De seinen zijn dus onderweg en daar zitten ook vertrekseinen bij.
Deze zijn er voor dat de HC kan zien of de Meester al groen (of geel) heeft áls dat vanaf het perron niet zichtbaar is.
\par
Voor spoor 1 en 2 in zuidelijke richting is in beide gevallen dat sein niet zichtbaar vanaf het perron.
Daarom zal er ook voor beide sporen een vertreksein komen aan het einde van het perron.
Perron 2 in westelijke richting buigt met het spoor mee naar links
De beste positie is (denk ik), waar ik nu even een waterpasje heb neergezet (rode pijl).
Een conducteur zal
a. nooit op het uiterste zuidelijkste puntje van het perron staan (waar de foto genomen is) en
b. een lager standpunt hebben dan de camera en dus wel onder de CTA door kijken.
Het sein waar de meester zicht op heeft zal de HC echter nooit kunnen zien op dit perron.
Dan spoor 4 in westelijke richting waar in feite hetzelfde boog-probleem speelt
Hieronder is het sein (batterij) vanaf het brede middendeel van het perron nog wel zichtbaar, maar of dat nog steeds zo is nadat de stationsomgeving is 'aangekleed' valt te betwijfelen. Overigens is de hoek t.o.v. de lampen ook zodanig dat waarschijnlijk niet te onderscheiden is welke lamp brandt.
Hier moet dus een vertreksein komen voor de HC. Onderstaande positie lijkt mij de beste aangezien de conducteur toch veelal in het midden van de trein uitstapt om zowel naar voren als achteren goed zicht op zijn trein te hebben en dus op dat brede middendeel van perron 4 zal staan.
Dan de andere kant uit. Langs het lange rechte deel van perron 4 is er uitstekend zicht op het hoofdsein aan het einde van het perron. De HC kan meekijken naar het sein van de Meester.
Ook hier was de batterij weer bereid zich voor hoofdsein uit te geven
Staat de HC wat verder terug, dan staan het wachthuisje en/of het trappenhuis in de weg voor goed zicht op dat sein
Hier moet dus ook een vertreksein komen om dit op te lossen.
In onderstaande foto heb ik die ingetekend waar ik denk dat die het beste kan staan.
Misschien zie ik iets over het hoofd of mankeert er wat aan mijn redenaties, dus voel vrij te commentariëren.