Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1017758 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Baureihe06
Full Member

Offline Offline

Berichten: 132


3 rail digitaal periode 2.


« Antwoord #570 Gepost op: 8 April 2018, 19:02:09 »

Volgens mij ben je daar best wel even voor aan het graven geweest.

Hebben ze voor je het trein verkeer tijdelijk stilgelegd Huh?  Wink

Mooi oplossing Jakop, veel succes met de verder bouw.

Edward.
Gelogd

Beleef je plezier aan je eigen baan en maak je niet druk om wat anderen zeggen.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #571 Gepost op: 21 April 2018, 20:36:35 »

Vandaag kon de Hondekop 769 van Artitec worden opgehaald.
Vergezeld door mede Hondekoper Gert trokken wij op naar de Minrebroederstraat in Utrecht alwaar wij ons melden bij de lokale distributeur.
Nu hadden wij al e.a. gelezen over gebreken en onzorgvuldigheden, dus gewapend met een argwanende en speurende blik werden de treinstellen aan een minutieuze keuring onderworpen.
Ook had ik al gelezen dat de AC 769 bij Artitec reeds uitverkocht was en dus bij geconstateerde gebreken de spoeling wel eens dun kon zijn.
Dat bleek ook zo te zijn toen ik toch enige zwarte veegjes op de neuzen ontdekte; mijn exemplaar was de enige in de winkel.
Gert's exemplaar had dit ook, maar van de DC soundversie was er nog één die wel OK was.
Natuurlijk had ik liever een trein gehad zonder die veegjes, maar gezien de schaarste én ik niet zonder huiswaarts wilde keren, heb ik de trein geaccepteerd.
Overigens moet je die veegjes ook niet al te serieus nemen, alleen zichtbaar van heel dichtbij en op de baan vrijwel of wellicht totaal niet.
Anyway...de Hondekop 4 van Artitec reed vanmiddag station Waldijk binnen.  Duim omhoog



Nu rijdt er al een tijdje een Hondekop 4 rond op de Waldijkse sporen; de zelfbouw LiMastica.
Deze kwam vrijwel onmiddellijk van zijn opstelspoor aansluipen om de nieuwkomer eens te bestuderen.



Het is duidelijk wie de wat vollere neus heeft  Grin
En nu toch beide treinstellen naast elkaar staan heb ik één kan van de stellen exact gelijk gezet en dan eens kijken aan de andere kant hoe kort de LiMastica dan is.



Dit is (slechts) 6 cm. op de 1146 mm die de Artitec lang is.
Het lijkt erger omdat de LiMastica ook te breed en iets te hoog is.

Alles werkt aan de Artitec, dus kan deze ingereden worden, de snelheid ingeregeld en geijkt worden in Koploper.
Overigens is het koppelen, ondanks de koppelhulp, nog steeds een %$&*# klus.
Ik heb 2 keer 2 bakken op hun zij liggend op een zachte ondergrond gekoppeld en de beide helften met zweet op het voorhoofd op de baan gekoppeld met behulp van de koppelhulp.
Dat zweet kan ook van de temperatuur (>25o) op zolder gekomen zijn...  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #572 Gepost op: 22 April 2018, 12:34:51 »

Mooie aanwinst Jakop, zoals ik al het Artitec draadje schreef ben ik vorige week voor nop naar Vlaardingen gereden. Ik vind de onvolkomenheden (had een haar in de lak gezeten, veegjes, geel vlekje op het grijze dak) te erg om het te accepteren (voor dat geld). Hopelijk komen er nog meer en kan ik er eens 1 rustig uitzoeken.
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #573 Gepost op: 22 April 2018, 13:03:21 »

Mooi treinstel is het Jakop. Ook in Arnhem is er inmiddels eentje gearriveerd. En ook bij mij is het spuitwerk op een van de neuzen niet helemaal strak. Maar zo op de baan zie je het niet en ik ben er blij mee. Overigens heb ik hem dit keer zonder sound genomen. Nu wachten op de IC uitvoering!
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #574 Gepost op: 6 Mei 2018, 10:48:58 »

Gisteren was er beurs in Houten en ging ik maar weer eens heen. Niet zo succesvol deze keer in het vinden van materieel, maar naast de aanschaf van een decoder voor het lopende 1200-project toch nog een aanwinst kunnen scoren.
De staaltrein '00-'09 is weer een wagen langer



Daarna naar plettenburg getogen voor een assenruil tussen de wederzijdse werkplaatsen.
Tevens een grondige inspectie van de Plettenburgse sporen welke, zoals in het verslag in de link te lezen valt, met de nodige strubbelingen verliep...  Grin

Verrassing was dat ik uiteindelijk de plettenburgse werkplaats verliet met een stapel Corial rijtuigen die overbodig waren geworden voor de dienstregeling door vervanging van andere.
Met deze rijtuigen kon ik in 1 klap de D284 Amsterdam - Parijs op de Waldijkse sporen zetten incl. het NS Buffetrijtuig wat al in de collectie was.
Hieronder de trein langs spoor 2 in Waldijk



Erg blij mee  Duim omhoog en de Burgemeester van Plettenburg is van harte uitgenodigd om de trein in Waldijk te zien rijden!

« Laatste verandering: 6 Mei 2018, 11:37:36 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #575 Gepost op: 6 Mei 2018, 11:24:27 »

Mooie nieuwe aanwinst!  Duim omhoog


Erg blij mee  Duim omhoog en de Burgemeester van Plettenburg is van harte uitgenodigd om de trein rijdend in Waldijk te komen inspecteren!

Die opmerking is de goden verzoeken!   Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #576 Gepost op: 6 Mei 2018, 11:38:11 »

I don't do 'goden'  Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #577 Gepost op: 6 Mei 2018, 11:58:35 »

Maar je doet wel aan de zonnewende, toch? Enge spoorweg-occultist!   Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #578 Gepost op: 6 Mei 2018, 12:25:36 »

 Grin  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #579 Gepost op: 6 Mei 2018, 13:42:17 »

Dat is toch het voordeel van de jaren 80, geen ellenlange toelatingsprocedures, maar gewoon op de baan en gaan met die banaan.  Duim omhoog

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #580 Gepost op: 6 Mei 2018, 16:27:53 »

Heel fraai Jakop!  Duim omhoog
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #581 Gepost op: 13 Mei 2018, 20:12:05 »

De Corail rijtuigen werden onmiddellijk door de werkplaats binnengehaald voor inspectie.
De wielen waren aan een schoonmaakbeurt toe en de flensen staan allemaal zo'n beetje op 14,1 mm.
Daar ga ik eerst niets aan doen of er moeten problemen optreden, dan wordt betreffend rijtuig weer onderhanden genomen.

Wél kreeg ik het idee om sluitlichten te gaan maken aangezien de stam in vaste samenstelling zal rijden.
Eens even speuren op de fora en een geschikt schema gevonden.
Eerst maar een paar gaten geboord



Zo met het buitenlicht door de LED's heen lijken ze al te branden.
De foto zo bekijkend mag ik ook wel wat bijschilderen aangezien deze kant als achterste in zicht blijft  Undecided

Ze zitten samen met een weerstand op een stukje printplaat.



De LED's moeten nog helemaal zwart geschilderd zodat alleen rood naar achteren schijnt.

De rest van de schakeling (bruggelijkrichter en Elco) zitten op een printplaatje in het voorste portaal van de wagen.
De draden naar de LED's lopen door het dak naar voren en worden met een stekkertje verbonden.
Dat laatste is ook de bedoeling met de voedingsdraden vanaf rails en sleper.



Wordt vervolgt met brandende achterlichten verwacht ik
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #582 Gepost op: 14 Mei 2018, 07:11:04 »

 Duim omhoog
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #583 Gepost op: 14 Mei 2018, 08:23:02 »

Geen halve maatregelen daar in Waldijk.  Duim omhoog
Mogelijk de eerste keer dat ze geopend worden. In Betriebswagenwerk Plettenburg is dat zeker niet gebeurd, daar hebben ze altijd terzijde gestaan. Misschien in dépôt St. Hubert, maar heel groot is de kans bij die luie fransozen ook niet.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #584 Gepost op: 19 Mei 2018, 11:02:23 »

En er was licht!
In werkelijkheid minder fel dan de foto doet vermoeden, maar ben al blij dat het rood is op de foto...  Grin



Nu verder met de revisie van de andere rijtuigen
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: