Verder met het perron.
Zoals gezegd wordt het een overkapping met 2 rijen van 6 steunpalen vermaakt uit 2 bouwdozen Faller 120181.
In de originele bouwdoos is een perron voorzien met gaatjes op de juiste plaatsen van ø 2 mm. Deze heb ik uitgemeten en geboord op mijn perron en de palen er klem ingestoken.
De langsbalken heb ik verlengt (zie vorige bericht over het perron) en voorzien van de dwarsbalken. Dit is uitgelijnd op een vlakke plaat haaks vastgelijmd.
Vrijdag en gisteren (in 2 fases dus) het dakframe op de palen gelijmd.
Dat viel nog niet mee...2 handen 12 palen...daarom ook in 2 fases.
Uiteindelijk goed gelukt en zie hier het resultaat:
Links voor is ook het punt waar het perron in een boog smaller wordt, dus moet het dak stoppen of de kap ook die kromme krijgen. Dat laatste is niet onmogelijk, maar het laatste stuk zonder dak is realistisch denk ik.
Per saldo is
2/
3 overkapt en
1/
3 niet.
Op dat perron moet meubilair komen en de gulle gever van dit spul vroeg reeds om foto's
Het betreft 2 sets van Taco Models met bankjes luidsprekerpalen, afvalbakken, zandkisten, richtingborden, klok en praatpalen.
Op dit stuk perron komen 3 (verbouwde)bankjes/reclameborden, 2 afvalbakken, 1 klok, 1 zandkist, 1 luidsprekerzuil en een routebord.
De bankjes/reclameborden in de set zijn enkel. D.w.z. maar één bankje aan 1 kant. Op dit perron wilde ik bankjes aan beide kanten en dus die van styreen gemaakt volgens maatvoering van de enkele. 2 heb ik voorzien van een stationsnaam-balk.
Deze 2 bankjes krijgen ook de afvalbakken naast zich.
De luidsprekerzuil en de klok komen op het open deel en de zandkist op de kop tegen de muur rondom de trap (dat deel is in bovenstaande foto uitgenomen)
Het routebord (de gele tijden-tabellen dus) zit niet in de set en heb ik naar voorbeeld van de set van styreen gemaakt.
Rondom 1,5 x 1,5 mm staf en de plaat van 0,5 mm dik styreenplaat.
Ja...ik heb gezien dat er van het ene bord een stukje vergeten is te schilderen...inmiddels gefikst!