Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 88 89 [90] 91 92 ... 166   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1015238 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1335 Gepost op: 23 Oktober 2020, 11:27:19 »

Nou ja, ik ken de journalist niet, maar zat er soms een bollenwagen in de trein, dat zou wel een en ander verklaren. Alles wat eruitziet als een ketel, heeft tenslotte gevaarlijke stoffen in zich.  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #1336 Gepost op: 25 Oktober 2020, 10:46:03 »

Gelukkig beschikt de werkplaats over een ruime voorraad ASB's van Märklin, het merk wat naar mijn ervaring de beste ASB's maakt.
Ze zitten in Waldijk al onder alle denkbare merken materieel van Artitec, Piko, Roco tot Mehano met zeer bevredigend resultaat.
Dus ook nu zijn deze gemonteerd om de wielen van de Roco 1204.



Het is even zoeken en meten welk type het beste past en in dit geval is dat de 7153.
Inmiddels is de 1204 weer in dienst gesteld  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #1337 Gepost op: 26 Oktober 2020, 19:52:29 »

Bouwpakketje!  Grin

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1525


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1338 Gepost op: 26 Oktober 2020, 21:49:36 »

Dat zijn een boel Kibri's bij elkaar! Ga je rijtjes bouwen?
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #1339 Gepost op: 27 Oktober 2020, 20:05:46 »

Jazeker! Een blok van 8 woningen.
Daarvoor heb ik in de loop der tijd 4 bouwdozen Kibri (3)8323 gekocht en het moet er nu maar eens van komen.
De 2 huizen zouden naar origineel Nederlands voorbeeld zijn en Kibri zegt zelf op de dozen dat het in de Bussardstraat in Geleen zou staan.



Dat is wat lastig, want de Bussardstraat bestaat niet in Geleen, maar het voorbeeld staat werkelijk wel in Geleen.
In de Kummenaedestraat staan twee voorbeelden die mogelijk de inspiratie zijn geweest van Kibri.
Onderstaande zijn duidelijk twee verschillende woningen met eigen kleur metselwerk, maar qua indeling van de gevel en de deur in het midden (mogelijk een berging) is wel eenzelfde bouw als het model.



Het andere voorbeeld staat bijna aan de andere kant van de lange straat lijkt wel als één gebouw opgetrokken en aan de kleuren van de kozijnen te zien is de scheiding boven echt in het midden van het raam boven de bergingdeur.
De voordeuren lijken hier ook meer op het bouwpakket.



Beide voorbeelden liggen echter ingeklemd tussen andere bebouwing terwijl Kibri er een vrijstaande twee-onder-een-kap van heeft gemaakt.
In Waldijk wordt het dus een acht-onder-een-kap.
De voor- en achtergevel zijn hierboven al samengevoegd tot één lang geheel.
De grootste uitdaging zal het dak zijn om daar een moeie aansluiting te krijgen.
« Laatste verandering: 27 Oktober 2020, 21:16:23 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #1340 Gepost op: 27 Oktober 2020, 21:55:04 »

Hé, wat leuk! Hoe heb je dat ontdekt? Heel Geleen met Streetview afgestruind?   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #1341 Gepost op: 27 Oktober 2020, 22:04:03 »

Die deur in het midden is denk ik niet zozeer een bergingsdeur, maar een deur die toegang verschaft (middels een lange gang) tot de achtertuinen. Aangezien er achter de tuinen bebouwing is (garageboxen, bereikbaar via de Kwistaartstraat) is er geen andere mogelijkheid om anders vanuit de achtertuin op straat te komen. En met je fiets door de woonkamer moeten is ook zo wat...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #1342 Gepost op: 27 Oktober 2020, 22:07:25 »

Nee, dat heb ik hier vandaan  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1343 Gepost op: 27 Oktober 2020, 22:21:10 »

Overigens komt die "Bussardstraße" van Kibri ook niet helemaal uit de lucht vallen*... Dat betekent natuurlijk "Buizerdstraat", en direct naast de Kummenaedestraat ligt een hele collectie straten met vogelnamen (Kievitstraat, Meeuwenlaan, Patrijsstraat), dus het is wel duidelijk dat Kibri de huizen in die wijk wilde situeren, maar wellicht voor een fictieve naam heeft gekozen omdat ze niet één op één overeenkomen.

