Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 24   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Rekerdam  (gelezen 247753 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #180 Gepost op: 23 November 2018, 17:09:51 »

Even een lelijke impressie gemaakt  Grin

Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #181 Gepost op: 23 November 2018, 17:37:00 »

Zoiets is inderdaad wat ik zelf zou doen. Maar ieder zijn smaak natuurlijk. Er kan veel op dit gebied.
Als trouwens het meest linkse spoor ook onder de draad komt, heb je op dit punt al drie draden, dus normaal gesproken ook drie trekstangen/drukbuizen en drie isolatoren bovenop.
Hier nog een voorbeeld van wat ik bedoel. Ik zou dan inderdaad met zo'n frame gebruiken.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8894


268*


WWW
« Antwoord #182 Gepost op: 23 November 2018, 17:43:40 »

Zo beter?

Logischer denk ik en ben het met Huub eens dat hier een portaal nog logischer zou zijn à la wat je net tekent  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #183 Gepost op: 23 November 2018, 17:44:45 »

@hubertus Of het spoor op de impressie meest rechts ook onder de draad komt weet ik nog niet. Twijfel ik nog over.

@Jakop de Bruin Gelukkig heb ik nog Humbrol 60 staan voor een mooi rood portaal  Grin
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8894


268*


WWW
« Antwoord #184 Gepost op: 23 November 2018, 17:46:42 »

 Grin  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #185 Gepost op: 7 December 2018, 10:03:01 »

Gebeurt even niet zoveel in Rekerdam, maar wel een isolatorbrug gemaakt:



De isolatorbrug is van Wim Mesu. Gesoldeerd op twee hoekprofieltjes van 1mm x 1mm. Hij is (bij genoeg belangstelling) van plan een apart etsplaatje te maken met isolatorbruggen. Dus wie nog Nederlandse bovenleiding gaat maken...  Grin
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #186 Gepost op: 7 December 2018, 17:15:10 »

Overigens heren critici (Gert en Jakop), wat vinden jullie van de schakelkasten daar in het midden? Daar laten of toch ergens aan de buitenkant plaatsen?
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8894


268*


WWW
« Antwoord #187 Gepost op: 7 December 2018, 17:29:58 »

Nee hoor, prima plaats  Duim omhoog
Alleen zorgen dat de deuren niet open gaan richting spoor i.v.m. de veiligheid
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #188 Gepost op: 24 December 2018, 14:20:26 »

Bovenstaande enkelsporige mast heb ik opnieuw gemaakt omdat de mast bovenin door het vele vijlen (door het nog leren solderen  Grin) smaller was geworden dan 2,5mm. Tevens een eerste portaaltje gemaakt voor op de hoekmodule:



Volgende wordt het eerst volgende portaal (gezien vanaf het inrijden van het station), waar hierboven nog een enkele mast staat. Dit moet een portaal worden inclusief frame.
« Laatste verandering: 24 December 2018, 17:20:52 door Joran » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #189 Gepost op: 26 December 2018, 21:06:34 »

Mooie mast.  Duim omhoog
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #190 Gepost op: 5 Januari 2019, 15:48:39 »

@hubertus Dank!

Ondertussen bezig met het eerste portaal. Meeste tijd is gaan zitten in het denkwerk over wat de handigste manier is om het te solderen. De volgorde die ik nu gehanteerd heb is eerst de verticale u profielen aan de dwarsliggers solderen. Dan pas de dwarsliggers aan de staanders. Ben er nog niet uit of ik de rest van het frame van styreen (zoals op de foto hieronder) ga maken of van messing. Solderen wordt hem sowieso niet, omdat ik te bang ben dat nabijgelegen soldeerverbinding daar last van gaan krijgen.:



Ook wat eerste 2mm glasvezels geschoten. Er moeten nog zeker 3 lagen vezels overheen.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #191 Gepost op: 5 Januari 2019, 15:58:52 »

Ik heb in het verre verleden ook dit soort masten gemaakt (wel een stuk minder mooi, van oude rails), maar eigenlijk nooit last gehad van loslatende bestaande verbindingen. Je hebt lokaal best veel warmte nodig om de soldeerverbinding tot stand te brengen, maar dus ook om weer los te krijgen. Eventueel kun je een prop natte watten op de nabijgelegen verbinding leggen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8894


268*


WWW
« Antwoord #192 Gepost op: 5 Januari 2019, 16:40:04 »

Netjes Joran. Erg realistisch!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #193 Gepost op: 5 Januari 2019, 17:16:16 »

Dank hubertus en Jakop!

@hubertus Die natte watten is nog wel een idee. Misschien toch eens proberen morgen.

@Jakop Ja het is wat werk (en eigenlijk nog best leuk als je het eenmaal door hebt), maar je gaat straks wel in een oogopslag zien dat het een Nederlandse baan is.
« Laatste verandering: 5 Januari 2019, 17:32:09 door Joran » Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 590


« Antwoord #194 Gepost op: 11 Januari 2019, 11:20:37 »

Omdat een foto met wat materieel ook wel leuk is. Hier maar even de enige aanwinsten van 2018:



Gelogd
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 24   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Rekerdam
« vorige volgende »
Ga naar: