Modelbouwweer....dat is het vandaag...
Nu heb ik mij voorgenomen deze winter wat meer met scenery bezig te gaan een via de perrons -die op een oor na klaar zijn- en daarna van bankjes en andere attributen voorzien kunnen worden, kwam ik op het punt dat dan ook (eerst) de bovenleidingmasten gemaakt en geplaatst dienen te worden.
Daar is al het nodige tekenwerk aan verricht en dát bracht mij weer op de al veel eerder gemaakte tekening van het dorp(je) Waldijk.
Om de structuur maar meteen te verliezen daar weer eens verder mee gegaan.
Tilly Models bracht onlangs een smederij/garage met benzinepompen uit en aangezien ik in een dergelijk dorpsbedrijf ben opgegroeid moest die er komen en dus moest de tekening van de Waldijkse bebouwing op de schop!
Links onder is de spoorwerkplaats en de rechthoek is het mangat wat altijd open moet kunnen voor calamiteiten. Dat wordt het open terrein van de werkplaats met lossende vrachtwagens, heftrucks, losse assen en misschien wat opgebokt materieel.
Het gearceerde deel is gereserveerd voor de Waldijkse brouwerij. Over gebouwen en invulling van dat deel moet nog nader gebrainstormd worden.
De 4 x Kibri 8323 op rij (moet 8321 zijn
) zal een blok van 4 woningen worden. Jeroen Water heeft dat laten zien in een
draadje op BNLS.
Waar 8321 staat in de tekening (moet dus 8323 zijn) ga ik proberen die 3 ook tot een aansluitend rijtje te maken.
Maar dat komt later, ik ga beginnen met
Kibri 8325Net als de voornoemde Kibri's 8321 en 8323 is ook de 8325 een weergave van een bestaand gebouw.
Er is zelfs bekend waar dit staat: Kummunaedestraat in Geleen.
bron: Google streetviewInmiddels ben ik begonnen met het bouwpakketje en zijn slechts de muren en kozijnen in hun basiskleuren geschilderd. Nog niet echt interessant voor een foto
Enfin....het modelbouwseizoen is begonnen!