Met al dat nijvere en vlijtige onderzoek bij Kibri is het dan wel weer jammer dat niemand even gecheckt heeft hoe je Geleen spelt... Cool.

*Pun intended Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #1344 Gepost op: 1 November 2020, 11:54:10 »

Hoe dan ook, het rijtje van 8 geschakelde woningen komt in Waldijk te staan  Grin

De muren zijn geschilderd met Humbrol 70 matt en in principe wilde ik die gaan voegen net zoals ik met het trafo-huisje heb gedaan met Heki straßenfarbe, en omdat ik toch kopgevels genoeg heb, maar een proefje opgezet.

Kennelijk hebben we een probleem met uploaden van foto's want ik krijg een ERROR.  Shocked

De foto's komen eventueel later nog, maar de conclusie is dat ik geen voegen ga kleuren.
Het is te opvallend en als je in werkelijkheid op afstand naar woningen kijkt, zie je de kleur van de voegen ook niet.

En dat brengt me dan op het punt dat ik inmiddels 'om' ben en de Kibri's toch wat meer op de achtergrond ga zetten.
Dat betekend dat het stratenplan van Waldijk op de schop moet en de brouwerij en brandweerkazerne (Tillymodels) waarschijnlijk niet terugkomen in het nieuwe plan.
De kazerne was nog niet aangeschaft en de brouwerij zou zelfbouw worden, dus daar geen man overboord.

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #1345 Gepost op: 1 November 2020, 13:09:26 »

Sydborg Bryggeri zit plotseling een nieuwe afzetmarkt.  Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #1346 Gepost op: 2 November 2020, 08:18:24 »

Kennelijk hebben we een probleem met uploaden van foto's want ik krijg een ERROR.  Shocked
Dan ben ik gelukkig niet de enige  Grin

Deze error:
Citaat
Error bij het kopieren van het bestand!

Usage

mvg,

Matthijs
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #1347 Gepost op: 9 November 2020, 20:09:03 »

De foto's komen eventueel later nog, maar de conclusie is dat ik geen voegen ga kleuren.

Bij deze dan nog even; in gesmeerd met Heki straßenfarbe



en daarna behandeld met een drybrush met de kleur van de stenen



Zoals gezegd, mij te opvallende voegen, zeker op afstand.

Inmiddels zijn we wat verder:



Het zijn wel erg veel raampjes!!  Shocked

en nog een foto vanaf perron 2 toen gisteren een Koploper halterde.



Erg stil op het perron...was er ook een pandemie in de jaren 80? 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #1348 Gepost op: 14 November 2020, 09:41:01 »

Er was zeker een pandemie in de jaren 80. Deze stond bekend als: 'Torenhoge rentes'. Mensen hadden dus gewoon geen geld om de trein te nemen. Fietsen was het devies. Grin Grin
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #1349 Gepost op: 15 November 2020, 14:34:02 »

Dát zal het zijn  Grin

Ondertussem zijn er een paar nieuwe aanwinsten in Waldijk aangekomen.
Uit de uitverkoop van Dekoploper(.nl) een Roco railreinigingswagen.
Moet nog verdrieraild worden (als dat überhaupt lukt), maar dat is nog een projectje.



En omdat je deze bussen in de jaren 80 bij bossen zag rijden (en ook de Hanomagversie er van) een Brekina Starmada Mercedes L206.



Een ontzettend mooi gedetailleerd model wat zo out-of-the-box is voorzien van spiegels. gekleurde richtingaanwijzers en redelijk realistische koplampen. Dat zie je wel anders...
Echter, midden onder de auto zitten 2 pijpjes waarmee het ding in pennetjes van de verpakking past.
Dat ziet er niet uit en zal een dremel aan te pas moeten komen.

Nou weer verder aan het huizenblok!
« Laatste verandering: 15 November 2020, 19:09:38 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 88 89 [90] 91 92 ... 166   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: