Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 477533 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #495 Gepost op: 30 November 2018, 19:51:46 »

Degelijk timmerwerk Niels. Die half-hout-verbindingen ken ik ergens van... Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #496 Gepost op: 4 December 2018, 18:41:40 »

Dank!

Inmiddels is het weekend voorbij, maar ook mijn projectje.  Duim omhoog

De tafel staat op zijn plek:



Wat nog rest is een gapend gat voor de deur. Daar moet het hangende deel in komen:



Nu nog een plekje voor mijn spuitcabine vinden....

Grtz,
Niels

Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #497 Gepost op: 27 December 2018, 16:12:11 »

De spuicabine is heeft een nieuw plekje, dus de brug kan worden gemaakt. Dat is dan ook inmiddels gebeurt en ik ben niet ontevreden met het resultaat. Helemaal uitneembaar en het past precies. In één keer goed. Ongelooflijk.








Hiermee is de verbinding tussen de twee helften een feit en kan ik gaan beginnen met het schaduwstation af te ronden.

Ook met  station Elsloo ben ik nog steeds bezig, ligt (nog) niet wederom aan de kant. Maar net als Jakop ben ik geen fan van dit soort kitjes...

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #498 Gepost op: 31 December 2018, 16:08:45 »

Zo, het timmerwerk gaat verder. Lekker kunnen werken de laatste dagen. Resultaat: het brugdeel is gereed!

De folie ligt, nog even schilderen en dan kan er rails gelegd worden.



Het brugdeel is demontabel, niet voor elke dag bedoeld maar in geval van nood is het deel er met vijf minuten uit. Ingenieus, niet  Grin







Aan de andere zijde ligt het houtwerk voor het schaduwstation inmiddels ook. Deze komt in een helling te liggen om het percentage onder de 2,5% te houden.
Helaas mijn doelstelling om rond te rijden dit jaar niet gehaald, maar niet ontevreden over het resultaat.

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #499 Gepost op: 31 December 2018, 16:32:11 »

Heerlijk hè, die kerstvakanties...  Grin

Je gaat lekker Niels. Met nog een weekje vrij kan er nog flink wat rails gelegd worden.  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #500 Gepost op: 2 Januari 2019, 19:25:10 »

Zeker, zo had ik vandaag alweer tijd om aan de baan te werken. Ik was van plan alleen maar met de houtconstructies aan de gang te gaan in de vakantie. Maar omdat ik niet wist hoeveel tijd ik zou hebben vandaag, ben ik begonnen met rails leggen.

En dat is het mooie van flexrails, je hebt zo weer een flink aantal meters gelegd. Morgen maar eens indruppelen met de Anita Decor lijm en dan kunnen de punaises er weer uit.







Mooi momentje, de andere zijde van mijn ruimte is bereikt!

Deze week nog een keer naar de Karwei, even met 20% keuzekorting de laatste populierentriplexplaat kopen en dan hoop ik op korte termijn dat timmerwerk achter me te hebben liggen.


Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #501 Gepost op: 6 Januari 2019, 16:24:34 »

Op de laattste dag van de vakantie is het me gelukt om de eerste plaat te leggen van het fictieve deel van mijn treinbaan. Op dit deel komt de werkplaats. Eindelijk kan ik de grote locloods en de draaischijf op de definitieve plek leggen.

Lekker opgeschoten in de vakantie en weer genoeg kleine dingen te doen in de avonduurtjes!



Grtz,
Niels
Gelogd
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #502 Gepost op: 7 Januari 2019, 10:48:41 »

Het brugdeel is demontabel, niet voor elke dag bedoeld maar in geval van nood is het deel er met vijf minuten uit. Ingenieus, niet  Grin



Niels,

Bovenstaande ziet er goed uit.

Wat zijn de afmetingen van deze module??
En hoogte tussen de beide niveaus??
Zal qua gewicht wel wat wegen of valt dat nog mee??

Alvast bedankt!  Grin

mvg,

Matthijs
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #503 Gepost op: 7 Januari 2019, 11:26:19 »

Dank!

Afmetingen zijn ca 60 bij 120 cm. Hoogteverschil tussen beide niveaus is 20 cm.

Ik denk dat het geheel ongeveer een kilo of zeven weegt. niet echt zwaar dus. Balken zijn gewoon vurenhout, de platen voor de baan van populierentriplex. Dat is lekker licht.

Om het goed te kunnen verwijderen is een zijde schuin gemaakt zodat ik de tafel er als het ware in kan draaien. Geeft net iets meer bewegingsvrijheid.

Het geheel wordt gedragen door twee steuntjes onder de aangrenzende tafels (op de bovenste foto van 2 januari zie je er een). Tevens heb ik een aantal slotbouten door de onderste drager geboord. Dit om extra te fixeren maar ook voor de constructie extra te dragen.

Voor mij was dit wel een dingetje waar ik lang tegenaan gehikt heb. Afgelopen vakantie een aantal van dit soort dingen aangepakt en opgelost en kan ik nu weer lekker verder met bouwen.

Grt,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #504 Gepost op: 7 Januari 2019, 11:52:58 »

Lekker opgeschoten, Niels! Het zou vaker Kerstvakantie moeten zijn. 

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #505 Gepost op: 7 Januari 2019, 14:16:14 »

Ik heb anders wel even genoeg van Mariah Carey.... Cool

Maar vrije tijd is altijd welkom! En ja, lekker opgeschoten. Eindelijk begint de baan vorm te krijgen, erg fijn.

Rondrijden is vorig jaar niet gelukt, maar als ik even kan doorzetten gaat dat dit voorjaar toch wel lukken hopelijk.

En jij: ga jij dit jaar starten met Sydborg?

Grtz,
Niels
Gelogd
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #506 Gepost op: 7 Januari 2019, 14:54:13 »

Niels,

Dank voor je antwoord,

Dit kan ik mooi gebruiken voor inspiratie voor mijn eigen modelbaan.
Om 2 niveaus te gaan gebruiken (meer rijlengte).

mvg,

Matthijs
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #507 Gepost op: 7 Januari 2019, 15:40:03 »

Mooie vooruitgang.  Duim omhoog
Een vraagje uit nieuwsgierigheid over dat demontabele deel. Het onderste niveau lijkt uit te steken, heb je daar geen last van bij het weghalen?


En jij: ga jij dit jaar starten met Sydborg?
Gemene vraag...  Tongue Grin

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #508 Gepost op: 7 Januari 2019, 16:12:33 »

Ja, daar heb ik last van.  Grin

Maar ik heb het gedaan voor het fixeren van de tafel waardoor de rail recht tegenover elkaar blijft liggen. Althans, dat hoop ik. Om deze reden is een van de zijden ook schuin afgewerkt. Zo kan ik de tafel er als het ware in draaien. Procedure is dat ik het ongeveer 10 cm boven de beide niveaus de tafel er in draai en dan voorzichtig laat zakken. Ik moet het nog testen met de gemonteerde rails. Als het niet goed gaat bestel ik via Modulebaan.nl een paar van die printplaatbielsen.

Het is overigens niet de bedoeling dat de tafel er elke week uitgaat. Sterker nog, ik hoop dat dit zelfs minder dan een keer per jaar gaat worden. Het is demontabel, maar daar is alles mee gezegd.

Grt,
Niels
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #509 Gepost op: 7 Januari 2019, 16:25:22 »

Lekker bezig! Omvang project! En ik heb nog niet eens alle rails leggen op 4 bakjes  Grin
Gelogd
Pagina's: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: