Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1018099 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 5 gasten bekijken dit topic.
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #90 Gepost op: 5 Juni 2015, 08:12:17 »

Die perrons zien er te gek uit. Tot wanneer zijn deze gemetselde keermuren gebruikt?
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #91 Gepost op: 5 Juni 2015, 09:04:47 »

Geen idee Joran, maar je ziet ze nog op een hoop oudere stations.
Haarlem weet ik zeker. Van de week zag ik dat ook Uitgeest nog een klein stukje heeft.
Als je er op gaat letten zie je de meest vreemde keermuren.
Lang niet alles is met die keurige betonnen elementen gedaan.
In Uitgeest is ook een heel lang stuk van spoor 4 een gestorte? betonnen keermuur.
« Laatste verandering: 5 Juni 2015, 18:33:15 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #92 Gepost op: 5 Juni 2015, 09:20:28 »

Ah, top!

Zal eens opletten bij Uitgeest, als ik weer eens in de trein zit. Welke Auhagen plaat gebruik je? Ik heb laatst wat gekocht voor een stukje straatspoor, maar die zijn bruin. Moet ik nog even grijs maken. Wat doe jij met de voegen? Die zijn namelijk best diep.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #93 Gepost op: 5 Juni 2015, 12:11:45 »

De tegels op het perron zijn Auhagen 52223, de metselstenen van de keermuur van Kibri. Geen idee welk nr.
De stenen van het trappenhuis zijn Auhagen 52413.
Ik doe vrijwel alles met washes met terpentine, maar hoor geregeld dat anderen daar problemen mee hebben..
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #94 Gepost op: 5 Juni 2015, 13:08:50 »

Jouw geheim zal wel zijn dat je die terpentine aanlengt met regenwater.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #95 Gepost op: 5 Juni 2015, 18:32:31 »

In Waldijk regent het nooit, is geen graffiti en rijden er geen treinen als het donker is.
Overigens is het ook altijd voorjaar, maar aan dat hoofdstuk ben ik nog niet toe  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #96 Gepost op: 9 Juni 2015, 22:23:54 »

Vandaag even bij Huider geweest om wat spulletjes te halen om soortgelijke perrons te kunnen bouwen. Jij gebruikt Auhagen 52223. Ik heb 52423 meegenomen omdat ze de 52223 niet hadden. Als ik op de site van bijvoorbeeld Modelbahnshop Lippe kijk dan zie ik eigenlijk geen verschil?

Heb je de eerste rij stenen aan de buitenzijde ook hiermee gemaakt? Of met stoeptegelplaat zonder metselverband (52421)? Want met deze zijn het anders maar korte stroken die je kan gebruiken. En hoe ga je dat in de bogen doen?

Wel grappig dat ik zomers regelmatig langs Waldijk fiets als ik op de racefiets weg ben. Zal de volgende keer eens op het station letten  Wink
« Laatste verandering: 9 Juni 2015, 22:42:04 door Joran » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #97 Gepost op: 10 Juni 2015, 05:12:18 »

De eerste rij tegels is uit dezelfde plaat gesneden. 1 rij van de korte kant af zeg maar en dan de halve er af snijden.
De bocht wordt nog een uitdaging, hou deze draad in de gaten  Wink

NB het station is heel slecht zichtbaar vanaf het fietspad  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #98 Gepost op: 10 Juni 2015, 07:03:44 »

Dat zijn dan korte stukjes, of heeft jouw plaat geen naad in het midden?

Onderaan pagina 6 (bij de DE-2  Duim omhoog) heb je toch ook een stukje boog? Kan alleen niet inzoomen op de foto  Tongue
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #99 Gepost op: 10 Juni 2015, 07:56:12 »

Dat zijn inderdaad korte stukjes en die lijm ik achter elkaar zodanig dat het mooi aansluit.

Klopt, er zit nu ook een boog in en daar heb ik die buitenste rand gewoon langs gelegd. Omdat het korte stukjes zijn (4 à 5 tegels) gaat dat best.
Dan een strook gesneden in de lengte van de plaat van 1 tegel breed (die is dus afwisselend 1 tegel - 2 halve - 1 tegel - etc.)
Die is gebogen gelijmd tegen die eerste rand omdat ik de 'om en om' witte tegels ook in de boog wilde hebben.
De rest van de tegels zijn daar 'recht' tegen aan gezet.
Als ik er aan denk neem ik er nog wel eens een foto van
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #100 Gepost op: 10 Juni 2015, 09:40:10 »

Top! Heel logisch eigenlijk Smiley
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #101 Gepost op: 12 Juli 2015, 19:47:09 »

Tijdens de vakantie 'liep' ik tegen een paar Mehano kolenwagens aan op Marktplaats die ik nog niet had, maar in 1 keer de sleep op lengte konden brengen.
Een vorige eigenaar had er lading in aangebracht en sindsdien weken de bovenranden van de rest van de wagen.



Nu het vandaag wat minder weer was, kwamen de inmiddels aangekomen wagens weer in beeld. Bij inspectie bleken ook de loskleppen los te zitten (deze kunnen normaliter bewegen bij Mehano), zodanig dat ze er met het minste geringste er uit vielen. Er zaten ook nog kleppen verwisseld op de wagens bleek.
Omdat ik een geladen kolentrein ga samenstellen hoeven de kleppen niet te kunnen bewegen, dus vastlijmen is geen probleem.
Eerst alle lijmvlakken schuren en vrijmaken van rijmresten. Één van de vorige eigenaren heeft kennelijk ook een lijmpoging ondernomen.
Dan eerst de kleppen vastlijmen en daarna de bovenrand op z'n kop voorzien van lijm, de rest van de wagen er op en aandrukken en een uurtje geklemd houden.



Kost even een beetje tijd en geduld en er zijn weer 3 wagens bij voor de Waldijkse kolentrein!  Duim omhoog

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #102 Gepost op: 12 Juli 2015, 20:48:44 »

Mooi hoor. Op een dag één of twee 6400-en ervoor en je hebt een hele fraaie trein.  Duim omhoog
Zo ongelooflijk jammer dat er in DK geen Duitse kolentreinen rijden, anders kon ik mijn kolentrein mooi inzetten in Sydborg. Helaas gaat die vlieger dus niet op.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #103 Gepost op: 13 Juli 2015, 11:40:38 »

Op hoeveel wagens komt die trein?
Ben benieuwd naar de lengte.

Mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #104 Gepost op: 13 Juli 2015, 12:11:05 »

Ik heb er nu 15 stuks met 2 Liliput's 6400 er voor kom  ik op een totale lengte van 250 cm ongeveer. Of dat gaat lukken op de langste schaduwstationsporen is even testen.
In het ongunstigste geval zullen het er dan 14 worden i.p.v. 15 wagens.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: