Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 24   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Rekerdam  (gelezen 247871 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #165 Gepost op: 17 November 2018, 09:24:22 »

Na wat met groen te zijn bezig geweest, wat niet helemaal goed ging. maar verder met wat anders  Smiley

Bovenleiding. Ook in Rekerdam moet bovenleiding komen. Nu had ik al eens een enkelsporige mast van Sommerfeldt gekocht. Maar dat is het toch net niet. De masten zijn wat grof, weinig details en de verhoudingen kloppen niet, i.v.m. de Duitse rijdraden die er op moeten passen. Messing solderen had ik nog nooit gedaan, dus de nodige nieuwe krachttermen zijn uitgevonden, maar het resultaat mag er inmiddels wel zijn al zeg ik het zelf  Smiley

Links Sommerfeld, rechts zelfbouw.



De isolator brug is nu nog van Sommerfeldt, maar daar ben ik niet helemaal tevreden over. Eens zien hoe we dat gaan mooier kunnen maken. De trekstang moet er nog aan vast worden gemaakt en er moet nog een voet onder. Genoeg wielen om uit te vinden dus  Grin
« Laatste verandering: 17 November 2018, 09:26:24 door Joran » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8743


WWW
« Antwoord #166 Gepost op: 17 November 2018, 09:46:41 »

Leuk, ziet er een stuk beter uit dan de Sommerfeldt  Duim omhoog

In mijn "Franse" tijd heb ik ook wat masten in elkaar geknutseld, toen heb ik voor de trekstang een gaatje met diameter van de trekdstang geboord in de mast. Dus dwars door het profiel heen, door en door. Zo te zien doet Sommerfeldt het ook op die manier. Daarna kun je het solderen, vijlen en schilderen en zie je er niets meer van, terwijl het toch stevig is. Je moet wel een kolomboormachine hebben of een vaste hand.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #167 Gepost op: 17 November 2018, 10:59:51 »

Dank je Huub! Dat wordt dan de vaste hand  Smiley

Was ook mijn bedoeling om het zo te doen, omdat je dan meer ‘vlees’ hebt waar je tin aan kan hechten.
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #168 Gepost op: 23 November 2018, 12:42:28 »

En het eerste groen zit er weer op. De paaltjes plaats ik later, is toch handiger met het begrassen. Ook de bovenleiding mast van een voet en trekstang voorzien. Defintieve isolatorbruggen komen nog.

Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8902


268*


WWW
« Antwoord #169 Gepost op: 23 November 2018, 13:04:25 »

Wat een aparte positie van die bovenleidingmast. Speciale reden?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #170 Gepost op: 23 November 2018, 13:19:08 »

Wat is er apart aan?
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17392


315*


« Antwoord #171 Gepost op: 23 November 2018, 13:21:05 »

Zou de paal aan de buitenzijde van het spoor niet logischer zijn?

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #172 Gepost op: 23 November 2018, 13:23:30 »

Nee hoor, want dan moet ik mijn schouwpad slopen  Smiley


Daarbij lijkt het me niet logisch met het afbuigende spoor in gedachte. Zou wel met een drukpijp kunnen natuurlijk, maar vraag me af of dat "handig" is/goed werkt.
« Laatste verandering: 23 November 2018, 13:25:48 door Joran » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8902


268*


WWW
« Antwoord #173 Gepost op: 23 November 2018, 13:25:43 »

Dáár staan ze over het algemeen dan ook  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #174 Gepost op: 23 November 2018, 13:27:37 »

Heb met Sander samen heel veel foto's en situaties bekeken qua bovenleiding. En onze conclusie is... dat er bij de NS geen logica is. Voor alle regels bestaan bijna wel uitzonderingen :-)

[Update]
Zie hier een mast tussen de sporen. Dat kwam daar zo uit. Net als hier Grin Maar goed in tegenstelling tot het eggie staat deze niet in beton gegoten. Ik kijk nog wel hoe ik verder ga.
« Laatste verandering: 23 November 2018, 13:45:32 door Joran » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8902


268*


WWW
« Antwoord #175 Gepost op: 23 November 2018, 14:21:02 »

Snap ik wel, maar bij jouw staat er niet iets in de weg en in je videovoorbeeld wel  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #176 Gepost op: 23 November 2018, 14:38:17 »

Jawel hoor  Grin



Even zonder dollen, weet iemand een voorbeeld waarbij de mast wel aan de buitenkant staat en er een drukpijp wordt gebruikt? Want ik zie het wel op rechte stukken om de rijdraad te laten zigzaggen. Maar ik ken geen voorbeeld waar het wordt gebruikt voor een boog of een wissel.

Nadeel is ook wel als ik dat besluit te doen ik voorlopig nog lang niet verder kan met de groenvoorziening.
« Laatste verandering: 23 November 2018, 14:41:16 door Joran » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8902


268*


WWW
« Antwoord #177 Gepost op: 23 November 2018, 14:44:39 »

De paal staat in de weg voor de vrijbalk  Grin

Ik zal eens kijken of ik dat kan vinden. Volgens mij vrij normale situatie
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8743


WWW
« Antwoord #178 Gepost op: 23 November 2018, 15:23:35 »

In Barneveld Noord staan de masten met drukpijpen aan de binnenkant van de boog, in Coevorden staat een mast met drukpijp aan de binnenzijde van het wissel.
Krijgt het meest rechtse spoor ook bovenleiding? Zo ja, dan zou ik voor typisch op die plek een portaal gebruiken in plaats van enkele masten.
Al kan het op zich wel wat je doet, iets andere situatie, maar wel de mast tussen de sporen, zie Nieuw-Amsterdam
Het voorbeeld uit de video is een heel ander bovenleidingsysteem, dat kun je niet een-op-een vertalen in het systeem dat jij op je baan toepast.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #179 Gepost op: 23 November 2018, 16:52:56 »

Zo beter?



Weet nu even niet hoe verder  Huh?

Misschien op deze plek toch maar een portaal maken. Wat is dan beter een normaal portaal met Y-steun, of toch 1 met een frame er in? En je krijgt dan bij een van de twee sporen het portaal niet haaks op het spoor staat. Is dat een bezwaar? Twee enkele masten kan natuurlijk ook.
« Laatste verandering: 23 November 2018, 17:08:43 door Joran » Gelogd
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 24   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Rekerdam
« vorige volgende »
Ga naar: