Eerst maar de 2200....euh 2203 inmiddels
De enge SMD LEDjes heb ik aan de onderkant van de zwaailichthouders gelijmd. Eng omdat ze zo verdraaid klein zijn en als dan tijdens het inkorten van de super-dunne draadjes er één los van de LED gaat....
Voor dat soort calamiteiten had ik 4 besteld en niet 2, maar eerst geprobeerd die draad er weer aan te solderen. Dat lukte ook nog!
Om de kap met inhoud:
op het chassis te krijgen moest er nog een stukje van de printplaat af voor de decoder die overigens wel zichtbaar is door de zijruiten. Dat is helaas niet anders.
Aan de voorkant moest er ook nog een stukje af om ruimte te geven aan die weerstand die op de achterkant van het Digirails printje zit voor de zwaailicht-LEDjes.
Alles werkt zoals het moet al zittende zwaailichten op aux 6 en 7 en het rangeerlicht op aux 5 terwijl volgens de beschrijving van de Uhlenbrock onderplaat deze gesoldeerd zijn op de aansluitingen van aux 3, 4 en 5.
Ook ESU is het eens met Uhlenbrock, dus of de decoder gemapt uit de winkel kwam óf de aansluitingen toch anders zitten dan beschreven weet ik niet, maar uitmaken doet het ook niet aangezien de zaak toch anders gemapt moet worden.
Maar.....de kap gaat er niet op! Aan de voorzijde (huif) wel, maar aan de cabinezijde blijft een kier van 1 mm. Het gaat echt met een zachte 'pok' en dan ik het over. Ergens loopt iets aan, maar wat kon ik vanmiddag niet vinden. Voor dat ik het model tegen de muur ging gooien maar aan de kant gezet en aan iets anders begonnen.
Het perron. Eerst vervuilen zoals Huub al eerder opmerkte.
Het hele perron is dus gedaan met die voegpasta van Anita Decor en een dag later met een grijze Vallejo wash. De gaten die je ziet zijn voor de palen van de perronoverkapping.
Ik heb voor de Faller 120181 gekozen omdat dit soort daken ook wel in Nederland voorkwamen (of nog voorkomen). Ik heb er meer gezien, maar weet niet meer waar die staan.
Hieronder in elk geval de foto die ik een beetje als referentie gebruik.
BronNu heeft 1 x Faller 120181 acht palen onder het dak staan en een tweede daar 'aangeplakt' is geen gezicht aangezien er dan 2 sets palen vlak bij elaar staan.
Na wat meten ben ik er uit dat het in totaal 12 palen worden wat uiteindelijk neer komt op 1,5 keer het perron + 3 cm. Dan kom ik ook tot het punt waar het perron smaller wordt i.v.m. Het afbuigende spoor 1.
De palen staan op 99,5 mm van elkaar. Werkelijk geen 10,0
De 'staalconstructie' zal aangepast moeten worden en dat is hieronder te zien
Een beetje zagen en plakken en we hebben een balk voor 6 palen