Houten 07-10-2017, begin van het (of mijn) modelbouwseizoen.
Het was druk in Houten. Kennelijk waren er meer die dit een goed begin vonden.
Bij Gert Frank's laatste
boek opgehaald en bij toeval daar Frank (Eemstede) en Arjen(52) ontmoet.
Leuk om nu ook gezichten bij de namen te hebben
Een behoorlijke bestelling opgehaald bij MTE
-7 airco's voor op 1700 loks (na 4/5 jaar in bestelling)
-Artitec Scharfenberg om in de toekomst mijn Sprinters te koppelen
-Fleischmann kunststof raillassen
-een paar Roco slepers
-decodertje voor in de
mABkBrekina DAF
Piko Bm
235 Naast de ACME waarmee hij samen mee in de Frans Hals gaat rijden.
Naast de Roco BM
234, die ik ook heb, gehouden en conclusie: de Piko verslaat de Roco. Subtiele ribben op het dak, mooiere wielstellen en geverfde remkranen en trappen. De laatste zijn bij Roco de kleur van de bodem.
De Piko 2342....Mooi model, jammer dat er bij de 3rail een Uhlenbrock decoder in zit i.p.v. ESU wat de 2 railers wel krijgen.
Verder zitten de meeste functies > F8 geprogrammeerd en hoe en wat zit niet bij de lok...
Op de site van Scale Trading staat wel een instructie om alle functie op F1-F8 te krijgen, dus dat komt wel goed.
Je kan wel zien dat de 2342 net uit de werkplaats is gekomen na een revisie en de 2203 er nodig aan toe is...
Kan je ze vergelijken? Natuurlijk...het zijn 2 modellen van hetzelfde grote voorbeeld. Is de vergelijking eerlijk?
Met 40 jaar tussen de ontwikkeling in feite niet. Technisch is het verschil denk ik enorm en ja, er is e.a. aan te merken op de kap van de Roco, maar in wezen valt dat best mee. Met wat eenvoudig pimp-werk kan de Roco best naast de Piko staan.
Overigens heb ik plenty Roco's gezien vandaag. €29-€69 en dan was de goedkoopste zeker niet de slechtste en de duurste niet de mooiste