Nu bij daglicht wat meer foto's gemaakt en zonder de verblindende LED, die overigens slechts een heel klein inimini stroompje trekt: 5V, R=22k
In het sein zitten 2 stuks witte 0402 smd LED's die ik bedraad heb gekocht.
Dat zijn ultra dunne draden (geen lakdraad) die er flexibel zijn en ook mijn lompe behandeling hebben overleefd.
Het kastje is in het midden gescheiden met een plaatje styreen 0,75 mm aan beide zijden zwart geschilderd.
Versie 1 -jullie zien hieronder versie 2- had het probleem dat er aan beide zijden licht was zodra 1 van de LED's brandde.
Fout erkend en een kastje gemaakt met gescheiden ruimtes voor de LED's.
Ietsje dikker dan versie 1, maar al met al wel acceptabel wat de maat betreft.
Aan de lampzijden is de kast 3 x 6 mm, van zijkant gezien 3,8 mm breed.
Deze draadjes gaan door de (veel te dikke) buis naar boven onder het dak waar ik ze op een stukje draadjesprint heb gesoldeerd.
Hiervoor zijn wat nieuwe overspanningen in 'staal'-werk van de overkapping gelijmd.
Om de draden onder de baan te krijgen moest ik op e.a. manier weer onder dat dak vandaan zien te komen.
Hiervoor heb ik een hol styreen buisje gebruikt waar 4 lakdraden ø 0,6 mm door passen.
De buis en dus 'paal' op het perron is ø 3 mm wat hem in 1:1 zo'n 26 cm dik maakt.
Veel te dik natuurlijk, maar zo is er wel meer niet op schaal wat op zich niet opvalt.
Om de paal nog een functie te geven heb ik, conform de perronattributenset, 2 luidsprekers gemonteerd.
Dan komen we natuurlijk in het schaduwstation boven de sporen terecht
Gelukkig zijn het geen felexibele messing lakdraden en laten ze zich in een vorm buigen die ze uit het profiel van de treinen brengt.
Rechtsboven is de trap vanaf het perron de tunnel in aan de onderzijde te zien.
OK, dat was het 'hangende' vertreksein.
Verder nu met het project seinen wat ik voor deze winter in de planning heb staan.
Niet dat het moet, maar het zou mooi zijn als ze allemaal staan en werken en ik heb nu een paar dagen vrij dus kan ik onderstaande deel aanpakken.
De rode- en blauwe pins geven aan waar de seinen nog moeten komen.
Op het inrijsein na (verste blauwe pin) zijn het allemaal dwergen waarbij er één links van het spoor wordt geplaatst i.v.m. ruimtegebrek.
Eigenlijk meer omdat op de juiste plaats geplaatst, voor de vrijbalk tussen de sporen, om maximale lengte van de opstelsporen te kunnen benutten, deze wordt geraakt door de overhangende treinen. Om dit te voorkomen moet dan het sein een stuk terug worden geplaatst waardoor die nuttige lengte van het spoor weer wordt bekort.
Anyway...het komt in werkelijkheid ook wel eens voor en NS Parts levert zelfs de pijlen om aan te geven voor welk spoor het sein is, los mee
Eerst maar eens het schaduwstation, wat er natuurlijk pal onder ligt, leegrijden en de sporen proberen af te dekken i.v.m. met het boren van gaten. Wordt vervolgt....