Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 24   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Rekerdam  (gelezen 229190 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #255 Gepost op: 11 Juni 2019, 13:08:49 »

Het pinkster weekend gebruikt om wat te experimenteren met bielzen kleuren i.c.m. ballast wat ik nog had..

En nu?  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #256 Gepost op: 11 Juni 2019, 13:10:54 »

Ja goeie!

Links is heel fraai. Echt steen. Is moderner denk ik. Terwijl rechts meer richting het riviergrind gaat wat vroeger werd gebruikt en veel op zijlijntjes voor kwam.

Over het kleuren van de bielzen ben ik tevreden. Deed eerder alleen een drybrush met zwart. Dat klopte toch niet echt. Rechts kan overigens nog wel een waasje met de airbrush gebruiken.
« Laatste verandering: 11 Juni 2019, 13:13:32 door Joran » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #257 Gepost op: 11 Juni 2019, 13:28:40 »

Ik zou voor links gaan, persoonlijk vind ik rechts te licht.  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #258 Gepost op: 14 Juni 2019, 13:17:54 »

Snap ik! Ik neig ook steeds meer naar links. Hoewel rechts wel donkerder nog zou worden met een airbrush (die ik nog moet aanschaffen). Maar goed. Ik hoef nog niet te kiezen. Ben ondertussen met electronica bezig. Nog nooit gedaan. Gelukkig heb ik iemand die me er een beetje bij helpt  Duim omhoog:



Volgende stap is om alle zwarte draden samen te laten komen op een stukje strokenprint. Morgen eens naar kijken.
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #259 Gepost op: 6 Juli 2019, 17:56:21 »

Tijdje terug verder gegaan met de bedrading en het configureren van een Digikeijs servo decoder. Tof, om je wissels om te zien gaan  Smiley Zo ver was ik met het vorige baantje nog niet. Omdat ik de rails en bielzen nog wil kleuren, en dat met de kwast een hels karwei is (plus je smeert de houtnerf snel dicht) het volgende maar eens aangeschaft (stond al lang op de verlanglijst). Komende tijd lekker oefenen:

Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #260 Gepost op: 11 Juli 2019, 21:29:19 »

Mijlpaal! Ik kan rijden!

We klooien rustig verder met de bedrading. Vandaag eindelijk wat montagedraad in diverse kleuren binnen, zodat ik verder kon (och die mensen verdienen ook een vakantie Smiley). Dit is de linker module van het station, waar geen wissels en seinen op komen. Achter in de module heb ik links en rechts een speakon connector gemaakt. Hierop kan ik 2 voedingen aansluiten (1 voor het spoor en 1 voor de wissels, seinen en verlichting). Deze connectors worden doorgelust op een stukje stroken print. En nu dit aangesloten was. Kan ik mijn Multimaus er eens op aansluiten en heen en weer rijden en dat werkt zowaar! Van het weekend de andere module eens doen. Gelijk eens proberen punt stuk polarisatie voor elkaar te maken.

Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #261 Gepost op: 16 Juli 2019, 07:13:28 »

Het rijden waar ik het in de vorige post over had. Was alleen op die module, module #1. Inmiddels ook module #2 verder bedraad. Onder deze module zitten ook de servo- en schakeldecoders voor de wissels en seinen en de printjes voor de puntstuk polarisatie:



Het was nog even prutsen om de puntstuk polarisatie goed werken te krijgen, maar zie hier het resultaat:

https://vimeo.com/348243674
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #262 Gepost op: 16 Juli 2019, 10:06:06 »

Wat gaan die wissels snel om  Shocked
Lijkt wel een ouderwetse wisselspoelbediening.
Kan dat ook langzamer worden ingesteld met zo'n servo?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #263 Gepost op: 16 Juli 2019, 10:22:19 »

Haha, ik geloof het wel. Via een CV op de decoder meen ik. Nog niet in verdiept. Het technisch laten werken vond ik het belangrijkst. En dat is gelukt. Zo ver was ik niet bij de vorige baan. Ik moet me nog in veel zaken inlezen. Decoders programmeren idd langzamer omzetten van de wissels etc.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #264 Gepost op: 16 Juli 2019, 12:04:17 »

Aha...dat wordt studeren! 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #265 Gepost op: 20 Juli 2019, 15:12:32 »

Ik was het geklooi met draden enzo wel even zat. Dus maar eens begonnen met het eerste portaal van de baan. Nog een hoop te doen, zoals het frame, de voeten, de L profielen op de hoeken, de isolatorbruggen en trekstangen. Maar het begin is er. Overigens komt alleen het meest rechter spoor op de foto onder de draad. Maar doordat het midden in een wisselstraat is kon ik geen kleinere mast/portaal kwijt   Grin

Gelogd
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #266 Gepost op: 3 Augustus 2019, 13:05:22 »

mooi strak portaal. Zelfbouw?
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #267 Gepost op: 3 Augustus 2019, 14:42:35 »

Jazeker! Nog lang niet klaar. Ben wel iets verder dan op de foto hierboven.
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #268 Gepost op: 7 Augustus 2019, 13:32:17 »

Vorige week wat stoepplaten opgehaald bij GM&S om het perron mee te gaan maken. Heel fraai, alleen niet helemaal haaks (waardoor een strook hele tegels aan de randen langs het perron zal verspringen. Maar aangezien er in 1981 ook nog zat perrons waren zonder witte geblokte tegels ga ik dat op die manier oplossen. Met de stoepplaten kon ik eindelijk ook de breedte van het perron gaan bepalen en het laatste stuk spoor leggen. Dat is nu gedaan  Duim omhoog

Gelogd
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #269 Gepost op: 7 Augustus 2019, 16:50:36 »

Ziet er goed uit..!! Duim omhoog

Zijn je modulebakken 120x60cm?? En de breedte van je perrons??
Gelogd
Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 24   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Rekerdam
« vorige volgende »
Ga naar: