Om nou nog een Takkls op de grond te laten vallen om te kijken waar die buffers dan blijven, gaat me te ver
Inmiddels is de SR2 afgerond en is de wagen door de werkplaats, samen met de wagen met knipperbol, naar de achterkand van de trein gerangeerd.
Tijdens de revisie kwam ook aan het licht waarom de wagens in het schaduwstation waren ontkoppeld.
Deze beide wagens zijn van het oudere type wat Roco heeft gemaakt.
Het korkoppelmechanisme heeft nog niet een metalen veertje aan de achterkant, maar 2 verende stukjes kunststof die de koppelboom verend met het draaistel mee moeten laten bewegen.
Vage constructie vind ik eigenlijk
Maar dat werkt dan nog wel.
Echter is de NEM-schacht van deze koppelbomen erg ruim zodat de Roco-kortkoppeling rijkelijk ver naar beneden kan hangen met ontkoppelen tot gevolg.
De NEM-schacht is opgevuld en de koppeling staat weer fier vooruit.
Nog maar 9 wagens in deze trein die een SR1 moeten ondergaan...