Op de vorige bladzijde heb ik geschreven over de mogelijke aanschaf van een V 100 met sound van Roco. Deze loc komt binnenkort. Ik heb al een V 100 met sound, maar die heeft beperkte functies. Ik heb een poosje zitten afwegen, maar toch besloten geen nieuw V 100 te kopen.
Wel heb ik een V 60 met sound van Piko gekocht. Die van Esu was me te duur (ongeveer 400 euro). Een V 60 heb ik al van Roco, maar die is zonder sound. Dit is de Piko-loc:
De loc ziet er goed gedetailleerd uit, loopt prachtig en de sound, met maar liefst 28 functies, is mooi. Hier met twee fraaie, maar peperdure ketelwagentjes van Exact-train. Op de zijkant van de ketel zitten schildjes met opdruk. Het merklogo Esso is dus niet op de ketel gedrukt.
Exact-train brengt een groot aantal ketelwagentjes uit in 24m3- en 30m3-uitvoering. Zie hun site. Ze zijn in sets van twee te koop, maar ook los. En erg duur: ongeveer 49 euro per wagentje. Dat is natuurlijk niet leuk meer. Misschien koop ik er nog eentje, maar dan is het wel klaar. Gekend prijzige merken als Brawa en Esu vragen voor hun tweeassige ketelwagentjes 15 tot 20 euro minder.