Even wat stof wegblazen van dit draadje!
Inmiddels is er een 'mannetje' geweest en die heeft enkele aanpassingen aan ons huis gedaan waardoor de lekkage verholpen zou moeten zijn. We wachten af...
Afgelopen weken had ik even vrij en heb ik lekker zo nu en dan aan de baan geknutseld. Ik merk dat ik weer lekker overal en nergens bezig ben en eigenlijk beviel me dat wel. Het is toch wel leuk van de hobby dat er van alles in zit. Beetje timmeren, beetje elektronica, gepruts op de vierkante mm en gewoon simpel treintjes kijken. Mooi man.
Maar wat heb ik zoal gedaan de laatste tijd?
Allereerst moest er een stuk schaduwstation worden gerepareerd. Dit moest ik weghalen om bij de lekkage te komen en is nu weer teruggeplaatst.
Daarnaast is gewerkt aan project '
rondrijden'. Zou het dan in 2021 echt gaan lukken? De tweede helix ligt in ieder geval!
Ook aan de andere zijde is gewerkt en is de Oosterbeekse zijde gelegd. Het originele sporenplan past voor geen meter. Om dat te kunnen maken moesten de perronnen minimaal 2 meter korter. Dat wilde ik niet dus heb er maar een eigen interpretatie aan gegeven. Het ligt nog niet vast, maar dit gaat het grofweg worden.
en van de andere zijde gezien:
Met dit plan zijn op het achterste spoor na alle sporen vanuit alle richtingen te bereiken. Alleen het achterste spoor is niet te bereiken vanuit de richting Oosterbeek. Jammer dan.
Timmeren, ook nog gedaan. Gewerkt aan een frieslijst boven de baan. Boven het emplacement is deze nu klaar, nu moet de achtergrond er in gemonteerd worden:
Stationsplein WestDe contouren voor de gebouwen zijn neergelegd en de eerste stappen met de aankleding van het busstation zijn gezet. Zo ligt de draad voor het FCS systeem dat voorziet in een stop op twee halteplaatsen en bij de uitgang van het station onder de luifel.
Ook zitten inmiddels een achttal abri's in elkaar. Ik ben niet zo van het productiewerk want het tempo is aardig ingekakt de laatste weken...
PerronnenInmiddels is de bestrating op de drie perrons bijna gereed. Ik had ooit al een trappengebouw gemaakt, maar die was uiteindelijk niet zo mooi geworden. Ik ben dus twee identieke aan het bouwen:
En de binnenzijde:
Wat dan weer zo gemonteerd moet worden:
Ik ben niet zo'n snelle bouwer merk ik, dit heeft me twee weken gekost.
Daarnaast nog een leuke aanwinst, de eerste drie rijtuigen van de klompentrein zijn binnen. Inmiddels zijn de andere twee ook binnen maar mijn bestelling is nog niet compleet. Die moeten dus nog even wachten.
Nu nog de energiewagen gaan bouwen.....
Tot zover weer even!
Grt,
Niels