De kerk is inmiddels bijna af. Is vervuild, ramen zitten er in. Alleen het glas in lood nog. Maar dat komt wel. Eerst andere dingen. Module bakken. Van de zomer begonnen wat bakken te maken. Gewoon recht toe recht aan. Maar gaande weg kwam ik er achter dat dit het niet was. Ik wilde de vorm van het landschap al in de bakken hebben. Ik ben daarom opnieuw begonnen een beetje op de manier zoals
Huib Maaskant ook laat zien. Hier een lekker wazige foto.
Ik ben enigszins uitgegaan van de Fremo maten (dijklichaam, sloten, gaten om modules te koppelen etc.) voor de modules. Waarom het wiel opnieuw uitvinden
Vanmiddag de modules afgelakt in een antraciet kleur. Benieuwd hoe snel dat droogt. Vorige keer wilde dat voor geen meter. Moet nog wel een laagje hebben. Vanaf volgende week twee weken vrij. Dan hoop ik wat meters te kunnen maken. Ik heb via Marktplaats een Proxxon Thermocut gekocht. Daarmee kan ik het polderlandschap uit piepschuim snijden. Er moet ook nog in de rechthoekige bak een bruggetje komen. Nu vind ik het lastig om maten te bepalen van een foto dus ben in de buurt op zoek gegaan naar een vergelijkbare brug en vond deze:
Deze bevindt zich in de museumlijn tussen Hoorn en Medemblik. Bijkomend voordeel is dat je er makkelijk bijpunt (geen sloten en hekken) en dat de kans dat je doodgereden wordt praktisch nihil is. Kortom daar gaan we eens langs om wat maten te meten en stenen te tellen :-)