Wat nu
Wordt Waldijk omgetoverd naar Wøldijk?
Hoe het zit lees je
hier.
Naast deze nieuwe aanwinsten kwamen er ook 2 Pola gebouwen, die in omgebouwde vorm, zullen terugkeren in Waldijk en nog een heel speciale aanwinst die ik nu nog niet laat zien, maar t.z.t., als het perron in het afwerkstadium is, vanzelf tevoorschijn komt...
De laatste klus in Waldijk, die nog niet helemaal af is, wil ik nu laten zien.
Nu ik met Koploper de trein rij, begon me te irriteren dat de rijwindows, het log (als ik die wilde zien) en het overzicht locomotieven steeds over mijn baanplan opende waardoor die niet meer te zien is. Het idee kwam op om een 2
e scherm te gaan gebruiken.
Nu had ik nog een klein scherm staan en die eerst maar eens gepakt om te testen
Dat werkt wel, echter kan het baanplaan alleen op de laptop omdat het 2
e scherm hier voor te klein bleek. Baanplan dus op scherm 1, de rest op het 2
e....
Niet echt handig... Verder kan een 2
e scherm daar ook niet op de baan staan.
Een groter scherm aanschaffen dus en hem ophangen was het idee. Waar aan dan?
Het enige wat dichtgenoeg bij is om iets aan op te hangen is het schuine dak van 50
o. Na wat meet en reken werk was de conclusie dat het wel moest kunnen.
Eerst van een schuin dak iets rechts creëren; een houten klos gezaagd en gemonteerd.
Inmiddels ook een monitor op de kop getikt: 19" en stom toevallig nog van hetzelfde merk als de laptop (het lijkt net of het zo hoort
)
Een 3D verstelbare beugel aangeschaft bij Conrad en hangen dat ding!
Het baanplaan mooi op de 2
e monitor:
en de rest van de vensters op de laptop voor m'n neus:
Nu was die vooraf niet zo gepland en rekening met een voedings- en VGAkabel die vanaf het schuine dak richting baan afdalen al helemaal niet. Toch zullen die een weg moeten gaan vinden tussen de sporen. Om de kabels boven de toegangssporen van de schaduwsatons op een veilige hoogte te houden heb ik een beugeltje gemaakt die daar voor zorgt. Dit is straks in de werkplaats, die daar komt om dat dalende/stijgende spoor te camoufleren, weggewerkt.
Uiteindelijk zullen de kabels straks visueel in het dak van de werkplaats verdwijnen.
Het beugeltje ligt hier nog los maar zal tegen de plaat worden geschroefd. De voorkant van de werkplaats zal uiteindelijk pal tegen die beugel aan staan.
Om weer te geven hoe weinig ruimte er voor de kabels is onderstaande plaatje nog vanaf de zijkant. Op de rechter sporen gaan trein van of naar het schauwstation.
Links de sporen van het 2
e schaduwstation. Er is erg weinig ruimte naast de IRM.
Er boven is het toegangsspoor van de werkplaats te zien die, zoals gezegd, de gevel op de rand van de plaat tegen het beugeltje aan gaat krijgen.
De VGA kabel die ik nu heb is lang genoeg (te lang zelfs) en geeft wat storing, vandaar dat deze nog recht naar beneden hangt. Van de week op zoek naar een iets kortere die niet stoort.
De monitor hangt nu netto 36 cm boven de baan. Ruimte zat om er onder door te kijken.
Erg blij met deze oplossing, nu de puntjes nog even op de I zetten