Dit weekend is Houten Digitaal dit jaar en vandaag volgens mij voor het eerst deze 'special' bezocht.
Voor een zoekende (her)intreder in de digitale modelbaan is er enorm veel info te halen en ook veel zeer behulpzame verenigingen aanwezig met demo-banen en info-spuiende heren.
Voor mijn herintredende collega Raymond was het -begreep ik toen ik hem sprak- wel erg veel (draden ook) t.o.v. van zijn oude Fleischmann baan c.a 40 jaar terug, met 2 trafo's en dito stroomkringen
Zelf was ik specifiek op zoek naar een laatste generatie Roco 1600-1700-1800 voor een redelijke prijs.
Naast de nieuwe (o.a. bij MTE) alleen één met sound gezien, wat ik dan weer net niet wil en wat deze dan weer duur maakte.
Wél 2 leuke auto's gescoord!
Totaal geen fan van Franse auto's, maar die reden er zat in de jaren 80, dus moeten ze in Waldijk ook hier en daar te zien zijn.
Overigens zeer nette modellen met veel details, al zullen er nog NL kentekenplaten op moeten
Beide van Norev:
- een Renault 12* -1974- staat op het doosje. Dit model werd echter van '69 t/m '80 geproduceerd en dus nog rijkelijk aanwezig in de jaren 80.
- een Citroën GS Pallas -1978- In werkelijkheid gemaakt van 1970 t/m 1986!!
* Ja....ik heb inmiddels gezien dat de linker achterband van de velg loopt....opgelost ook inmiddelsDe verdere aankopen zijn niet zo spannend, maar voor de volledigheid
Een uitbreidingsset voor de Märklin draaischijf die tweedehands vrijwel niet te vinden zijn en dit jaar nog eenmaal zijn geproduceerd vanwege de grote vraag van de winkels, aldus een mail begin dit jaar van MTE.
Nu is de schijf nog niet geplaatst op de baan, maar een paar aansluitingen extra kon ik nog wel gebruiken.
Verder een Faulhaber motortje bij de Tramfabriek gekocht met een stuk siliconeslang om de aandrijving mee te regelen.
Komen nog wel langs in een projectje.
En natuurlijk het
eerste deel in de reeks jaren 80 boeken van Frank Oude Elferink.
Ik vroeg mij af of een jaarboekenreeks niet te veel van het goed zou zijn, maar op basis wat ik nu reeds gezien en gelezen heb, is dat denk ik niet zo.
Er worden echt specifieke onderwerpen aangepakt welke in dat spoorjaar speelden.
Natuurlijk zijn er ook processen die meerdere jaren duren (in- en uitstroom materieel) die ook worden besproken en al met al ben ik blij met deze aankoop, want foto's uit die periode kan je nooit te veel hebben