Nou...ze komen wel van Boer van Petegem, maar die had ze verkocht....voorlopig heb ik ze maar op stal gezet
Eerder vertelde ik al dat ik opgegroeid ben in smederij/landbouwmechanisatie/fietsenmaker/technisch installatiebedrijf annex benzinepomp en ik daarom deze bouwdoos ook beslist op mijn baan wilde hebben.
Nu hadden wij benzinepompen van BP en dus moest dat ook in 1/87 BP worden.
De huisstijl van BP is tegenwoordig heel anders als toen en veel foto's zijn toch niet te vinden, maar ik vond nog wel e.a.
Ik vond o.a. deze
Die kwamen wel erg in de buurt van mijn herinnering, maar komen denk ik uit Frankrijk of België.
Voorde brommers was 1/50 mix nodig en die kwam uit een handpomp zoals deze
Beide afkomstig van verkoopsites en al lang terug eens opgeslagen.
Verder vond ik nog deze
Herkenbaar, maar toch anders al vond ik de lampen, naast heel intrigerend, ook bekend voorkomen.
Toch eens op zoek in de oude fotoalbums van mijn ouders en jawel!! Ik vond een paar foto's
We zien hier wel heel oude pompen en op basis van de dame aan de brommerpomp, welke ik meen te herkennen en ongeveer van weet hoe oud ze nu is en inschattende hoe oud ze op de foto is, vermoed ik dat deze foto ergens tweede helft jaren 60 is.
Ik kan me tenminste nog herinneren dat deze pompen werden vervangen door modernere omdat de benzineprijs richting de 1 gulden ging en de oude pompen niet verder konden dan 99,9 cent
Overigens denk ik dat deze foto gemaakt is tijdens het Pinksterweekend als er Elfstedentochten worden gereden met fietsen, brommers, motoren en auto's.
Een happening waarbij het megadruk aan de pomp was en menig familielid werd ingeschakeld.
Maar ook vond ik een foto van de 'nieuwe' pompen.
Inmiddels waren de kleine pompen al door BP overgedaan aan de Firma van der Weij in Sneek die daarvoor de distributie van de benzine in de streek al verzorgde, maar nu deze kleinere pompstations onder eigen naam bediende.
Niet echt duidelijk, maar voor mij wel herkenbaar staat op de pompen het WEIJ logo en niet meer BP.
Voor de liefhebbers...let op de lamp!!
Nu dan 1:87. Ik heb e.a. niet willen namaken en er moet uiteindelijk nog een hoop rotzooi om heen voor de sfeer, maar het lijkt er op en geeft mij toch enige nostalgische gedachten.
In de uiteindelijke scene zal natuurlijk een auto aan de pomp staan.
De monteur aan een auto of tracktor bezig zijn en het erf met allerlei zooi en auto's bezaaid, maar dat is voor later.