Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 67 68 [69] 70 71 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1027261 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 5 gasten bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1578


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1020 Gepost op: 21 Maart 2020, 18:32:49 »

Vanmorgen dit 1211 project(je) afgerond en nog wat foto's gemaakt.

...

Ziet er bijzonder fraai uit Jakop! Duim omhoog Dat heb je toch maar weer mooi voor elkaar.
Dat topsein lijkt inderdaad prima zo. Ook het nummer op de bufferbalk lijkt goed zo. Had je daar toch nog wat aan gedaan of valt het nu zoveel minder op? Mij lijkt het eerste, of niet? Gekozen voor het oude lettertype?
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #1021 Gepost op: 21 Maart 2020, 18:49:15 »

Dát moet eerst uitgezocht worden voor ik verder kan rijden...

Je hebt van blok 3 naar 22 een alternatieve wisselstraat aangemaakt die dwars door de 2342 gaat.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #1022 Gepost op: 23 Maart 2020, 11:23:26 »

Ook het nummer op de bufferbalk lijkt goed zo. Had je daar toch nog wat aan gedaan of valt het nu zoveel minder op? Mij lijkt het eerste, of niet? Gekozen voor het oude lettertype?

Photoshop  Grin  Ik vermoed dat het nog wel eens gaat veranderen want echt tevreden ben ik niet.

Je hebt van blok 3 naar 22 een alternatieve wisselstraat aangemaakt die dwars door de 2342 gaat.

Wat dus een overblijfsel bleek te zijn van toen er nog geen blok 13 was en dat spoor onderdeel was van de wisselstraat en er wél een alternatieve route direct tussen blok 3 en 22 was.
Door pure mazzel niet eerder tot problemen geleid vermoed ik.  Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #1023 Gepost op: 25 Maart 2020, 21:28:59 »

Bij de dagelijkse doorkomst van de kalktrein door Waldijk werd deze vanmiddag stilgezet op spoor 3.
Nu gebeurt dat wel vaker om een IC of stoptrein voor te laten, maar vanmiddag ging het anders.



Er stond een rangeerder klaar en de 1211 werd zodra hij stilstond losgekoppeld en afgerangeerd.



Hij werd tijdelijk bij een Sprinter op een opstelspoor gereden zodat de gereedstaande 1204 kon passeren op weg naar de trein.



De 1204 werd onmiddellijk aangekoppeld en hier boven zien de we meester al in afwachting van een groene pit om de trein met minimale vertraging naar Kijfhoek te brengen.
Inmiddels was de 1211 al heen en weer gerangeerd en had een plekje op het al behoorlijk met loks gevulde werkplaatsspoor gevonden.



Ben benieuwd waarom de lok zo snel na z'n revisie al weer in binnengenomen... 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #1024 Gepost op: 25 Maart 2020, 22:16:10 »

Is het niet gewoon dat die machinist liever in een geel/grijze dan een blauwe 1200 rijdt?
Waar ie natuurlijk gelijk in heeft.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #1025 Gepost op: 25 Maart 2020, 22:23:54 »

Komt mij bekend voor Jakop, bij onregelmatigheid wordt ook hier te Blausee-Mitholz van tractie gewissel bij een trein. (Gert heeft dat zelfs hier al eens meegemaakt)
En ja er is natuurlijk altijd reserve tractie voorhanden  Wink

Mvg, Johan
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1578


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1026 Gepost op: 26 Maart 2020, 12:36:17 »

Ik denk dat er al een revisieploeg onderweg is?
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #1027 Gepost op: 26 Maart 2020, 21:18:43 »

Meester Baltus (neef van) was nauwelijks van de bok geklommen om te informeren of de lok zo goed stond of er was al een heftige discussie gaande voor de lok.



Marta Koenders, hoofd afdeling huisstijl en design van de Waldijkse werkplaats stond heftig te gebaren naar het loknummer voorop tussen de buffers.
"Dit is toch werkelijk geen gezicht!" schreeuwde ze bijna naar de bedremmelde werkplaatschef Bever, die ogenschijnlijk niet dichter bij de zwaaiende arm durfde te komen.
"Gisteren, bij doorkomst van de lok door het station" -vervolgde ze haar klaagzang- "zag ik deze blamage al van verre en ik moet er niet aan denken hoeveel mensen dit al hebben gezien."
"Dit is een regelrechte afgang wat de hele werkplaats in een verkeerd daglicht stelt."
"Er staat duidelijk in de instructie; indien een loknummer geheel- of gedeeltelijk vervangen moet worden, dient het nieuwe lettertype Universe gebruikt te worden"
"Maar...." -sputtert chef Bever tegen- "...dat heb ik toch gedaan."
Marta's stem steeg nog eens twee octaven: "maar niet door elkaar!!! Moet ik nu alles uittekenen?"
"De lok moet maandag weer in dienst, dus je heb tot die tijd om deze misstap recht te zetten Willem."
en zich tot Meester Baltus richtend; "zet 'm maar binnen Meester, ik wil dit nu onmiddellijk uit het zicht hebben!"
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #1028 Gepost op: 27 Maart 2020, 09:15:38 »

Marta lijkt me geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, maar aan de andere kant is het natuurlijk onzin om een loc uit dienst te nemen vanwege een slordigheidje in het lettertype. Kun je haar niet omkopen met een visje, dat ze dan verder niet meer zeurt?
« Laatste verandering: 27 Maart 2020, 10:37:36 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1578


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1029 Gepost op: 27 Maart 2020, 10:33:20 »

Ze is dol op vis, vooral kibbeling Grin
Gelogd
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1030 Gepost op: 27 Maart 2020, 10:45:36 »

Wat ik interessant vind, is hoe ver vooruit ze in Waldijk waren: in de jaren '80 al een afdeling "huisstijl en design"? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #1031 Gepost op: 27 Maart 2020, 11:28:20 »

Kun je haar niet omkopen met een visje, dat ze dan verder niet meer zeurt?

Ze is dol op vis, vooral kibbeling Grin

Volgens mij wist Willem dat ook en doet kennelijk al een poging...



Wat ik interessant vind, is hoe ver vooruit ze in Waldijk waren: in de jaren '80 al een afdeling "huisstijl en design"? Grin

Ja, daar keek ik ook van op..
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #1032 Gepost op: 27 Maart 2020, 11:30:26 »

Wat ik interessant vind, is hoe ver vooruit ze in Waldijk waren: in de jaren '80 al een afdeling "huisstijl en design"? Grin


Dat niet alleen: die NS-medewerkers waren hun tijd decennia vooruit met keurig netjes minstens anderhalve meter afstand houden.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #1033 Gepost op: 27 Maart 2020, 12:04:08 »

Ik zou ook niet vlak naast Marta gaan staan, ook voor de corona-perikelen niet...  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1034 Gepost op: 27 Maart 2020, 12:23:40 »

Dat niet alleen: die NS-medewerkers waren hun tijd decennia vooruit met keurig netjes minstens anderhalve meter afstand houden.   Cool

Dat is geen anderhalve meter, hooguit een paar cm! Tongue
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: 1 ... 67 68 [69] 70 71 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: