit....  :(  :'(

Jeroen schreef ook nog dit:

Citaat
Heb je ook nog gekeken of de bodemplaat van het motordraaistel bij wissels tegen de puko's botst?

En ja, dat had ik en zoals op de bovenste foto te zien is; geen sporen van aanraking van puko's. Aan het dekseltje had ik gisteren ook al gedacht en uitgebreid bestudeerd op sleepsporen, maar die zag ik niet dus ook afgeserveerd.

Nu nog eens uitgebreid test gereden over het Engelse wissel en met m'n gezicht op de baan gedrukt, dichtbij zonder bril (dichtbij zie ik alleen scherp zonder prothese) diverse keren het stel zien en laten stranden op het wissel. Toevoegen van gewicht (omgebogen lood over het dak van het stel gehangen) had ook totaal geen invloed. Met een vinger op het stel drukken zelf niet eens.
Hierdoor kwam ik weer op dat dekseltje terecht. Eerst eens kijken of de hele tandwielenbak er onderuit zou vallen als ik zonder dekseltje zou willen testen.
De tandwielen zitten gelagerd in het huis van het wielstel en de assen zoals beschreven zijn gelagerd in de draaistel-zijkanten, dus moest het kunnen zonder het dekseltje.
Zo gezegd, zo gedaan en.....probleem opgelost!!  (y)
De duimpjes eigenlijk alleen omdat ik nu weet wát het probleem is, maar het is natuurlijk niet OK dat het stel af fabriek dus niet probleemloos op k-rail kan rijden. Het dekseltje is dus te dik en tilt de wielen van de rails op de wissels.
Overigens vooral in de rechtdoor stand van zowel de Engelsman 2275 en de normale wissels 2271/2272. In afgebogen richting gaat het goed of hooguit is er een kleine vertraging te zien.

Ik zal Artitec attenderen op het probleem en voorlopig mijn U dan maar zonder deksel laten rijden. Een dunnere versie zou wellicht een oplossing zijn.


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Noordwaarts op 25 December 2016, 13:28:16
Maar zonder dekseltje krijg je toch heel snel stof en vuil tussen je tandwielen?

Ben benieuwd naar Artitecs reactie. Het lijkt mij dat ze een dekseltje met een dunnere bodem zullen moeten maken en aanbieden aan alle wisselstroomrijders met dit model.

mvg,
Gert


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Jakop de Bruin op 25 December 2016, 14:13:43
Ja precies! Is ook geen definitieve oplossing.
Ik ben ook benieuwd of en waar Artitec mee komt aangaande dit probleem.


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: GerardvV op 25 December 2016, 17:52:07
Is het niet mogelijk een paar tienden mm van het deksel af te frezen? (In geval Artitec je niet kan helpen)


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Jakop de Bruin op 25 December 2016, 18:48:54
Ja, dat kan. Sterker nog Jeroen Water heeft het dekseltje zo'n 7-8 tiende afgevijld waardoor de inhammen voor de tandwielen -aan de binnenkant van het dekseltje- open gevijld werden. Die gaten heeft hij dan ook met een mesje ontdaan van wat flarden plastic. Ter plaatse van die tandwielen is het dekseltje dus nu ook open. Gemonteerd onder het wielstel is dit genoeg, want het vast blijven hangen op wissels is daardoor nu over bij Jeroen.
Áls er een alternatief dekseltje komt van Artitec, zal dat er m.i. ook zo komen uit te zien.


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Noordwaarts op 25 December 2016, 19:35:59
M.a.w.: de constructie van de tandwielkast zit eigenlijk net iets te laag voor een 3-railmodel?

mvg,
Gert


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Jakop de Bruin op 25 December 2016, 20:42:40
Vermoedelijk wel. Een vliesje styreen er over gaat volgens Jeroen niet passen.
Ik plaats straks wel even een foto ter illustratie.


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Noordwaarts op 25 December 2016, 21:36:30
Is C-rail van Märklin net even iets lager dan K-rails?
Zou het kunnen dat het prototype bij Artitec wel op C, maar niet op K-rails is uitgeprobeerd?

mvg,
Gert


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Jakop de Bruin op 25 December 2016, 22:09:09
Weet ik niet, maar lijkt me ook niet. Ook bij C-rail moet bij wissels de sleper over de railstaaf heen.


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Jakop de Bruin op 25 December 2016, 23:02:52
Nog even ter illustratie een foto van Jeroen die de onderkant heeft afgevijld.

(http://upload.modelspoorwijzer.net/user/27/24-12-2016_Plan U_Jeroen_1482699746.jpg) (http://upload.modelspoorwijzer.net/user/27/24-12-2016_Plan U_Jeroen_1482699746.jpg)


Titel: Re:Station Waldijk 2.0
Bericht door: Jakop de Bruin op 27 December 2016, 23:22:55

Nog even hier op terugkomend. Hoezo ech nie?
Nu geloof ik wel dat er in 20 jaar uiterlijk bij revisies wel iets is veranderd, maar wat dan?
Wat is dan wel het tijdsvenster waarin de 128 past zoals Artitec hem neerzet?


Titel: Re:Artitec plan U
Bericht door: hubertus op 28 December 2016, 07:56:55
Hët eerder gememoreerde 1e klasse cijfer in de blauwe reclameband. Dat is vóór de jaren 90 echt fout. Wanneer precies weet ik niet. Voor de meesten vermoedelijk een onbeduidend detail, vandaar de knipoog.
Ik denk dat er met de roken en niet-roken afdelingen in die tijd ook is geschoven, maar dat weet ik niet zeker.
Ook wat andere huisstijl-details heb ik wat twijfels bij, maar zitten in de categorie 'zou incidenteel kunnen voorkomen'.

Deze versie heeft in elk geval nog een periode gekend waar het mogelijk wel zo reed, de andere gele uitvoeringen zijn wat dat betreft slechter af.


Titel: Re:Artitec plan U
Bericht door: Jakop de Bruin op 28 December 2016, 09:45:50
Daar wordt ik inderdaad niet zo warm van net als van die ontbrekende blauwe balkjes  ;D
Zo precies kijk ik dan ook weer niet, al zal ik geen Railion in de jaren 80 laten rijden of een 1100 in de jaren 00  ;)


Titel: Re:Artitec plan U
Bericht door: hubertus op 28 December 2016, 10:49:36
Ik denk niet dat ik hem om die reden zou laten liggen, maar als ik een plan U had willen hebben, zou ik wel teleurgesteld zijn geweest in het resultaat. Juist omdat ik die zwarte 1 op een blauwe ondergrond zo lelijk vindt (ook in het echt dus).
Deze uitvoering heeft tenminste grosso modo nog zo gereden, al is het wat later dan Artitec aangeeft. Maar de andere gele uitvoeringen kloppen op dit punt echt niet.
Als je jezelf afficheert als producent van "high end" modellen en een bijbehorende prijs vraagt, vind ik dit soort slordigheden (maar ook zoiets als jouw draaistelprobleem) niet kunnen.
Andere fabrikanten zijn om minder gevierendeeld.  ;D


Titel: Re:Artitec plan U
Bericht door: Jakop de Bruin op 28 December 2016, 11:58:14
Mee eens, het draaistel probleem is m.i. een grove fout, ik mag aannemen dat de stellen getest zijn op meer dan een ovaal en zowel op K- als C-rail...
Qua uitvoering met zwarte eenen zou men dat beter het werkelijke tijdsbestek kunnen vermelden waarmee dat klopt.
Overigens zit 1 van de zwarte eenen zeker voor de helft in het geel en dus zijn het slechts 1,5 eenen in het blauw  ;D


Titel: Re:Artitec plan U
Bericht door: hubertus op 28 December 2016, 12:23:45
 ;D ;D
Die halve zwarte een duidt erop dat de reclamebanen ook niet al te jofel zijn geplaatst (verkeerde plek en/of te schuin en/of de cijfers zitten te hoog), oorspronkelijk zaten er gewoon geen halve of hele eenen in het blauw.
Maar daar heb ik verder niet uitgebreid naar gekeken.

Wat dat testen betreft, ik heb een paar maanden geleden de stellen op de beurs in Houten zien rijden. Bij die snelheid heb jij echt geen probleem meer dat je niet over het wissel komt. Misschien was dat ook de testsnelheid.  ;)


Titel: Re:Artitec plan U
Bericht door: Bert Sprinter op 28 December 2016, 17:05:02
... ik mag aannemen dat de stellen getest zijn op meer dan een ovaal en zowel op K- als C-rail...

Over ´aannemen´ gesproken, ik kan me herinneren dat ik Artitec eens gevraagd heb of de DE 2 door een Fleischmann R1 bocht kon, dat wisten ze niet en toen hebben ze speciaal een FLM R1 cirkel op de grond gelegd om het voor me uit te proberen  ;D

Het ging net maar de bakken raakten elkaar. Daar hadden ze dus ook helemaal niet naar gekeken. Dus ... wie weet wat ze wel of niet controleren.

Ze zijn onder behoorlijk onder druk gezet om de eerste levertermijn te halen dus misschien hebben ze de 'probleempjes' maar voor lief genomen.

Heb je nog contact gehad met Artitec? Ben toch benieuwd naar wat ze er zelf van vinden.

Bert Sprinter


Titel: Re:Artitec plan U
Bericht door: Sander Lageveen op 28 December 2016, 17:10:52
Het is bijzonder jamner dat een dergelijk treinstel te kampen heeft met deze rij-eigenschappen. Zeker bij de prijs van deze treinstellen.

Zoals op de meeste banen rijden ze belachelijk hard, de test rondjes in Houten gingen mij ook te hard inderdaad.

Worden deze problemen ook op andere fora besproken of wordt dat gecensureerd?


Titel: Re:Artitec plan U
Bericht door: Jakop de Bruin op 29 December 2016, 00:42:46
Heb je nog contact gehad met Artitec? Ben toch benieuwd naar wat ze er zelf van vinden.

Ja, maar was nog niet in de gelegenheid dat hier te posten.

Citaat
Beste Jakop,
 
Wij zijn tot dezelfde conclusie gekomen.
Wij zijn er mee bezig om een elegantere oplossing te vinden.
Maar afgefreesde plaatjes of dunnere trek je niet zo maar tevoorschijn.
 
Met vriendelijke groet en een fijne jaarwisseling gewenst
 
Artitec Services

Men gaat dus kennelijk werken aan een dunner dekseltje (met gaten?) als vervanging, tenminste zo lees ik het. Dat ze die niet uit een bureaula trekken snap ik. Mijn inschatting is toch wel 2-3 maanden, maar dat komt geheel en al uit mijn duim  ;)


Titel: Re:Artitec plan U
Bericht door: Jakop de Bruin op 29 December 2016, 00:45:39
Worden deze problemen ook op andere fora besproken of wordt dat gecensureerd?

Ga ik niet van uit Sander. Jeroen Water heeft het onderwerp op BNLS in het Plan U draadje gemeld en dat heb ik op 3rail ook gedaan. Overigens was daar al eerder iemand die vertragingen op C-rail wissels melde.


Titel: Re:Artitec plan U
Bericht door: Joran op 29 December 2016, 00:53:49
Je zal wel gelijk hebben met die tijd. E.e.a. za best wat tijd kostten dat geloof ik. Maar wat ik jammer vindt, is dat ik het idee kreeg dat ze heel goed voorbereid waren met de versies, jaartallen, alle wijzigen e.d.. En dat dan toch e.e.a. niet lijkt te kloppen. Vishaken op de 113, de blauwe vakjes en 1e klas nummering op de 128. En dan ook nog dit voor de Marklin rijders (maar dat is dan van technische aart). Het lijkt inmiddels wel alsof ze RockyRail en LsModels te snel af wilden zijn.

Ik ben er nog niet uit of ik een model ga kopen en welke het dan wordt, de 113 en 128. Ik heb van een nauw betrokkene gehoord dat beide in 1981 ook zo hebben gereden. Ondanks dat dat niet zo vermeld is. Omdat de 113 in dat jaar voor een beurt naar binnen ging. En de 128 er uit vandaan kwam. M.a.w. ze hebben beide niet het gehele jaar, 1981, gereden. Waarzijnlijk zal ik wel een treinstel aanschaffen, omdat ik het vooral belangrijk vindt, dat ze de tijdgeest uitstralen, en dat doen ze zonder meer.


Titel: Re:Artitec plan U
Bericht door: hubertus op 29 December 2016, 12:00:21
Maar wat ik jammer vindt, is dat ik het idee kreeg dat ze heel goed voorbereid waren met de versies, jaartallen, alle wijzigen e.d

Ik denk dat daar ook een deel van het probleem zit. Ik weet dat bij de buren in de aanloop is gewezen op wat dingen. Maar door de manier waarop daar door Artitec-betrokkenen werd gereageerd, kan ik me voorstellen dat je verder je mond houdt.  :D


Titel: Re:Artitec plan U
Bericht door: Jakop de Bruin op 8 Januari 2017, 23:14:55
Nog even een update wat betreft het afdekkapje, het antwoord van Artitec:

Citaat
De proefmodellen hadden het niet. Die waren aan de onderzijde bij de tandwielen open.
Is vervolgens aangepast met gevolg dat het klepje wat dikker is geworden en het slanke K-wissel op de puncto's raakt.
Je kunt het motorrijtuig of het afdekklepje naar ons opsturen. Wordt het door ons afgeslepen.
Langskomen in Amsterdam kan ook. Oude klepje dient wel te worden ingeleverd.

Geen tijd om langs te gaan, had me wel leuk geleken, dus maar opgestuurd. Als ik het goed lees krijg ik niet 'mijn eigen' kapje gefreesd terug, maar al één ze die klaar hebben liggen, maar willen ze die van mij wel hebben om aan volgende opstuurders gefreesd te kunnen leveren.
Afschuren net als Jeroen had ik ook zelf kunnen doen, maar ben benieuwd hoe ik hem van Artitec terug krijg en zal die ook hier tonen.
Op zich wel een correcte oplossing, maar wel 'een beetje dom' om zonder deksel te testen  ;D


Titel: Re:Artitec plan U
Bericht door: Jakop de Bruin op 12 Januari 2017, 21:24:38
Vandaag kreeg ik per post het dekseltje van de Plan U terug van Artitec.
Dunner gefreesd naar de dikte die Jeroen eerder ook al aangaf.

(http://upload.modelspoorwijzer.net/user/27/21-01-2017_Plan_U_01_1484248933.jpg) (http://upload.modelspoorwijzer.net/user/27/21-01-2017_Plan_U_01_1484248933.jpg)

Ik weet dat hij gefreesd is, en kan dat aan de binnenkant ook zien aan hele kleine braampjes, maar als je bovenstaande foto ziet zou je niet zeggen dat dit verbouwd is.
Een prima oplossing Artitec!!  (y) Blij mee!


Titel: Re:Artitec plan U
Bericht door: Mispoes op 12 Januari 2017, 23:53:03
Gisteren 2 Plan U's op bezoek gehad die mij een Benelux van Pokie kwamen brengen:
(http://upload.modelspoorwijzer.net/user/88/CIMG8141_1484257850.JPG)

Schitterende modellen geworden, vooral die rode met grijze deuren.  (y)